Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne bez kładki i odnowionych peronów [ZOBACZ ZDJĘCIA]

Robert Domżał
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Poznaniu
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Poznaniu Robert Domżał
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne otwarte zostanie 25 października. Oprócz galerii handlowej oddany do użytku zostanie także nowy dworzec autobusowy i wielopoziomowy parking dla 1,5 tys. aut.

Dotychczas w ramach ZCK wybudowano dworzec kolejowy oraz przedłużono do Dworca Zachodniego linię tramwajową PST. Przy okazji zabudowy tzw. Wolnych Torów miastu przybędą 2,4 km ulic, 3 km ścieżek rowerowych i przystanki tramwajowe. Jest kilka propozycji nazwania przystanków przy Wolnych Torach. Rada Osiedla Wilda proponuje po prostu nazwę ZCK. A jak dojedziemy do nowych obiektów? Od strony Rataj i Wildy dojazd możliwy będzie ulicami: Matyi, Przemysłową i Jakuba Wujka.

W drugiej połowie września ma się zakończyć przebudowa Towarowej i Powstańców Wielkopolskich. To ułatwi poruszanie się w centrum miasta. Do dworca kolejowego dojedziemy też ul. Dworcową. Zarząd Dróg Miejskich nie przewiduje tam zmiany organizacji ruchu do momentu, gdy w miejscu starego dworca nie stanie nowy budynek.

Zobacz też: Więcej o Poznań City Center

Korzystający z transportu miejskiego dojadą do ZCK tramwajami. Nowe przystanki czekają już na pasażerów na wysokości budynku "Delta". Następnie przejściem pod ulicą Matyi będzie można dojść do galerii i dworca. Na dworzec kolejowy dotrzemy też mostem Dworcowym. Najtrudniej będzie dostać się na perony od ul. Głogowskiej. Na razie podróżni mogą to zrobić tunelem pod peronami.

Palącą inwestycją jest budowa kładki, która połączy ul. Głogowską z parkingiem przy nowym dworcu. Rzecznik spółki TriGranit Przemysław Terlecki wskazuje wiosnę przyszłego roku jako realny termin rozpoczęcia jej budowy. - Ponieważ po wybudowaniu linii PST zmieniła się długość peronu VI, potrzebna była zgoda Ministerstwa Transportu na budowę kładki. Otrzymaliśmy ją. Wkrótce złożymy wniosek o pozwolenie na budowę - tłumaczy Przemysław Terlecki.
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Poznaniu - Czytaj więcej!

Kładka ma być zadaszona. Od strony ul. Głogowskiej poprowadzą na nią ruchome schody. Podróżny zejdzie z kładki na każdy z trzech peronów po zachodniej stronie stacji. Po wejściu na parking, pójdzie na dworzec, albo do galerii handlowej. Fundamenty i słupy, na których będzie się wspierała powinny powstać zanim zacznie się remont peronów.
- Modernizację peronów planujemy przeprowadzić w latach 2014-2017 - mówi Zbigniew Wolny z PLK PKP.

Kolej otrzymała też od TriGranitu projekt budynku, jaki ma stanąć w miejscu starego dworca. Im szybciej go zaakceptuje, tym lepiej dla TriGranitu, ponieważ kładka ma przebiegać właśnie przez ten budynek.

Ile zapłacimy za parking?
Za pierwszy kwadrans nie będzie pobierana opata.
Ceny kolejnych godzin:
od 16 min. do 60 min. - 3 zł
do 2 godz. postoju - 6 zł
do 3 godz. postoju - 8 zł
do 4 godz. postoju - 10 zł
każda kolejna godzina - 4 zł
Parkowanie w nocy: każda rozpoczęta godzina - między 24 a 8 - 2 zł
Doba postoju
na parkingu PCC - 50zł
Opłata dodatkowa za zgubienie biletu
parkingowego - 50 zł.
Wjeżdżający na parking otrzyma nie papierowy, bilet a kartę elektroniczną, którą odda opuszczając parking.

WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski