Poznań: Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej jeszcze w tym...

Poznań: Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej jeszcze w tym roku! [INFOGRAFIKA]

Katarzyna Fertsch

Głos Wielkopolski

Aktualizacja:

Głos Wielkopolski

Poznań: Przebudowa Gdyńskiej i Bałtyckiej jeszcze w tym roku! [INFOGRAFIKA]
1/7
przejdź do galerii
Sześć pasów na ulicy Bałtyckiej, cztery na Gdyńskiej. Szerokie skrzyżowania z dodatkowymi pasami do skrętów w lewo. Dwa nowe ronda. A także wiadukt nad torami kolejowymi i bezkolizyjne dojazdy do spalarni śmieci, elektrociepłowni i gazowni. Tak już za trzy lata ma wyglądać droga wylotowa z Poznania na Czerwonak. Prace ruszą jeszcze w tym roku.
Przebudowa tych części Poznania i Czerwonaka pochłonie 105 mln zł. Pieniądze zostały już zarezerwowane w planach finansowych miasta. Jest też wykonawca, który zajmie się przebudową dróg. W lutym powinna zostać podpisana umowa między nim a miastem.

SPRAWDŹ RÓWNIEŻ:
Komunikacja na GłosWielkopolski.pl


- W maju będziemy mieć gotowy projekt, a w trzecim kwartale roku powinniśmy dostać pozwolenie na budowę - wyjaśnia Kazimierz Skałecki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. - Pod koniec tego roku chcielibyśmy rozpocząć budowę.

Do przybudowania jest wiele. Prace potrwają ponad dwa lata, do końca 2015 roku! W tym czasie mieszkańcy Koziegłów, Czerwonaka czy Murowanej Gośliny, którzy dojeżdżają tędy do Poznania, będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Przejazd będzie, ale bardzo utrudniony. A to oznacza jedno: większe niż zazwyczaj korki. Ale warto będzie się pomęczyć!

Bo po przebudowie na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z Gdyńską ulica Bałtycka będzie miała aż trzy pasy ruchu w każdą stronę. Na samych skrzyżowaniach pojawią się czwarte. Tak, by do skrętów w lewo były po dwa pasy (dla samochodów skręcających z Bałtyckiej w Hlonda oraz w Gdyńską w kierunku Koziegłów). Będą one też o kilkaset metrów dłuższe, niż te dzisiaj.

- Dzięki temu samochody czekające do skrętu w lewo nie będą blokowało przejazdu tym jadących prosto, tak jak to jest dzisiaj - mówi dyrektor Kazimierz Skałecki.

Szersza będzie też Gdyńska. Tam kierowcy zyskają po jednym pasie w każdą stronę (dzisiaj jest tylko jeden). I dwoma pasami dojadą aż do Czerwonaka. Dopiero za oczyszczalnią ścieków droga znów zrobi się dwupasmowa. Sam przejazd też będzie łatwiejszy. Drogowcy zbudują wiadukt, którym auta pojadą nad torami kolejowymi.

1 »

Komentarze (19)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
ludzie, czym wy się podniecacie ?

małpa w czerwonym (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 78 / 63

już w listopadzie zaczęli robić prawoskręt na Niestachowskiej, głos o tym wiele razy pisał, i co ? g... jak zwykle wykonane przez włodarzy miasta. Ta wiadomość to kolejna ściema.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Kto ma w tym kraju piorytet

Pelagia (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 87 / 86

Wystarczy spojrzeć na INFOVERITI i wpisać SITA Zielona Energia Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie. Dla takiej ekipy z przyzwyczajenia już niektórzy padają na kolana.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
przebudowa ul. Gdyńskiej

Kierowca (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 113 / 75

To zbyt piękne żeby było prawdziwe. Bardzo mi się to podoba, tylko skąd miasto ma na to pieniądze??AAAAA trzeba dojazd do spalarni jakoś zapewnić. Szkoda, że w tym czasie "Katowicka" zaraz spadnie...rozwiń całość

To zbyt piękne żeby było prawdziwe. Bardzo mi się to podoba, tylko skąd miasto ma na to pieniądze??AAAAA trzeba dojazd do spalarni jakoś zapewnić. Szkoda, że w tym czasie "Katowicka" zaraz spadnie komuś na głowę, skrzyżowanie Naramowicka/Lechicka - koszmar- porozcina podwozia, przejazd kolejowy na ul. Lechickiej już dawno powinien być zamieniony na wiadukt itd. Nie wiem tylko jak budowa wiaduktu w ciągu ul. Gdyńskiej nad torami kolejowymi oraz budowa ronda na zjeździe z Koziegłów będzie miała się do planowanego przebiegu III ramy (dla której wiadukty już się buduje teraz, a kiedy całość powstanie?)? Generalnie jestem pozytywnie zszokowany faktem przebudowy Bałtyckiej i Gdyńskiej, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby tego miasta.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Jeszcze coś.

j23 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 98 / 91

To są te słynne pomysły miasta by budować trolejbus na Naramowice. Wtedy kasa byłaby "na trolejbus" a nie "na drogi". Chodzi o to co chce przeczytać Bruksela w dofinansowaniu

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
inna pula

j23 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 99 / 78

Po prostu to idzie z kasy "na spalarnię" a nie "na drogi"

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
to do czerwonaka czy do oczyszczalni?

mieszkanka (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 86 / 95

"I dwoma pasami dojadą aż do Czerwonaka. Dopiero za oczyszczalnią ścieków droga znów zrobi się dwupasmowa" jeśli się skończy za oczyszczalnią to nie dojedzie się do Czerwonaka dwoma pasami, bo...rozwiń całość

"I dwoma pasami dojadą aż do Czerwonaka. Dopiero za oczyszczalnią ścieków droga znów zrobi się dwupasmowa" jeśli się skończy za oczyszczalnią to nie dojedzie się do Czerwonaka dwoma pasami, bo oczyszczalnia jest w Koziegłowach...rany czy nie można sprawdzić informacji zanim się napisze coś co jest ze sobą niespójnezwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
odp

mieszkaniec (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 78 / 90

jakbyś tutaj mieszkał, to wiedziałbyś, że oczyszczalnia jest na granicy koziegłów i czerwonaka, no ale oczywiście poznaniaczek wie wszystko najlepiej!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nowa stara droga.

owserwator (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 109 / 90

A jakie objazdy na czas przebudowy - chociaż drogi tymczasowe żeby odciążyć ten obszar.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Naramowicka!

pytający (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 99 / 88

Kiedy Naramowicka! Bo tam już nie da się jeździć bez uszkodzenia podwozia (30-centymetrowe koleiny, zniszczone krawężniki, brak pasa dla skręcających w lewo w Lechicką). Niech chociaż Lidl...rozwiń całość

Kiedy Naramowicka! Bo tam już nie da się jeździć bez uszkodzenia podwozia (30-centymetrowe koleiny, zniszczone krawężniki, brak pasa dla skręcających w lewo w Lechicką). Niech chociaż Lidl zasponsoruje choćby prowizoryczny pas i przejechanie fezarką po koleinach! Na to nie potrzeba "milionów".zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
odp

j23 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 106 / 75

ad 1. Projekt był wywieszony na ZDM i można było wnosić uwagi. I - o dziwo - pierwszy od dawna projekt ZDM co do którego trudno było się czepiać. Nawet chodniki i drogi (a nie ścieżki!!!) dla...rozwiń całość

ad 1. Projekt był wywieszony na ZDM i można było wnosić uwagi. I - o dziwo - pierwszy od dawna projekt ZDM co do którego trudno było się czepiać. Nawet chodniki i drogi (a nie ścieżki!!!) dla rowerów były całkiem OK
ad 2. Do Antoninka nie jedzie się Bałtycką (zasadniczo) tylko Warszawską i już tam jest nowy wiadukt. Tranzyt nie jest z Antoninka na Wolę tylko z Warszawy do Berlina albo z Moskwy do Paryża. Dla tranzytu jest a2.
ad 3 Było lobbować za spalarnią na Dębcu albo Golęcinie (może na Strzeszynie - tam jest sporo wolnych terenów)zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Co z tranzytem i resztą wiaduktów ???

zezo (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 104 / 91

1. Czy projekt uwzględnia chodniki i drogi rowerowe? Czy znowu będzie tylko jezdnia, a reszt hołoty nie grzęźnie w błocie po kolana na poboczu?
2. Rozumiem, że będzie wiadukt na Gdyńskiej w...rozwiń całość

1. Czy projekt uwzględnia chodniki i drogi rowerowe? Czy znowu będzie tylko jezdnia, a reszt hołoty nie grzęźnie w błocie po kolana na poboczu?
2. Rozumiem, że będzie wiadukt na Gdyńskiej w kierunku Czerwonaka. A co z wiaduktem nad torami na Bałtyckiej w kierunku Antoninka? Kiedy w końcu tranzyt od Antoninka do Woli (przez Bałtycką, Lechicką, Lutycką) zostanie pozbawiony "wąskich gardeł" (zwężenia i brak wiaduktów), przez co korkuje się cała ta część Poznania?
3. Co z wiaduktami na Lutyckiej, Golęcinie, Starołęce, Dębcu - kiedy tutaj ruszą roboty? Bo ruch nie jest nic mniejszy, a utrudnienia takie same jak nie większe co dla mieszkańców Koziegłów !!!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
lol

lol (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 130 / 89

A Obornika na świętego nigdy ;-D


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
tak jak naramowicka/grunwaldzka

j23 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 100 / 83

Jak skończą zachodnią obwodnicę to też będzie droga gminna

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
a co z Naramowicką

gość (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 100 / 100

a co z Naramowicką


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Paranoja

Zew (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 104 / 97

Zazdrośnikom odpowiadamy: bierzcie spalarnię i wtedy będziecie mieli kilometr drogi, która w normalnym kraju powstałaby bez takiego przymusu.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Nic

j23 (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 107 / 108

Naramowicka, a także Grunwaldzka (wiadukt do Plewisk) mają tego pecha ze to tylko drogi gminne a nie wojewódzkie...


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
dkjfgkj

dlhgsdhj (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 102 / 88

Jakby się lepiej znało prawo, to by się wiedziało, że na terenie miast na prawach powiatu, drogi WOJEWÓDZKIE podlegają prezydentowi tego miasta!!! Czyli są wyłączone spod zarządu województwa.

1 »

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Gorący temat

Wideo