Powstaną drogi za miliony

    Powstaną drogi za miliony

    Beata Marcińczyk

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Plan inwestycji drogowych pełen jest ambitny. Zarząd Dróg Miejskich chce dokończyć budowę ulicy Prymasa Augusta Hlonda (Nowe Zawady) i wielką przebudowę ulicy Głogowskiej oraz zmodernizować wiadukt w Antoninku, a także zakończyć kilka mniejszych przedsięwzięć, jakimi są budowa ulicy Winogrady i odcinka Lechickiej.
    W kilku miejscach pojawią się też nowe sygnalizacje świetlne - między innymi na skrzyżowaniu ul. Dymka i Piwnej, a także na rondzie Jana Nowaka-Jeziorańskiego.

    Od ronda do ulicy Żeromskiego przebudowywana będzie także ulica Przybyszewskiego i wytyczona ma być ścieżka rowerowa, która połączy się z trasą dla cyklistów na ul. Szamarzewskiego i Bukowskiej.

    Rewolucyjne zmiany zapowiadane są w związku z kompleksową przebudową wiaduktu w Antoninku.
    Jego modernizacja jest konieczna ze względu na zły stan techniczny obiektu, który wybudowany został w latach 70. Gotowy jest już projekt. Powstanie pięć niezależnych konstrukcji, które mają zachwycić swą nowoczesnością. Będą to: trzypoziomowe skrzyżowanie i długi na trzysta metrów łuk na estakadzie oraz rondo od strony Antoninka. Obiekt będzie przystosowany już do włączenia w III ramę komunikacyjną.


    - Jeśli nie przedłuży się procedura przetargowa, prace rozpoczną się w II kwartale tego roku i potrwają do końca 2010 roku - informuje Tomasz Li-bich, specjalista ds. informacji publicznej w ZDM. Wtedy uch będzie utrudniony, ale utrzymany we wszystkich relacjach.

    Cichą, zieloną ulicą Winogrady przejechać będzie można już w grudniu. Projekt zakłada zmianę usytuowania torowiska i jezdni. Po zakończeniu prac torowisko znajdzie się na środku ulicy, zatopione na przemian w asfalcie albo w trawiastym dywaniku. Do dyspozycji kierowców będą dwie jednokierunkowe jezdnie wyłożone tzw. cichą nawierzchnią. W celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów MPK, przy przystankach powstaną wysepki łączące się z chodnikiem. Samochody będą więc musiały omijać je i przejeżdżać przez torowisko po odjeździe tramwaju.

    - Zmotoryzowanych będą o tym informować sygnalizacje świetlne usytuowane przed przystankami. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa będą również miały sygnalizacje na wlotach ulic poprzecznych, takich jak: Murawa, Za Cytadelą, Zagonowa i Gronowa - tłumaczy T. Libich.

    W 2010 roku ma się zakończyć przebudowa ulicy Bułgarskiej. Zarząd Dróg Miejskich złożył wniosek o dofinansowanie projektu pt. "Budowa i modernizacja ulicy Bułgarskiej w Poznaniu na odcinku od skrzyżowania z ulicą Łubieńskiej do skrzyżowania z ulicą Marcelińską włącznie ze skrzyżowaniami" ze środków Narodowego Program Przebudowy Dróg Lokalnych na lata 2008-2011. Na realizację przebudowy ulicy udało się uzyskać maksymalne dofinansowanie, czyli 3 mln zł. W 2009 roku planowane jest zakończenie prac na odcinkach: Bukowska-Łubieńska, Łubieńska-Marcelińska. Dokończenie prac na Bułgarskiej (fragment do Grunwaldzkiej wraz z przebudową Ptasiej, Wałbrzyskiej i odcinka Marcelińskiej) potrwa do końca 2010 roku.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo