Do awarii systemu doszło już w środę wieczorem. Problemy z rejestracją pojawiły się więc już od samego rana.
"Mogą wystąpić m.in. problemy z dostępem do Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP) oraz systemu elektronicznego potwierdzania prawa pacjentów do świadczeń (eWUŚ). Przepraszamy za utrudnienia " - czytamy na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia.
I tak rzeczywiście było.
Od kiedy funkcjonuje eWUŚ (elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) pacjenci przychodzący do placówek zdrowia nie muszą przynosić dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. I tego nie robią. Dlatego, musieli wypisać oświadczenie, co trwało o wiele dłużej.
- Pacjenci musieli wypisywać oświadczenie ręcznie. Wymaga to między innymi wpisania numeru dowodu osobistego. Ludzie starsi mieli z tym problem. Dlatego, wiele oświadczeń wypisałam sama - mówi Aleksandra Nowak, która pracuje w jednej z poznańskich przychodni. - Kiedy przy okienku stały dwie osoby, kolejne osiem czekało w kolejce - tłumaczy.
Awarie udało się usunąć około godziny 11.30.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?