Jaka dieta dla zdrowej cery?

    Jaka dieta dla zdrowej cery?

    NAD

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Wpływ na kondycję naszej cery ma również odpowiednia dieta. Zatem jakich produktów unikać, a jakich jeść jak najwięcej? Radzi Nadzieja Szukała, doradca żywieniowy
    Jaka dieta dla zdrowej cery? Radzi Nadzieja Szukała, doradca żywieniowy

    Jaka dieta dla zdrowej cery? Radzi Nadzieja Szukała, doradca żywieniowy ©Archiwum Lekkostrawnia

    Jaka dieta dla zdrowej cery
    Zacznijmy od cery suchej, która charakteryzuje się niską zawartością wody w naskórku. Mając taką cerę przede wszystkim pamiętajmy o regularnym piciu wody – dzienne zapotrzebowanie to około 2 litry, czyli 8 szklanek. Wykluczmy napoje słodkie, które wypłukują wodę z organizmu. Jedzmy produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, między innymi omega 3, które występują głównie w rybach morskich, oleju lnianym czy siemieniu. Siemię lniane znakomicie wspomaga nawilżenie organizmu od wewnątrz. Nie zapominajmy o witaminach. Witaminy A i E odpowiedzialne są za odpowiednie rogowacenie naskórka, ale także poprawiają nawilżenie. Witaminę A znajdziemy m.in.
    w marchwi, natce pietruszki lub mandarynkach, natomiast witaminę E w kapuście, oliwie, kaszy gryczanej i płatkach owsianych. Włączmy też do swojego jadłospisu produkty bogate w witaminy C, B5 i B6. Witamina C wspomaga tworzenie kolagenu odpowiedzialnego za elastyczność skóry. Zawierają ją owoce i warzywa. Witaminy B5 i B6 wspomagają metabolizm składników odżywczych. Ich źródłem są jaja, mleko, ryby, mięso i nasiona roślin strączkowych.

    Dieta dla zdrowej cery to podstawa! To nie cudowne preparaty poprawią naszą cerę, ale przede wszystkim odpowiednia dieta


    Jaka dieta dla zdrowej cery
    Cera tłusta charakteryzuje się nadmierną aktywnością gruczołów łojowych, głównie w tzw. strefie T twarzy. Aby ograniczyć ich działanie, przede wszystkim zrezygnujmy z produktów wysoko przetworzonych, czyli tych obfitujących w konser-wanty, sztuczne barwniki i aromaty. Ograniczmy w naszej diecie sól, ale także nie zapominajmy o witaminach oraz składnikach mineralnych, takich jak siarka i cynk, które przyspieszają gojenie ran oraz ograniczają wydzielanie sebum. Składniki te znajdziemy m.in. w rybach, owocach morza, kiełkach, pestkach dyni i żółtku jaj.


    Jak dieta dla zdrowej cery
    Jeżeli mamy cerę naczynkową, ze skłonnością do tworzenia się tzw. „pajączków”, musimy regularnie dostarczać organizmowi witaminy E oraz C, które wzmacniają ściany naczyń krwionośnych, co zapobiega ich pękaniu oraz cynku, którego niedobór może mieć wpływ na rozszerzanie naczyń krwionośnych. Starajmy się też unikać pikantnych i gorących potraw – otwierają one naczynia, a tym samym mogą również szkodzić naszej cerze.



    Masz pytanie do dietetyka? Zadzwoń 694 84 00 84
    KONTAKT DIETETYK POZNAŃ

    Komentarze (7)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zdrowie

    Ella (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

    Gotowanie na parze nie tylko dla służy cerze ale ogólnie wpływa na dobre zdrowie całego organizmu. Ja, aby gotowanie było łatwiejsze kupiłam specjalny garnek Milano Classic. Jest super poręczny i...rozwiń całość

    Gotowanie na parze nie tylko dla służy cerze ale ogólnie wpływa na dobre zdrowie całego organizmu. Ja, aby gotowanie było łatwiejsze kupiłam specjalny garnek Milano Classic. Jest super poręczny i fajnie wykonany. Warto było.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Warzywa

    Wiola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    Ja jestem za tym żeby jeść jak najwięcej warzyw najlepiej surowych, do tego można dodać jakieś mięsko albo rybkę ugotowaną na parze.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dieta

    karla (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

    najwazniejsze w diecie są warzywa i owoce, należy unikać produktów przetworzonych, warto gotowac posiłki na parze, sama wspomagam tez swoj metabolizm naturalnym suplementem be slim 3

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zdrowe gotowanie

    Hana (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    Nie tylko dla cery, ale i dla całego organizmu ważna jest właściwa dieta. Moja dzięki naczyniu Milano Classic opiera się głównie na gotowaniu na parze jak największej ilości warzyw i kasz, a w...rozwiń całość

    Nie tylko dla cery, ale i dla całego organizmu ważna jest właściwa dieta. Moja dzięki naczyniu Milano Classic opiera się głównie na gotowaniu na parze jak największej ilości warzyw i kasz, a w nieco mniejszej mięsa. Dla mnie to sposób by unikać tłuszczy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zdrowe gotowanie

    Marysia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    Ciekawa opcja z tym gotowaniem na parze i warto by tego było spróbować. Mama nadzieję, że uda mi się kupić taki parowar philipiaka i to w korzystnej cenie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zdrowe gotowanie

    AlinaK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    Ja dziś trafiłam na stronę http://www.pomyslszefa.pl - lubię Kingę Paruzel i jestem ciekawa co będzie na tej stronie. Piszą, że do pysznego gotowania nie trzeba specjalistycznych sprzętów i...rozwiń całość

    Ja dziś trafiłam na stronę http://www.pomyslszefa.pl - lubię Kingę Paruzel i jestem ciekawa co będzie na tej stronie. Piszą, że do pysznego gotowania nie trzeba specjalistycznych sprzętów i wystarczy 30 minut :) Zapisałam się do newslettera i czekam. Może ktoś chce też skorzystać? Zapis do newslettera jest darmowy :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zdrowe gotowanie

    HalinaZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    Ja jadam głównie produkty gotowane na parze (mięsa, ryby, warzywa), które przygotowuję w parowarze philipiaka. Do tego spora porcja owoców i co ważne ruch!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo