Poznań przyjął nowe standardy rowerowe. Będzie bezpieczniej...

Poznań przyjął nowe standardy rowerowe. Będzie bezpieczniej na drogach?

Marcin Idczak

Głos Wielkopolski

Głos Wielkopolski

Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta zatwierdził Standardy Rowerowe Poznania.
Przy poznańskich skrzyżowaniach bedzie pięć rodzajów śluz rowerowych

Przy poznańskich skrzyżowaniach bedzie pięć rodzajów śluz rowerowych ©Picasa

To dokument, który ma być dużym ułatwieniem dla służb miejskich, rad osiedli, organizacji rowerowych oraz projektantów podczas prac koncepcyjnych i przygotowaniu dokumentacji technicznych nowych ulic i tras w Poznaniu. Pozwoli na szybką budowę bezpiecznych dróg rowerowych. - To efekt kilku miesięcy pracy - wspomina - Maciej Wudarski.

Z nowych zasad zadowolony jest Wojciech Makowski, oficer rowerowy. - Wprowadzenie nowych standardów zapewni jednolitą, wysoką jakość poznańskich tras rowerowych - tłumaczy Wojciech Makowski. - Dokument obejmuje, reguluje wszystkie kluczowe elementy infrastruktury. Wskazuje, jak projektować drogi i pasy rowerowe, różne rodzaje śluz dla jednośladów, jak prowadzić rowerzystów przez skrzyżowania czy wzniesienia - dodaje.


Jednak lepsza ma być nie tylko jakoś wykonanych tras. Powinna spaść liczba wypadków i niebezpiecznych sytuacji na ulicach. - Możliwe, że kierowcy nie od razu docenią te starania, ale rozdzielenie ruchu rowerowego i samochodowego znacznie poprawia bezpieczeństwo - tłumaczy Tadeusz Mirski z sekcji rowerzystów miejskich. Według niego zwiększa się wówczas także płynność przejazdów po ulicach. Dzięki temu w Poznaniu będzie więcej rowerzystów a przez to spadnie liczba kierowców.

Co ma się zmienić w projektowaniu tras rowerowych, a przy okazji zwykłych ulic? Miedzy innymi drogi dla jednośladów mają być w miarę proste. Nie będzie już przycisków przy sygnalizatorach, które trzeba było włączać po podjechaniu. Zielone ma się uaktywnić przy dojeździe do krzyżówki. Na nich będą śluzy rowerowe (aż pięć różnych rodzajów), które umożliwiają ruszenie rowerzystom przed samochodami.



Komentarze (3)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
normatywnym?

zdziwiony (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Sam sobie nie wierzę.Czy tonący źe normatywnym projektowe mogą tworzyć każde jednostki miejskie według swego uznania?Dawno temu tego typu przepisy tworzyły jednostki podległe właściwemu...rozwiń całość

Sam sobie nie wierzę.Czy tonący źe normatywnym projektowe mogą tworzyć każde jednostki miejskie według swego uznania?Dawno temu tego typu przepisy tworzyły jednostki podległe właściwemu Ministerstwo i obowiązywały w całym kraju.Czy teraz" szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie"?zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
co on zmienił?

wasik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

słyszałem, że ten koleś tzn. oficer walczy z niepełnosprawnymi - chce ich wykurzyć ze ścieżek pieszo-rowerowych. tylko myśli o rowerzystach - czyli piesi, dzieci, niepełnosprawni won z miasta !

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
jakie standardy

żółwik (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

Tez ten oficijer sie wykazał. Zlecił komuś opracowanie wytycznych, pewnie koledze, i uważa, że cudów dokonał.... jak zwykle miasto kolesiostwa....

PREMIERY

SAMOCHODY UŻYWANE

WARTO WIEDZIEĆ

PRZEPISY

PORADY