Światowy lider w przemyśle muzycznym branży rozrywkowej, Universal Music Group (UMG), ogłosił dziś, że liczba wyświetleń kultowego singla „Bohemian Rhapsody” z przełomowego albumu "A Night At The Opera" z 1975 r. przekroczyła 1,6 miliarda we wszystkich głównych serwisach streamingowych na całym świecie. Tym samym przejął on pozycję dotychczasowo zajmowaną przez "Don’t Stop Believin" zespołu Journey jako najczęściej odtwarzany w sieci utwór z XX wieku, a także najczęściej odtwarzana online piosenka klasycznorockowa wszech czasów.
Na wzrost popularności utworu na pewno miał znaczący wpływ niedawny ogólnoświatowy sukces filmu biograficznego o zespole Queen zatytułowany właśnie "Bohemian Rhapsody", który już po pięciu tygodniach od premiery stał się najbardziej dochodową filmową biografią muzyczną na przestrzeni dziejów.
W 2004 r. piosenkę uhonorowano miejscem w galerii sław „Grammy Hall of Fame”, a występ wokalny Freddiego Mercury’ego mianowany został przez czytelników czasopisma "Rolling Stone" najlepszym w historii rocka. Rozliczne zespoły pracowników globalnej wytwórni UMG aktywnie promowały wykorzystywanie platform streamingowych, by przybliżyć „Bohemian Rhapsody” nowym fanom na całym świecie, pozwalając im odkryć ten utwór ponad 40 lat po pierwszym nagraniu.
Zobacz słynny teledysk do piosenki "Bohemian Rhapsody":
POLECAMY:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?