Polacy czekają na wakacyjne last minute

    Polacy czekają na wakacyjne last minute

    Joanna Pieńczykowska

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Kryzys dopadł biura podróży. W lutym sprzedaż wycieczek spadła nawet o kilkanaście procent - wynika z wyliczeń dwóch największych portali: Travel Planet i Wakacje.pl.
    Na załamanie sprzedaży skarżą się też największe biura turystyczne, takie jak TUI czy Rainbow Tours. Dzisiaj sprzedają głównie oferty last minute. I to często z rabatami 50-60 proc.

    Przyczyną zapaści na rynku turystycznym jest osłabienie złotego. W ciągu ostatniego półrocza polska waluta straciła wobec euro ok. 60 proc. A to oznacza, że wyjazdy zagraniczne stały się dla nas dużo droższe. Wstrzymujemy się też z rezerwacją wyjazdów wakacyjnych, bo w miarę jak rośnie bezrobocie, coraz więcej z nas obawia się utraty pracy.

    - Obawiam się, że jeżeli osłabienie złotego utrzyma się na obecnym poziomie, to w tym roku liczba wyjazdów zagranicznych może spaść. Niewykluczony jest w tej sytuacji upadek lub wycofanie się z rynku niektórych biur - mówi Krzysztof Łopaciński, prezes Instytutu Turystyki.

    Silny złoty sprawia bowiem, że ceny zagranicznych wycieczek rosną, zwłaszcza w tych biurach, w których ceny w katalogach podawane są w euro, np. w TUI. Z kolei biura, które rozliczenia przedstawiają w złotówkach, wprowadzają dopłaty kursowe. Wynoszą one od kilkudziesięciu do nawet 700 zł. Ich wysokości mogą się zmieniać, np. Rainbow Tours podnosił ceny dwukrotnie, w styczniu i na początku lutego.- Pracownicy biur podróży często nawet nie potrafią powiedzieć, ile będzie kosztował wyjazd w lipcu czy sierpniu.

    Zdaniem specjalistycznych portali turystycznych w tym roku czeka nas zmiana trendu: Polacy, którzy w ostatnich kilku latach nauczyli się kupować wakacje z dużym wyprzedzeniem, teraz odwrócą się w kierunku ofert last minute.

    - Klienci dłużej zastanawiają się nad wyborem i znacznie dokładniej przyglądają się ofertom. Liczą również na umocnienie się złotego. Dlatego będą kupować w ostatniej chwili - mówi Magdalena Krzywosińska, dyrektor marketingu portalu Wakacje.pl.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Scan Holiday

    Luke (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 31

    Scan Holiday nie ma w ofercie Wysp Zielonego Przylądka !! Zanim ktoś następnym razem napisze podobny artukuł to polecam lepsze rozeznanie w temacie i konsultacje treści z biurem podróży

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo