Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronacja Królewska walczy o certyfikat [ZDJĘCIA]

MADA
16 października poznamy wyniki XIII edycji konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT”. O to wyróżnienie ubiega się Rogalowe Muzeum Poznania, Wielka Pętla Wielkopolski oraz Koronacja Królewska.

Koronacja Królewska nominowana została w kategorii wydarzenia cyklicznego. Ta impreza ma spore szanse na zwycięstwo, bo z roku na rok uczestniczy w niej coraz więcej osób. Wielu uczestników przyjeżdża na kolejną edycję z innymi, których zachęciły ich opowieści.

To impreza o długoletniej tradycji oparta na rekonstrukcji historycznej, w czasie której do Gniezna przybywają grupy odtwórców, rzemieślnicy oraz artyści, aby w ciągu kilku dni pokazywać licznie zgromadzonym turystom realia życia w czasach piastowskich. Ideą imprezy jest promocja Gniezna jako kolebki polskiej państwowości i miejsca koronacji pięciu pierwszych władców Polski.

Na czas imprezy położony u podnóża Wzgórza Lecha Plac św. Wojciecha zamienia się w zrekonstruowaną osadę średniowieczną, miejsce tętniące życiem i 1000-letnim dziedzictwem kulturowym. Słychać odgłosy kucia monet, czuć zapach gotowanych średniowiecznych potraw, a dookoła spacerują ludzie, którzy ubrani w historyczne stroje zabierają uczestników w przeszłość. Impreza już od lat jest wizytówką Pierwszej Stolicy Polski, przyciągając corocznie rzesze turystów z Polski i zagranicy.

W 2013 roku z programu wyodrębniony został specjalny blok wydarzeń dla dzieci i ich rodziców (Królewski Plac Zabaw). Całość przygotowana jest tak, by z atrakcji mogli korzystać zarówno seniorzy, jak i osoby niepełnosprawne.

Organizatorzy pracują nad uruchomieniem od 2016 roku aplikacji mobilnej związanej tematycznie z ideą Miasta Królów, a funkcjonalnie z Koronacją Królewską. Aplikacja będzie wspomagała dotarcie i poruszanie się po mieście podczas imprezy (w tym korzystanie z programu), a także będzie umożliwiała interaktywny kontakt organizatorów Koronacji z odbiorcami (konkursy, zapytania).

Spośród 48 projektów zgłoszonych z całego kraju (3 z każdego województwa) kapituła wybierze tylko 10, które otrzymają certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej. Wszystkie produkty wyróżnione Certyfikatem POT otrzymają zgodę na posługiwanie się logo i będą mogły liczyć na promocję. Patronat honorowy nad konkursem sprawuje Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, a medialny „Głos Wielkopolski”.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski