Droższe bilety w Poznaniu. Zobacz jak jest w innych miastach

    Droższe bilety w Poznaniu. Zobacz jak jest w innych miastach

    Bogna Kisiel

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Pasażerowie narzekają, że autobusy w Poznaniu częściej stoją w korkach niż jadą.

    Pasażerowie narzekają, że autobusy w Poznaniu częściej stoją w korkach niż jadą.

    Obywatelski projekt uchwały w sprawie zamrożenia styczniowej podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej w Poznaniu poległ na wtorkowej sesji. Radnych nie przekonały argumenty, pod którymi podpisało się 16 tys. pasażerów. A ile kosztują bilety w innych dużych miastach Polski?
    Pasażerowie narzekają, że autobusy w Poznaniu częściej stoją w korkach niż jadą.

    Pasażerowie narzekają, że autobusy w Poznaniu częściej stoją w korkach niż jadą.

    Przykładowe ceny biletów czasowych jednorazowych w niektórych miastach

    W poszczególnych miastach funkcjonują różne rodzaje biletów.
    Zróżnicowane są także ich ceny, polityka władz i pomysły na komunikację poszczególnych samorządów.

    Kraków
    Miasto wprowadziło podwyżkę od 1 stycznia 2013 r., ale objęła ona jedynie bilety jednorazowe. Ceny biletów okresowych nie wzrosną.
    Utrzymują się one od ośmiu lat na tym samym poziomie. Korzysta z nich ok. 80 proc. mieszkańców Krakowa. Od stycznia bilety 15- i 30-minutowe zostaną zastąpione 20- i 40-minutowymi. Za jeden przejazd lub bilet 40-minutowy krakowianin zapłaci 3,80 zł. 20-minutowy będzie kosztował 2,80 zł. Z biletu semestralnego będą mogli korzystać nie tylko studenci, ale także dzieci powyżej 4 lat i uczniowie (cena biletu semestralnego w 1 strefie - 184 zł, a w strefach 1+2 - 275 zł).

    Gdańsk
    Miasto jeszcze nie podjęło decyzji, czy będą podwyżki cen biletów w przyszłym roku. Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, przyznaje, że jest to rozważane i prawdopodobne. Tutaj obowiązują, poza okresowymi, bilety jednorazowe oraz czasowe. I tak przejazd zwykłymi liniami kosztuje 3 zł, a pospiesznymi i nocnymi - 4 zł. Bilet godzinny na linie zwykłe kosztuje 3,60 zł, a na pospieszne i nocne - 4,6 zł. A 24-godzinny - 12 zł.

    Wrocław
    Prawdopodobnie podwyżka zostanie wprowadzona 1 marca 2013 r. Do tego czasu bilet jednorazowy na linie podmiejskie i normalne kosztować będzie 3 zł, a na nocne i pospieszne - 3,20 zł. We Wrocławiu za bilet 30-minutowy zapłacimy 3 zł, 60-minutowy - 4,40 zł.

    Warszawa
    Stolica nie tylko wprowadza podwyżki od stycznia, ale od Nowego Roku zapowiada mniej kursów autobusów i tramwajów, cięcia nocnych kursów metra, skracanie tras autobusów i tramwajów. A nawet likwidację wspólnego biletu dla całej aglomeracji warszawskiej. Od stycznia na strefę 1 i 2 bilet 20-minutowy będzie kosztował 3,40 zł, 40-minutowy - 4,60 zł. Jednorazowy (strefa 1) - 4,40 zł oraz 7 zł (strefa 1+2).

    Poznań
    W strefie A bilet 15-minutowy lub do 10 przystanków będzie kosztował 2,80 zł, a 30-minutowy (lub na jeden przejazd) - 3,60 zł. Za 24-godzinny zapłacimy 12,80 zł (strefa A+B).

    Czytaj także:
    Poznań: Będzie styczniowa podwyżka cen biletów!
    Ryszard Grobelny: Podwyżki cen biletów to konieczność


    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze (24)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Warszawa

      eX (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

      Z Warszawą to nieprawda, nie przewiduje się likwidacji wspólnego biletu, a zmianę zasad, wypowiedzenie umów było wymuszone formalnie - po to by móc zawrzeć nową. Obecnie wspólny bilet jest na...rozwiń całość

      Z Warszawą to nieprawda, nie przewiduje się likwidacji wspólnego biletu, a zmianę zasad, wypowiedzenie umów było wymuszone formalnie - po to by móc zawrzeć nową. Obecnie wspólny bilet jest na zasadzie stref, nie obejmuje tylko jednej trasy, a całą strefę. Od teraz będzie tam tak jak u nas ze wspólnym biletem na pociągi i komunikację - określona trasa + cała komunikacja.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Porównanie obecnych cen 30 min przejazdu MPK w różnych miastach

      Marych (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 11

      Wrocław 3.00 zł
      Kraków 3.20
      Szczecin 3.00
      Gdańsk 3.00
      Łódź 2.80
      W-wa 3.20
      Poznań 3.40

      Zdjęcie autora komentarza
      to smutne, ale zmusza do refleksji

      Marian Szydlowski

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 29

      smutne że niszczona jest szansa na namiastki demokracji bezposredniej! poprzez zawłaszczanie jej przez M-Poznaniaków, smutne, bo zmanipulowana wola chocby nawet 20 tys. podpisów, nie może podważyć...rozwiń całość

      smutne że niszczona jest szansa na namiastki demokracji bezposredniej! poprzez zawłaszczanie jej przez M-Poznaniaków, smutne, bo zmanipulowana wola chocby nawet 20 tys. podpisów, nie może podważyć demokratycznie wybranych reprezentantów przedstawicieli mieszkańców do samorządu....jakoś do niektórych nie dociera, że jedyną drogą do forsowania własnych racji jest droga przedstawicielstwa poprzez wybory...! i oglądu kompleksowości sektorowej w zarządzaniu tak skomplikowanym organizmem jakim jest miasto. Strach pomyśleć co by się stało, gdyby 20 tys. podpisów decydowało o budżecie miasta i kilkuset tysięcy jego mieszkańców. Wydaje się, że M-Poznaniakom bliżej do dyktatury proletariatu jak do demokracji....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czas rozliczenia polityków

      Marych (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 11

      Fakt że dofinansowanie komunikacji miejskiej z budżetu miasta jest tylko na poziomie 50% to decyzja polityczna i z niej trzeba rozliczyć lokalnych polityków w nadchodzących wyborach. Polityka ta...rozwiń całość

      Fakt że dofinansowanie komunikacji miejskiej z budżetu miasta jest tylko na poziomie 50% to decyzja polityczna i z niej trzeba rozliczyć lokalnych polityków w nadchodzących wyborach. Polityka ta uderza mocno w niezamożną cześć społeczeństwa która nie ma wyboru rozkoszować się nowymi drogami w rejonie. Dla nich takie wzrosty cen to wzrost inflacji do ok. 10%.

      Sugeruję porównywać ceny biletów komunikacji miejskiej z różnych miast w formacie tabelarycznej jako koszt przejazdu 10 min i 30 min. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Premia roczan

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 13

      Zobaczymy co będzie z premiami rocznymi i jak to uzasadnią jesli będą. Ale myslę ,że chyba na głowe nie upadli żeby pomysleć o przyzawaniu premii rocznych. Zobaczymy .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      SANEPID

      sciam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 15

      Tapicerka foteli nie powinna być z materiału. Po miesiącu używania czarne z brudu i oblepione. Czy nikt z MPK tramwajami nie jeździ? To ma zachęcać do korzystania z komunikacji publicznej?

      Zdjęcie autora komentarza
      200%

      Włodzimierz Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 17

      Istotna korekta. O 200% nie tyle wydłużył się rozkładowy czas podróży komunikacją miejską, co o tyle wydłużyły się czasy przejścia pieszego przez główne ulice.

      Wpłynęło to bardzo silnie na niechęć...rozwiń całość

      Istotna korekta. O 200% nie tyle wydłużył się rozkładowy czas podróży komunikacją miejską, co o tyle wydłużyły się czasy przejścia pieszego przez główne ulice.

      Wpłynęło to bardzo silnie na niechęć do przesiadek. A przypomnijmy - innowacyjny bilet czasowy z 1993 roku obniżył koszty podróży, ale też zredukowano liczbę linii tramwajowych. Zachęcając mieszkańców do przesiadek, uzyskaliśmy możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania do 10 minutowego taktu (wcześniej czegoś takiego nie było) bez zakupu nowego sprzętu. Polecam wywiad z twórcą tej reformy, Jerzym Babiakiem.
      http://wtkplay.pl/video-tag-36-mpk
      Dla pasażera MPK czas przejścia przez ulicę jest prawie tak samo ważny jak czas oczekiwania tramwaju na światłach. Dlatego w koncentrycznym systemie tramwajowym (jak w Poznaniu), trzeba za wszelką cenę rozprowadzić międzydzielnicowy ruch samochodowy na zewnątrz tego obszaru, czyli u nas na II ramę (Hetmańska-Przybyszewskiego-Niestachowska-Solidarności-Serbska-Hlonda-JP II-Zamenhofa), a ograniczyć atrakcyjność przejeżdżania tranzytem przez ten obszar. Poznański ZDM postępuje dokładnie odwrotnie...

      Na marginesie - badań poziomu opóźnień nikt nie prowadzi w Poznaniu, tylko odsetek spóźnień.
      A na ul. Głogowskiej mimo modernizacji torowiska i nowych tramwajów przejazd wydłużył się według rozkładu od 2000 roku o ok. 25%. Pomijając już obecne spóźnienia, gdy w 2000 r. można było zegarki regulować przyjazdami tramwajów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      phfgoi

      lkfdjghdfli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 20

      Takie bzdury, to może napisać tylko ktoś, kto nie ma samochodu i nigdzie nie pracuje...


      Zdjęcie autora komentarza
      @Ikfdjhgdfli

      Włodzimierz Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 10

      Chętnie podyskutuję z racjonalnymi argumentami. Samochód mam, jestem pasjonatem motoryzacji, ale w mieście go od 2 lat rzadko używam, choć doskonale wiem, że bardzo wielu ludzi używać go musi....rozwiń całość

      Chętnie podyskutuję z racjonalnymi argumentami. Samochód mam, jestem pasjonatem motoryzacji, ale w mieście go od 2 lat rzadko używam, choć doskonale wiem, że bardzo wielu ludzi używać go musi. Jednak zasada powinna być prosta - w GODZINACH SZCZYTU nie jadę samochodem tam dokąd dojeżdża tramwaj. Wówczas na ulicach zostanie miejsce dla ludzi, którzy rozwożą dzieci (błędna polityka edukacyjna), pracują tam dokąd nie da się sensownie dojechać komunikacją miejską, ani koleją.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to prawda, P-ń to innne miasto niż wszystkie, rozwój cywilizacyjny

      i tak ma być (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 25

      na poziomie europejskim, co nie występuje w reszcie kraju. Pewnie dlatego ludzie płaczą na podwyżki, gdzie ceny i tak będą jednymi z najniższych w Polsce.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do żartownisia powyżej

      maranaan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 15

      Dawno takich bredni nie słyszałem :D :D :D Widać że nosa poza ten prowincjonalny Poznań nie wystawiasz :D: :D :D

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może jakiś p***** zauważy, że w Poznaniu nie ma ulic!!!

      rataj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 16

      A może jakiś p***** zauważy, że w Poznaniu nie ma ulic!!! Są trakty z asfaltopodobną nawierzchnią, po której nie można chodzić, a co dopiero jeździeć... Ale za to stadion i sala na zamku - tak...rozwiń całość

      A może jakiś p***** zauważy, że w Poznaniu nie ma ulic!!! Są trakty z asfaltopodobną nawierzchnią, po której nie można chodzić, a co dopiero jeździeć... Ale za to stadion i sala na zamku - tak potrzebna i genialna (za 60 milionów) jak kurzej d**** drzazga...zwiń


      Zdjęcie autora komentarza
      bynajmniej!

      Włodzimierz Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 18

      Zgadzając się z drugą częścią, z pierwszą nie mogę. Za obecnego prezydenta ok. 80% pieniędzy na system transportowy wydaliśmy na drogi. I to widać i czuć. Polecam przejażdżkę samochodem po Gdańsku,...rozwiń całość

      Zgadzając się z drugą częścią, z pierwszą nie mogę. Za obecnego prezydenta ok. 80% pieniędzy na system transportowy wydaliśmy na drogi. I to widać i czuć. Polecam przejażdżkę samochodem po Gdańsku, Łodzi, poza śródmiejskich dzielnicach Warszawy, po Krakowie, czy Wrocławiu. Poznań ma - w porównaniu do nich - fantastycznie utrzymane drogi. I zapewne dlatego codziennie czytamy o tramwajowych awariach mimo nowoczesnego sprzętu. Torowiska poznańskie były niegdyś stawiane za wzór...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      zbyszek_lip (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 14

      O jakich drogach w Warszawie piszesz? o Alejach Jerozolimskich (w pełni bezkolizyjnych od Dw. Zachodniego na Południe) o w pełni bezkolizyjnej Prymasa Tysiąclecia, o Łazienkowskiej (2x4...rozwiń całość

      O jakich drogach w Warszawie piszesz? o Alejach Jerozolimskich (w pełni bezkolizyjnych od Dw. Zachodniego na Południe) o w pełni bezkolizyjnej Prymasa Tysiąclecia, o Łazienkowskiej (2x4 bezkolizyjna), Siekierkowskiej, czy której? Gdańsk posiada wpełni bezkolizyjny przejazd od Długiego Targu do Obwodnicy Trójmiasta (niedawno dokończony) oraz buduje właśnie trasę Sucharskiego i Słowackiego. Zresztą gdybyś znał częstotliwość kursowania tramwajów i autobusów w Gd i Wro (gdzie w 2009, 2011 i 09.2012 dokonano kolejnych cięć) to byś nigdy tych miast za wzór nie dawał.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      proste jak drut

      KTS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 17

      podwyżki w miastach gdzie było Euro bo ktoś te długi spłacać musi a Rychu krzyczał że Poznań będzie miał olbrzymie zyski z samych tylko turystów którzy tysiącami mieli odwiedzać miasto


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zyski

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 15

      Poznań po euro będzie miał wielkie zyski bo wyciągnie je z kieszeni poznaniaków. W dalszym ciągu mamy się cieszyć z tej imprezy? To było do przewidzenia, że impreza nas wykończy finansowo. Ale co...rozwiń całość

      Poznań po euro będzie miał wielkie zyski bo wyciągnie je z kieszeni poznaniaków. W dalszym ciągu mamy się cieszyć z tej imprezy? To było do przewidzenia, że impreza nas wykończy finansowo. Ale co tam grunt, że prezydent się pokazał. On już od dawna nie zauważa potrzeb poznaniaków, popiera go PO, więc może robić co mu sie podoba.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do gość

      KTS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 31 / 13

      o zyskach to krzyczł Rychu a każdy poznaniak mający olej w głowie wiedział że idiotyzmy opowiada i o tym trzeba pamiętać jak będą wybory


      Zdjęcie autora komentarza
      normalka

      Włodzimierz Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 18

      Sarkastyczny tytuł niestety ma uzasadnienie. Demokracje zachodnie też miały swoje pokolenie lat 60tych, a potem 70tych, które wybierało samorządowców wierzących w stały rozwój, budujących projekty...rozwiń całość

      Sarkastyczny tytuł niestety ma uzasadnienie. Demokracje zachodnie też miały swoje pokolenie lat 60tych, a potem 70tych, które wybierało samorządowców wierzących w stały rozwój, budujących projekty kosztowne w utrzymaniu, a co gorsza tamtejsze III ramy, które jak się okazało pozytywnych efektów nie przyniosły.

      Dzisiaj musimy skupić się na reorganizacji miasta pod kątem poprawy przychodów, ale i reorganizacji kosztów funkcjonowania. Trzeba spojrzeć na siebie krytycznie, zobaczyć jak i na jak błędne wydatki wydawaliśmy pieniądze, zredukować zadłużenie, a wydawać pieniądze tylko na rzeczy podnoszące poziom życia w mieście, powstrzymujące odpływ mieszkańców, zwiększające bezpośrednią atrakcyjność inwestycyjną.

      Żyliśmy "na krechę", w manii wielkości, a w Europie jesteśmy biednym miastem na dorobku, w jednym z najbiedniejszych europejskich państw, o fatalnej organizacji planowania przestrzennego i fatalnej świadomości procesów rozwojowych, którego urzędnicy nie wierzą w to co piszą mądrzejsi, naśmiewając się z brukselskich dokumentów strategicznych będących wynikami doświadczenia cywilizacji.
      Dzisiaj nie Polska winna stanowić punkt odniesienia. Proces reorganizacji to 8-12 lat i czas zacząć jak najszybciej.

      Na marginesie - dużo mówimy o wzroście kosztów, konieczności cięć itd. Żeby oprzytomnieć jak po "niuchu" amoniaku wystarczy sobie uświadomić, że żadnych cięć ani podwyżek MPK by nie było trzeba przez 3-5 lat, gdybyśmy zamiast jednych jedynych Term Maltańskich postanowili np. wzorem Warszawy zbudować w dzielnicach 4 aquaparki jak sucholeski po 25 mln każdy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do Nowak

      KTS (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 11

      Teraz się obudzili że jesteśmy biednym miastem i żyjemy na krechę??? a co myśleli że manna spadnie czy liczyli na wagony zielonych od wuja sama a może postępowali wg zasady ,,my odejdziemy a długi...rozwiń całość

      Teraz się obudzili że jesteśmy biednym miastem i żyjemy na krechę??? a co myśleli że manna spadnie czy liczyli na wagony zielonych od wuja sama a może postępowali wg zasady ,,my odejdziemy a długi nie spłacają nasi następcy". Krytycznie na siebie niech spoglądają ci co tego piwa naważyli ale oni jeszcze butnie chodzą z podniesionymi głowami i sobie sutych pensyjek oraz diet nie obniżają,niech nie myślą jak powiedział jeden ze znanych posłów ,,ciemny lud wszystko kupi".zwiń


      Zdjęcie autora komentarza
      @KTS

      Włodzimierz Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 16

      Niestety nie twierdzę, że jest inaczej. My-Poznaniacy ostrzegamy przed konsekwencjami poznańskiej polityki od kiedy powstaliśmy w 2007 roku. Zapraszam do zapoznania się czym się zajmujemy...rozwiń całość

      Niestety nie twierdzę, że jest inaczej. My-Poznaniacy ostrzegamy przed konsekwencjami poznańskiej polityki od kiedy powstaliśmy w 2007 roku. Zapraszam do zapoznania się czym się zajmujemy www.my-poznaniacy.orgzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      :(

      :( (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 11

      No i co z tego, że "trzeba pamiętać jak będą wybory"?
      Co mi z tego przyjdzie?
      Jak nie Rychu to pojawi się inny matacz pod inną chorągiewką - i znów zacznie się gra z mieszkańcami Poznania w...rozwiń całość

      No i co z tego, że "trzeba pamiętać jak będą wybory"?
      Co mi z tego przyjdzie?
      Jak nie Rychu to pojawi się inny matacz pod inną chorągiewką - i znów zacznie się gra z mieszkańcami Poznania w kotka i myszkę.
      Niewydolna ta nasza demokracja, skoro matacze, notoryczni kłamcy są prezydentami miast - a jedynie co my możemy zrobić to zagrozić, że "następnym razem Cię nie wybierzemy"... A rozkradziony majątek kto odda? Znowu całe społeczeństwo? Dziękuję za taką "demokrację"zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taki system

      QWERTY (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 15

      Demokracja to system gdzie głupcy wybierają kłamców.

      Zdjęcie autora komentarza
      Szwajcaria

      Włodzimierz Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 15

      Szwajcaria to najstarsza demokracja w Europie. W tamtejszych miastach nie powstaje żadna duża inwestycja (basen, linia tramwajowa, skrzyżowanie) bez decyzji w referendum i długiej debaty publicznej.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rozczarowanie

      gosc (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 14

      Niestety największą winę za to dzieje się w mieście ponosi PO popierając prezydenckie pomysły. W polityce miasta brakuje zwyczajnego kierowania się potrzebami jego mieszkańców. Sporo głosów...rozwiń całość

      Niestety największą winę za to dzieje się w mieście ponosi PO popierając prezydenckie pomysły. W polityce miasta brakuje zwyczajnego kierowania się potrzebami jego mieszkańców. Sporo głosów oburzenia w różnych aspektach życia. Projekt obywatelski dotyczący zamrożenia cen biletów został odrzucony. Kolejny, który się szykuje to budowa przystanku Folwarczna. Ludzie są zdeterminowani i dążą do zmian w swoim mieście. Ciągłe wyciąganie pieniędzy z kieszeni poznaniaków wkrótce będzie miało swój kres. Ludzie chcą się czuć bezpiecznie. Prezydencki krzyk rozpaczy, aby płacić podatki w Poznaniu? A co z tego będę miał? Co włodarze miasta mi oferują? Drogie przejazdy, brak żłobków, przedszkoli, likwidacja szkół, obniżenie standardów życia poprzez ciągłe podwyżki (śmieci?). Prezydent i radni miejscy zapomnieli, że mają dbać o mieszkańców, a nie wyciskać z nich tyle ile się da. Drogie inwestycje? Powinny przynosić zyski. Jesteśmy "dumni" z term? Za jaką cenę? zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo