Członkowie ruchów miejskich nie chcieli, by w koncepcjach modernizacji uwzględniać podziemne przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Królowej Jadwigi.
Jak wyjaśnia Maciej Wudarski obecnie prowadzone są analizy dotyczące poprawy układu komunikacyjnego w kilku miejscach wzdłuż ul. Królowej Jadwigi. W pierwszej kolejności jest poprawa dostępności dla osób niepełnosprawnych, rowerzystów i osób z małymi dziećmi terenów przy przyjściech podziemnych przy Wierzbięcicach. Jedna z koncepcji wskazuje na zasadność budowy przejścia naziemnego na zachodnim krańcu wysepek tramwajowych.
- Sprawdzamy rozwiązania dotyczące powstania buspasa na ul. Garbary, który kończyłby się wspólnym przystankiem tramwajowo-autobusowym na skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i Drogi Dębińskiej - dodaje zastępca prezydenta Poznania. Trzeci obszar analiz to właśnie skrzyżowanie ul. Półwiejskiej z ul. Królowej Jadwigi. Dodatkowo możliwe jest wprowadzenie kolejnych zmian przy poszerzaniu strefy Tempo 30. Wówczas w rejonie skrzyżowania może zostać poszerzony chodnik.
Według radnych ze Starego Miasta trzeba jak najszybciej przeprowadzić prace w rejonie skrzyżowania. - Po pierwsze dwupasmowa ulica dzieli tę część Poznania od Wildy - zauważa Tomasz Dworek, osiedlowy samorządowiec.
Jego kolega z rady dodaje, że okolica u zbiegu ulic: Półwiejskiej, Królowej Jadwigi, Kościuszki i Krakowskiej to miejsce, gdzie nagromadziła się cała grupa problemów organizacji ruchu.
Jest też wiele drobniejszych postulatów. Wśród nich można wymienić chociażby zniszczone i dziurawe chodniki. Te nie tylko szpecą, ale stwarzają niebezpieczeństwo dla pieszych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?