Zrywając taką umowę tracili wpłaconą wcześniej zaliczkę - 100 złotych. Byli też obciążani kosztami pracy montażysty i jego dojazdu z Poznania. W przypadku klientów ze Złotowa czy Choszczna, karna opłata mogła przewyższać nawet koszt montażu całego zestawu - 450 zł. Tymczasem zgodnie z prawem, mogli odstąpić od umowy w ciągu 10 dni nie ponosząc przy tym żadnych kosztów.
Przedstawiciele spółki mieli również sugerować klientom, że montaż telewizji cyfrowej jest konieczny w związku z wyłączeniem telewizji analogowej. Na spółkę wpłynęło kilkanaście skarg. UOKiK nie miał wątpliwości, że celowo działała na niekorzyść klientów.
- Jej działania były ukierunkowane na zawarcie jak największej liczby umów w jak najkrótszym czasie, tzn. przed ukończeniem procesu cyfryzacji -mówi Jarosław Krüger, dyrektor delegatury UOKiK w Poznaniu. - Dążąc do maksymalizacji zysku chciała wyeliminować przypadki odstąpień od umowy, skutecznie zniechęcając konsumentów do skorzystania z ich ustawowego prawa.
Na spółkę nałożono prawie 2 tys. złotych kary i zakaz stosowania niedozwolonych praktyk.
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?