Poczta Polska: coraz chętniej prezenty kupujemy online już w...

    Poczta Polska: coraz chętniej prezenty kupujemy online już w listopadzie

    Materiał partnera zewnętrznego

    Aktualizacja:

    Rozwijająca się sieć click&collect, wyposażenie kurierów w terminale płatnicze, zatrudnienie dodatkowych pracowników – to tylko część rozwiązań przyjętych przez Pocztę Polską ułatwiających obsługę klientów w okresie przedświątecznego szczytu paczkowego. Z kolei klienci coraz chętniej zamawiają online prezenty już w listopadzie.
    Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, zakupy prezentów świątecznych przez internet zyskują na popularności – ponad 1/3 badanych planuje zamówić w e-sklepach więcej paczek niż w ubiegłym roku. Liczba przesyłek nadanych w tym roku może pobić dotychczasowe rekordy, chociaż oczywiście zakupy online uzupełnią zakupy stacjonarne. Im mniejszy budżet przeznaczamy na prezenty, tym większą jego część kupujemy przez internet. Aż 40% badanych dysponuje budżetem w przedziale 251-500 zł i aż 62% spośród nich chce wydać je na zakupy w e-sklepach. Natomiast 83% klientów spośród przeznaczających na upominki nie więcej niż 100 zł – zamierza zrobić zakupy online.

    Firmy oferujące usługi na rynku KEP (czyli kurier, ekspres, paczka) rozpoczynają opracowywanie zwiększonej liczby przesyłek wiele tygodni przed świętami Bożego Narodzenia. Ponad 80% osób biorących udział w sondażu ARC Rynek i Opinia deklaruje, że stara się kupić prezenty jak najwcześniej – 38% jeszcze listopadzie, 44% na początku grudnia. Tylko 17% respondentów planuje zakupy w pierwszej połowie grudnia. Dla ¾ respondentów preferowany termin dostawy to 2-3 dni.

    Blisko 2/3 badanych preferuje dostawę przez kuriera do domu lub miejsca pracy. Tylko 6% decyduje się na odbiór w wybranym punkcie. – Sytuacja ta może się wkrótce zmienić, ponieważ obserwujemy coraz większe zainteresowanie klientów odbiorem paczek w naszej sieci – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Oferujemy możliwość odebrania przesyłek nie tylko w naszych placówkach pocztowych, ale również na stacjach paliw PKN Orlen, w kioskach RUCH-u, a w Warszawie i na terenie województwa mazowieckiego - także w sklepach sieci Żabka i Freshmarket. Nasi klienci mogą odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie punkcie usługowym o dogodnej porze, w jednej z blisko 7 tysięcy lokalizacji. Mamy największą w Polsce sieć click&collect – dodaje Justyna Siwek.

    Aby usprawnić obsługę doręczeń kurierskich, wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze, dzięki którym klienci mogą dokonywać płatności kartą lub BLIKIEM za przesyłki pobraniowe. Przy tego typu płatnościach Poczta Polska jako jedyna firma na polskim rynku, nie wprowadziła nadawcy przesyłki żadnych ograniczeń. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

    W październiku tego roku klienci nadali średnio o 16% przesyłek więcej niż porównywalnym okresie 2016 roku. Poczta Polska kolejny raz notuje większy wzrost liczby przesyłek kurierskich niż średni wzrost całego rynku. Obserwowana dynamika jest skutkiem aktywnych działań sprzedażowych i zmian produktowych zwiększających konkurencyjność oferowanych usług – zauważa Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży. – Jeżeli przyjmiemy, że liczba paczek w sierpniu to 100%, w październiku 2016 mieliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 107%, a w grudniu 131%. W tym roku w październiku zanotowaliśmy już wzrost na poziomie 116%.

    Rośnie nie tylko rodzimy rynek eCommerce, Polacy zamawiają też coraz więcej przesyłek w innych krajach, wzrosty według danych za 10 miesięcy tego roku są już na poziomie przekraczającym 30%, w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r.

    Przygotowania do sezonu przedświątecznego rozpoczęły się w Poczcie na początku roku. Do obsłużenia rosnącego wolumenu paczek potrzeba odpowiednio więcej pracowników, sprzętu i samochodów – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych. – W czwartym kwartale 2017 roku w logistyce zatrudnienie pracowników na umowy o pracę, jest wyższe o ponad 5% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016. Dodatkowo w październiku rozpoczęliśmy rekrutacje pracowników sezonowych. Obecnie obsada jest w większości skompletowana, ale zakładamy, że przesyłek w grudniu będzie więcej niż w listopadzie, dlatego też będziemy jeszcze zwiększać zatrudnienie. Rekrutacje nadal trwają – dodaje Jerzy Garycki.

    Od 25 listopada w Warszawie paczki będą doręczane klientom w soboty, a w grudniu doręczanie w soboty będzie zorganizowane także w innych dużych miastach Polski. Całodobowe centrum monitoringu koordynuje pracę logistyki pocztowej tak, aby przesyłki docierały do klientów na czas. Warto jednak zaplanować zakupy prezentów odpowiednio wcześniej i nie odkładać tego mikołajowego obowiązku na ostatnią chwilę.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo