Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Puszczykowo: Coraz więcej osób korzysta ze Zintegrowanego Informatora Pacjenta

ŁOS
Przy stanowiskach, gdzie można było uzyskać hasło dostępu do ZIP cały dzień ustawiała się kolejka
Przy stanowiskach, gdzie można było uzyskać hasło dostępu do ZIP cały dzień ustawiała się kolejka Fot. Jolanta Sielska
Ponad 100 pracowników i pacjentów szpitala w Puszczykowie skorzystało dzisiaj z możliwości otrzymania hasła do internetowej bazy danych na temat swojego leczenia.

Pracownicy NFZ specjalnie przyjechali do szpitala aby jak najwięcej osób mogło skorzystać ze Zintegrowanego Informatora Pacjenta.

Z dowodami przychodzili nie tylko pacjenci leczeni na szpitalnych oddziałach, ale też osoby, które akurat korzystały z poradni lekarza rodzinnego oraz z poradni specjalistycznych mieszczących się w budynku szpitala.

– To bardzo cenna inicjatywa, że fundusz stara się być bliżej ludzi. Swoje hasła dostępu do ZIP otrzymało wiele osób, które same nie wybrałyby się specjalnie w tym celu do NFZ – mówi Ewa Wieja, prezes NZOZ Szpital w Puszczykowie.

ZIP jest internetowym systemem zbudowanym dla osób ubezpieczonych. Po zarejestrowaniu się w systemie, możemy dowiedzieć się, z jakich świadczeń w poradniach i szpitalach korzystaliśmy, jaki był ich koszt, jakie leki zakupiliśmy i jaki był koszt ich refundacji. Dostępne są też informacje o tym, gdzie złożyliśmy deklaracje wyboru lekarza rodzinnego i jaki jest nasz status ubezpieczenia.

Na co dzień indywidualne hasło do ZIP można otrzymać jedynie w oddziałach funduszu.

- Aby korzystać z systemu należy wypełnić wniosek Formularz dla nowego użytkownika, podając numer PESEL, serię i nr dowodu osobistego na stronie www.nfz-poznan.pl/zip lub www.nfz.poznan.pl/zip. Następnie formularz należy osobiście dostarczyć do Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ - wyjaśnia Alma Karoń z WOW NFZ.

W Zintegrowanym Informatorze Pacjenta znajdują się dane dotyczące placówek i kosztów świadczeń zdrowotnych udzielonych od 2004 r. Zasoby informacyjne ZIP są na bieżąco aktualizowane

Zdrowotny Informator Pacjenta z jednej strony stanowi cenne źródło informacji o historii leczenia ubezpieczonego, gdy może mieć ona znaczenie przy decyzjach dotyczących dalszej terapii, z drugiej - to sposób na uszczelnienie systemu opieki zdrowotnej. Jeżeli na własnym koncie pacjent zauważy jakieś nieprawidłowości (np. świadczenie medyczne, które w jego przekonaniu nie zostało wykonane), może zwrócić się o ich wyjaśnienie do WOW NFZ.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski