MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada A2: W stronę Świecka już można jechać dwoma pasami na obwodnicy Poznania

Grzegorz Okoński
Autostrada Wielkopolska SA
Trwają prace nad rozbudową obwodnicy Poznania na autostradowym odcinku A2. Drogowcy zmagają się z upałem, ale konsekwentnie pracują nad wyznaczeniem trzeciego pasa w obie strony, w kierunkach do Świecka i do Warszawy.

Autostrada Wielkopolska SA na bieżąco informuje kierowców na swojej stronie o utrudnieniach, dzięki czemu można oszacować czas potrzebny na pokonanie trasy przy Poznaniu. Nie są one na szczęście bardzo uciążliwe – kierowcy muszą jednak liczyć się ostatnio ze zmniejszeniem prędkości spowodowanym dużym natężeniem ruchu.

Można za to już jechać na prawym pasie (wolnym) na jezdni północnej, w kierunku Świecka, zamkniętym w sobotę na dwustumetrowym odcinku z powodu prac związanych z budową mostu na Wirynce. Wówczas mimo zamknięcia pasa ruch nie był całkowicie wstrzymany – prowadzono go lewym pasem.

Zobacz też: Autostrada A2: Kulisy rozbudowy obwodnicy Poznania. Do kiedy potrwają prace?

Zakończyły się też prace przy łącznicy zjazdowej z kierunku Warszawy na węźle Poznań Luboń, co oznacza, że można tędy zjeżdżać z autostrady.

Przypomnijmy, że tempo prac jest ekspresowe - do Wielkanocy zakończono pierwszy ich etap – dobudowanie sześciokilometrowego trzeciego pasa przy jezdni południowej w kierunku Warszawy, między węzłami Komorniki i Luboń. Wtedy też skierowano ruch na południową jezdnię, wyznaczając na niej cztery pasy, a północną – w kierunku Świecka zajęto całkowicie na teren budowy. Nowe pasy ruchu na rozbudowywanej obwodnicy Poznania mają być oddane do użytku jeszcze w końcu tego roku. Pracuje nad nimi po 12 godzin na dobę i nieraz przez cały tydzień na okrągło blisko 200 osób, by nie tylko dotrzymać harmonogramu, ale także utrzymać płynny ruch na obwodnicy.

Zobacz też: Autostrada A2: korki i utrudnienia na A2 w Poznaniu. Budują trzeci pas - już jeden odcinek właśnie jest gotowy!

Docelowo kierowcy otrzymają nie tylko szerszą obwodnicę, ale też nowe systemy informacji o zdarzeniach i warunkach drogowych (elektroniczne tablice informacyjne), nowe oświetlenie – 1300 lamp LED, a także nowe bariery ochronne, których zadaniem jest powstrzymanie pojazdów o wadze nawet kilkudziesięciu ton.

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski