Menu Region

Poznań: Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej jeszcze w tym...

Poznań: Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej jeszcze w tym roku! [INFOGRAFIKA]

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Głos Wielkopolski

Katarzyna Fertsch

19Komentarzy Prześlij Drukuj
Sześć pasów na ulicy Bałtyckiej, cztery na Gdyńskiej. Szerokie skrzyżowania z dodatkowymi pasami do skrętów w lewo. Dwa nowe ronda. A także wiadukt nad torami kolejowymi i bezkolizyjne dojazdy do spalarni śmieci, elektrociepłowni i gazowni. Tak już za trzy lata ma wyglądać droga wylotowa z Poznania na Czerwonak. Prace ruszą jeszcze w tym roku.
  • Przebudowa Bałtyckiej i Gdyńskiej ma sprawić, że kierowcy nie będą stali w gigantycznych korkach
  • Przebudowa Bałtyckiej i Gdyńskiej ma sprawić, że kierowcy nie będą stali w gigantycznych korkach
Przebudowa tych części Poznania i Czerwonaka pochłonie 105 mln zł. Pieniądze zostały już zarezerwowane w planach finansowych miasta. Jest też wykonawca, który zajmie się przebudową dróg. W lutym powinna zostać podpisana umowa między nim a miastem.

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ:
Komunikacja na GłosWielkopolski.pl


- W maju będziemy mieć gotowy projekt, a w trzecim kwartale roku powinniśmy dostać pozwolenie na budowę - wyjaśnia Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
- Pod koniec tego roku chcielibyśmy rozpocząć budowę.

Do przybudowania jest wiele. Prace potrwają ponad dwa lata, do końca 2015 roku! W tym czasie mieszkańcy Koziegłów, Czerwonaka czy Murowanej Gośliny, którzy dojeżdżają tędy do Poznania, będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Przejazd będzie, ale bardzo utrudniony. A to oznacza jedno: większe niż zazwyczaj korki. Ale warto będzie się pomęczyć!

Bo po przebudowie na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z Gdyńską ulica Bałtycka będzie miała aż trzy pasy ruchu w każdą stronę. Na samych skrzyżowaniach pojawią się czwarte. Tak, by do skrętów w lewo były po dwa pasy (dla samochodów skręcających z Bałtyckiej w Hlonda oraz w Gdyńską w kierunku Koziegłów). Będą one też o kilkaset metrów dłuższe, niż te dzisiaj.

- Dzięki temu samochody czekające do skrętu w lewo nie będą blokowało przejazdu tym jadących prosto, tak jak to jest dzisiaj - mówi dyrektor Kazimierz Skałecki.

Szersza będzie też Gdyńska. Tam kierowcy zyskają po jednym pasie w każdą stronę (dzisiaj jest tylko jeden). I dwoma pasami dojadą aż do Czerwonaka. Dopiero za oczyszczalnią ścieków droga znów zrobi się dwupasmowa. Sam przejazd też będzie łatwiejszy. Drogowcy zbudują wiadukt, którym auta pojadą nad torami kolejowymi.

1 »
Reklama
19

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

ludzie, czym wy się podniecacie ?

+78 / -63

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

małpa w czerwonym (gość)  •

już w listopadzie zaczęli robić prawoskręt na Niestachowskiej, głos o tym wiele razy pisał, i co ? g... jak zwykle wykonane przez włodarzy miasta. Ta wiadomość to kolejna ściema.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Kto ma w tym kraju piorytet

+87 / -86

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Pelagia (gość)  •

Wystarczy spojrzeć na INFOVERITI i wpisać SITA Zielona Energia Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie. Dla takiej ekipy z przyzwyczajenia już niektórzy padają na kolana.

odpowiedzi (0)

skomentuj

przebudowa ul. Gdyńskiej

+113 / -74

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Kierowca (gość)  •

To zbyt piękne żeby było prawdziwe. Bardzo mi się to podoba, tylko skąd miasto ma na to pieniądze??AAAAA trzeba dojazd do spalarni jakoś zapewnić. Szkoda, że w tym czasie "Katowicka" zaraz spadnie komuś na głowę, skrzyżowanie Naramowicka/Lechicka - koszmar- porozcina podwozia, przejazd kolejowy na ul. Lechickiej już dawno powinien być zamieniony na wiadukt itd. Nie wiem tylko jak budowa wiaduktu w ciągu ul. Gdyńskiej nad torami kolejowymi oraz budowa ronda na zjeździe z Koziegłów będzie miała się do planowanego przebiegu III ramy (dla której wiadukty już się buduje teraz, a kiedy całość powstanie?)? Generalnie jestem pozytywnie zszokowany faktem przebudowy Bałtyckiej i Gdyńskiej, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby tego miasta.

skomentuj

Jeszcze coś.

+98 / -91

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

j23 (gość)  •

To są te słynne pomysły miasta by budować trolejbus na Naramowice. Wtedy kasa byłaby "na trolejbus" a nie "na drogi". Chodzi o to co chce przeczytać Bruksela w dofinansowaniu

odpowiedzi (0)

skomentuj

inna pula

+99 / -78

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

j23 (gość)  •

Po prostu to idzie z kasy "na spalarnię" a nie "na drogi"

odpowiedzi (0)

skomentuj

to do czerwonaka czy do oczyszczalni?

+86 / -94

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mieszkanka (gość)  •

"I dwoma pasami dojadą aż do Czerwonaka. Dopiero za oczyszczalnią ścieków droga znów zrobi się dwupasmowa" jeśli się skończy za oczyszczalnią to nie dojedzie się do Czerwonaka dwoma pasami, bo oczyszczalnia jest w Koziegłowach...rany czy nie można sprawdzić informacji zanim się napisze coś co jest ze sobą niespójne

skomentuj

odp

+77 / -89

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mieszkaniec (gość)  •

jakbyś tutaj mieszkał, to wiedziałbyś, że oczyszczalnia jest na granicy koziegłów i czerwonaka, no ale oczywiście poznaniaczek wie wszystko najlepiej!

odpowiedzi (0)

skomentuj

Nowa stara droga.

+107 / -90

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

owserwator (gość)  •

A jakie objazdy na czas przebudowy - chociaż drogi tymczasowe żeby odciążyć ten obszar.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Naramowicka!

+98 / -88

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

pytający (gość)  •

Kiedy Naramowicka! Bo tam już nie da się jeździć bez uszkodzenia podwozia (30-centymetrowe koleiny, zniszczone krawężniki, brak pasa dla skręcających w lewo w Lechicką). Niech chociaż Lidl zasponsoruje choćby prowizoryczny pas i przejechanie fezarką po koleinach! Na to nie potrzeba "milionów".

odpowiedzi (0)

skomentuj

odp

+106 / -75

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

j23 (gość)  •

ad 1. Projekt był wywieszony na ZDM i można było wnosić uwagi. I - o dziwo - pierwszy od dawna projekt ZDM co do którego trudno było się czepiać. Nawet chodniki i drogi (a nie ścieżki!!!) dla rowerów były całkiem OK
ad 2. Do Antoninka nie jedzie się Bałtycką (zasadniczo) tylko Warszawską i już tam jest nowy wiadukt. Tranzyt nie jest z Antoninka na Wolę tylko z Warszawy do Berlina albo z Moskwy do Paryża. Dla tranzytu jest a2.
ad 3 Było lobbować za spalarnią na Dębcu albo Golęcinie (może na Strzeszynie - tam jest sporo wolnych terenów)

odpowiedzi (0)

skomentuj

Co z tranzytem i resztą wiaduktów ???

+104 / -90

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zezo (gość)  •

1. Czy projekt uwzględnia chodniki i drogi rowerowe? Czy znowu będzie tylko jezdnia, a reszt hołoty nie grzęźnie w błocie po kolana na poboczu?
2. Rozumiem, że będzie wiadukt na Gdyńskiej w kierunku Czerwonaka. A co z wiaduktem nad torami na Bałtyckiej w kierunku Antoninka? Kiedy w końcu tranzyt od Antoninka do Woli (przez Bałtycką, Lechicką, Lutycką) zostanie pozbawiony "wąskich gardeł" (zwężenia i brak wiaduktów), przez co korkuje się cała ta część Poznania?
3. Co z wiaduktami na Lutyckiej, Golęcinie, Starołęce, Dębcu - kiedy tutaj ruszą roboty? Bo ruch nie jest nic mniejszy, a utrudnienia takie same jak nie większe co dla mieszkańców Koziegłów !!!

odpowiedzi (0)

skomentuj

lol

+130 / -89

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

lol (gość)  •

A Obornika na świętego nigdy ;-D

skomentuj

tak jak naramowicka/grunwaldzka

+100 / -83

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

j23 (gość)  •

Jak skończą zachodnią obwodnicę to też będzie droga gminna

odpowiedzi (0)

skomentuj

a co z Naramowicką

+100 / -99

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

gość (gość)  •

a co z Naramowicką

skomentuj

Paranoja

+103 / -97

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Zew (gość)  •

Zazdrośnikom odpowiadamy: bierzcie spalarnię i wtedy będziecie mieli kilometr drogi, która w normalnym kraju powstałaby bez takiego przymusu.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Nic

+107 / -108

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

j23 (gość)  •

Naramowicka, a także Grunwaldzka (wiadukt do Plewisk) mają tego pecha ze to tylko drogi gminne a nie wojewódzkie...

odpowiedzi (0)

skomentuj

dkjfgkj

+102 / -88

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dlhgsdhj (gość)  •

Jakby się lepiej znało prawo, to by się wiedziało, że na terenie miast na prawach powiatu, drogi WOJEWÓDZKIE podlegają prezydentowi tego miasta!!! Czyli są wyłączone spod zarządu województwa.

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 »
Reklama
Reklama