Podstawa udanego eventu

    Podstawa udanego eventu

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Rozmowa z Michaelem Sibertem, przedstawicielem zarządu Grupy BTL, o znaczeniu techniki wyposażenia imprez.
    Od ponad 20 lat Grupa BTL działa na rynku usług multimedialnych oferując nagłośnienie, oświetlenie, oraz monitory plazmowe, projektory podczas imprez i konferencji. Co się zmieniło wewnątrz firmy od 1987 roku?
    Grupa BTL rozwinęła się od przypadkowego partnerstwa niezależnych przedsiębiorstw o tym samym zakresie działalności do nowoczesnej, silnej wykonawczo grupy firm. Oferujemy usługi w zakresie wyposażenia technicznego imprez dla hoteli, prezentacji targowych i produktów, imprez konferencyjnych, kulturalnych lub sportowych.

    Jakie zmiany zaszły dotychczas w segmencie wyposażenia technicznego imprez?
    Wyposażenie techniczne imprez kształtowało się od poziomu pojedynczego wyposażenia w zakresach dźwięku i światła, analogicznie było ze stanem wiedzy naszych pracowników.
    Z rozwojem obrazu w prezentacjach towarzyszy dalszy rozwój techniczny całej techniki medialnej, przy pomocy sterowania komputerowego. Mamy dziś do czynienia z bardzo kompleksową, techniczną obsługą realizowanych imprez. Kreatywność, planowanie, wybór techniki, logistyka i realizacja wymagają dobrze wykształconych i gotowych do działania pracowników. Co z kolei wymaga inwestowania w personel w skali, której z perspektywy 20 lat nie potrafimy sobie wyobrazić.

    Można odnieść wrażenie, że dobre rozwiązania techniczne imprez będą coraz ważniejsze dla sukcesu eventu. Czy Pan to też tak postrzega?
    Uznajmy event za próbę przekazania jakiegoś przesłania. Aby przesłanie dotarło do adresata, a więc aby było skuteczne, musi być odpowiednio widowiskowe. To obowiązuje zarówno w przypadku konferencji lub prezentacji produktów jak i w przypadku imprez kulturalnych i politycznych. Idealny udział techniki imprez bazuje na wyposażeniu technicznym i personelu, przez co jest podstawą udanego eventu.

    Jakie mają oczekiwania wasi klienci wobec was?
    Nasi klienci oczekują całościowych rozwiązań, wykonywanych idealnie pod względem technicznym. Oczekują od nas zrozumienia specyficznych konsumencko wymagań, zrozumiałych i jasnych alternatyw w rozwiązaniach oraz gotowości, odpowiedzialności w zadaniach do przyjęcia i zrealizowania.

    Uznajemy event za formę przesłania

    Na rynku jest wielu uczestników. Jak radzicie sobie, odróżniacie się od konkurencji?
    Do tego należy konsekwentne przedstawianie naszej własnej filozofii usług we wszystkich filiach, wspomagane poprzez poszczególne struktury i produkty. Z naszym systemem gospodarowania towarami i logistyką, jesteśmy w stanie dostarczyć naszym klientom oczekiwane wyposażenie techniczne w wymaganej przez nich jakości. Panuje u nas zasada, "jesteśmy dla naszych klientów" tzn. troszczymy się o krótką drogę informacji i elastyczne reakcje.

    Jaką rolę odgrywa inwestowanie w nowy sprzęt?
    Ponieważ BTL jest technicznym dostawcą usług na imprezy, inwestycje w wyposażenie techniczne odgrywają dużą rolę. Tylko w ten sposób można zrealizować techniczne kreatywne rozwiązania i tego nie można zaniedbywać, dlatego motywujemy naszych pracowników, aby się rozwijali na bieżąco z rozwojem technicznym. Nie bierzemy udziału w każdym technicznym rozwoju, to znaczy, musi on być sensowny i gospodarczo dający się zastosować, ponieważ w efekcie końcowym będą musieli za to płacić nasi klienci.

    Wyposażenie techniczne imprez musi być w krótkim czasie zainstalowane i działać bezproblemowo. Co oznacza to dla Pańskiej organizacji?
    Ze wzrostem zleceń, BTL realizuje ponad 3000 produkcji rocznie, zyskuje się zarówno standaryzację przebiegu produkcji jak również na znaczeniu zyskuje logistyka. Praca naszych dyspozytorów jak i wsparcie poprzez kompleksowy system zarządzania towarami, jest istotną częścią składową naszej wewnętrznej organizacji. Dobry przebieg planowania oraz wykształceni pracownicy sprawiają, że jest to możliwe aby w krótkim czasie wykonać instalację i zrealizować bezproblemową imprezę.

    W ciągu ostatnich 20 lat obsługiwaliście liczne imprezy. Co było Państwa najambitniejszym eventem?
    Na to pytanie nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć. Przygotowanie jednej mównicy z mikrofonem dla pani kanclerz Niemiec jest tak samo ambitne jak nagłośnienie jednego dużego pawilonu wystawowego na odpuście. Mikrofon podczas ślubu jest tak samo ważny jak nagłośnienie na walnym zgromadzeniu. Wpajamy naszym pracownikom to, że dla naszych klientów ambitna i ważna jest każda impreza.

    Z takim nastawieniem utrzymujemy relację z klientem od początku istnienia grupy firmy. Czy są istotne trendy w technice wyposażania imprez?

    W technicznym zakresie urządzenia stają się coraz mniejsze, bardziej kompaktowe i wydajniejsze. Bez sterowania komputerowego nic już nie działa. Ten trend będzie się dalej rozwijał. Zadaniem naszym, naszych pracowników jest pogodzenie się z tym, poprzez naukę uzupełniającą i dokształcanie się aby podążyć za tym trendem technicznym. Także energochłonność będzie musiała być coraz lepiej wykorzystana, oznacza to, że stopień działania urządzeń musi być ulepszony.

    Na koniec pytanie wizjonerskie. Jak będzie wyglądała technika wyposażenia imprez w 2015 roku?
    Technika wyposażenia imprez poprzez dalsze udoskonalenia będzie zajmowała wysoką wartość pozycyjną w strategiach marketingowych. Przez co rynek dla techniki wyposażenia imprez będzie większy, ale też przez to dla wielu oferentów mniejszy, ponieważ konsekwencją są drogie inwestycje w technikę i rozwój personelu.


    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo