Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Wartostrada będzie dłuższa. Jest pozwolenie na budowę drugiego odcinka

Karolina Koziolek
Drugi odcinek Wartostrady (ten, który będzie realizowany z budżetu obywatelskiego) właśnie dostał pozwolenia na budowę. Na przełomie maja i czerwca rozpoczną się pierwsze prace. Na razie połączy Winogrady z dworcem PKP na Garbarach.

- Zaprojektowany układ połączy ścieżkę znajdującą się w parku Szelągowskim oraz już istniejący fragment Wartostrady, ciągnący się wzdłuż ul. Serbskiej - wyjaśnia Michał Walkowiak z wydziału ochrony środowiska UMP. - Zapewni to swobodne i bezkolizyjne przemieszczanie się mieszkańców pomiędzy mostem Lecha a stacją PKP Poznań Garbary.

Budowany w tym roku odcinek Wartostrady będzie miał dokładnie 686 m długości i 4,5 m szerokości. I będzie ciągnąć się wzdłuż ulicy Nadbrzeże, pomiędzy ulicami Serbską i Ugory.

O tym, że w miejskim budżecie na ten rok znajdą się pieniądze na Wartostradę zadecydowali sami mieszkańcy. Od 29 września do 10 października 2012 r. głosowali nad tym jak rozdzielić 10 mln z budżetu miasta. W konkursie aż 5800 głosów oddano właśnie na pomysł budowy Wartostrady. Projekt zajął drugie miejsce zdobywając ponad 30 proc. z ponad 20 tys. głosów. W efekcie z 10-milionowego tortu Wartostrada dostanie na realizację 1,73 mln zł. Inwestycja zrealizowana zostanie przez Zarząd Dróg Miejskich.

Cała koncepcja utworzenia Wartostrady, czyli kompleksu ścieżek rowerowych i bulwarów spacerowych obejmuje teren od mostu Przemysła (ul. Hetmańska) do mostu Lecha (ul. Lechicka). Jak na razie w zeszłym roku oddano do użytku odcinek od skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Garbary i Armii Poznań do ul. Ugory.

W przyszłym roku z kolei ma powstać trzeci etap Wartostardy wzdłuż Ewangelickiej - od ul. Czartoria do mostu Rocha. W 2015 r. powstanie najdłuższy fragment, będzie miał ponad dwa kilometry i obejmie fragment od rzeki Głównej do Cybiny. W 2016 r. oddany zostanie odcinek od mostu Królowej Jadwigi do mostu Przemysła I. A za cztery lata, w 2017 r. zbudowany będzie ostatni odcinek rozciągający się od rzeki Cybiny do mostu Królowej Jadwigi.

Równolegle kilka tygodni temu miasto przedstawiło kompleksowy plan powrotu nad Wartę. Zakłada on m.in. odkopanie starego koryta. I choć to na razie pieśń przyszłości, to kilka punktów zapisanych w przedstawionej strategii jest całkiem realnych, jak np. budowa osiedla Portowo na Starołęce.

Tymczasem w najbliższych miesiącach ma zostać rozpisany przetarg na budowę mariny na cyplu przy moście Bolesława Chrobrego.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski