Bus-Tramwaj-Kolej: Wspólny bilet jest już...

    Bus-Tramwaj-Kolej: Wspólny bilet jest już w kasach PKP [SONDA]

    Katarzyna Fertsch

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Bus-Tramwaj-Kolej: Wspólny bilet jest już  w kasach PKP [SONDA]
    1/4
    przejdź do galerii
    Dojeżdżasz z Obronik Wielkopolskich, Murowanej Gośliny czy Strykowa do pracy w Poznaniu? Kupowałeś dotychczas dwa bilety miesięczne: na pociągi i tramwaje? Już nie musisz tego robić! Kolejarze i poznańscy urzędnicy dogadali się w kwestii wspólnego biletu. Już jest dostępny.
    "Bus-Tramwaj-Kolej - Jeden Bilet" to nazwa biletu, który dostępny jest w kasach kolejowych Przewozów Regionalnych i Kolei Wielkopolskich. To papierowy bilet, na którym znajduje się naklejka poznańskiego Zarządu Transportu Miejskiego. Nie bez powodu: uprawnia do podróżowania pociągami, autobusami oraz tramwajami.

    ZOBACZ TEZ:
    KUP BILET NA POCIĄG PRZEZ TELEFON

    Sonda

    Jak oceniasz bilet "Bus-Tramwaj-Kolej"

    Bardzo dobra oferta
    40% głosów
    Dobra, może nie korzystna cenowo, ale za to wygodna
    18% głosów
    Nie wiem, muszę się zastanowić
    6% głosów
    Nie najlepsza
    12% głosów
    Zupełna pomyłka
    24% głosów

    Bilet będzie obowiązywał na terenie Poznania, gmin powiatu (tych, do których jeżdżą autobusy ZTM) oraz w promieniu około 30 kilometrów od Poznania. Stacje graniczne przedstawiliśmy na mapce obok. Posiadając go, można podróżować bez ograniczeń pociągami oraz tramwajami i autobusami.

    Cena biletu miesięczne uzależniona jest od stref, w granicach których bilet będzie wykorzystywany. Stworzone je aż trzy: A (obejmuje Poznań), B (Poznań oraz Złotniki, Ligowiec, Swarzędz, Gądki, Wiry, Luboń k. Poznania, Czerwonak, Czerwonak Osiedle) oraz C. Wersja "najuboższa", a więc bilet, z którym można podróżować pociągami, tramwajami i autobusami po terenie Poznania, kosztuje 109 zł. Jest droższy o 10 zł od normalnej sieciówki, ale pasażer może dojeżdżać z nim do centrum pociągiem z peryferyjnych części miasta - choćby ze stacji na Junikowie.

    SPRAWDŹ:
    JAK BĘDZIEMY DOJEŻDŻAĆ NA NOWY DWORZEC


    Za ten najdroższy, obowiązujący we wszystkich strefach, trzeba zapłacić 274 zł. Wtedy nie mamy jednak żadnych ograniczeń. Przykładowo: możemy dojechać pociągiem z Iłowiec do Mosiny, a tam przesiąść się na autobus podmiejski, by nim dojechać do Poznania. Można też przyjąć, że pociągiem będziemy dojeżdżać do Poznania i dopiero tu przesiadać się na tramwaj czy autobus miejski. Wtedy możemy wybrać bilet za 219 zł.

    Bilety dostępne są również w wersjach ulgowych. Uczniowie mogą liczyć na zniżkę w wysokości 49 procent, natomiast studenci - na 51-procentowy upust. Nowa oferta kolejarzy oraz ZTM jest dostępna od niedzieli.

    Co trzeba zrobić, że skorzystać z nowej oferty? Bilety "Bus-Tramwaj-Kolek" dostępne są w kasach Przewozów Regionalnych oraz Kolei Wielkopolskich.

    * zastanów się, jaki bilet będzie dla ciebie najlepszy - sprawdź, w której strefie mieszkasz. To ona będzie podstawą do wybrania odpowiedniego biletu.

    * następnie podejmij decyzję: pociągiem będziesz dojeżdżać do samego Poznania, czy też chcesz przesiadać się na autobus w jednej z podpoznańskich miejscowości.

    * odwiedź kasę biletową na dworcu PKP - to tam dostępne są nowe bilety miesięczne.

    * nie musisz już stać codziennie w kolejce do kasy, ani kasować biletu - wystarczy, że będziesz miał go przy sobie.




    Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano






    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      KONRAD

      KONRAD (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 24

      KOWARY DWOREZC GLOWNY WYSLI MINSRTEWA INFRASTRUKTURY PYTANIE KIEDY REMOTY TOROW PKP PLK PL SA

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy zarząd kolei zacznie myśleć?

      N (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 40 / 24

      Bez poprawy częstotliwości kursowania pociągów/szynobusów, stopniowego dobudowania w Poznaniu stacji przesiadkowych cały projekt można o kant stołu rozbić! A jeszcze te absurdalne godziny dojazdów...rozwiń całość

      Bez poprawy częstotliwości kursowania pociągów/szynobusów, stopniowego dobudowania w Poznaniu stacji przesiadkowych cały projekt można o kant stołu rozbić! A jeszcze te absurdalne godziny dojazdów do Poznania, które nie pasują nawet na podstawowe zmiany pracy. I oczywiście PoznańGł. jako stacja przelotowa , a nie docelowa.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo