62 miliony złotych trafią na 62 kierunki studiów, które dzięki nowoczesnym metodom nauczania i współpracy z przedsiębiorcami udoskonaliły swoje programy studiów. Na liście znalazła się Politechnika Poznańska - kierunek automatyka i robotyka (Wydział Elektryczny), informatyka (Wydział Informatyki), Uniwersytet im. Adama Mickiewicza - kierunek informatyka (Wydział Matematyki i Informatyki) i filologia polska (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej), Uniwersytet Ekonomiczny - kierunek polityka społeczna (Wydział Ekonomii) oraz Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa - kierunek pedagogika. Pieniądze przeznaczą na nowoczesne pracownie, sprzęt i współpracę z ekspertami.
- Planujemy dofinansować staże zagraniczne dla naszych studentów. Planujemy nawiązać współpracę z uczelniami i ekspertami z innych krajów - tłumaczy Piotr Michoń, zajmujący się realizacją projektu na UE. - Myślimy również o doskonaleniu oferty nauczania poprzez wydawanie nowoczesnych podręczników interaktywnych - dodaje.
Uczelnie kształcące młodych w kierunkach technicznych marzą natomiast o nowoczesnym sprzęcie. W tej dziedzinie najszybciej wszystko się zmienia.
- Pragniemy, aby nauczanie było na jeszcze wyższym poziomie niż obecnie. Do tego potrzebny jest nowoczesny sprzęt. W dziedzinie informatyki bardzo łatwo pozostać w tyle, na co nie możemy sobie pozwolić - tłumaczy prof. Jerzy Szymański, prodziekan Wydziału Matematyki i Informatyki UAM. - Oczywiście wiązałoby się to także z dodatkowymi szkoleniami dla naszych wykładowców i nawiązaniem kontaktów z firmami z zagranicy.
Nowoczesne pragną być jednak także uczelnie kształcące w zakresie nauk humanistycznych. Oprócz najnowszego sprzętu i wyposażenia sal studenci powinni odbywać dużo praktyk i uczyć się od ekspertów - praktyków.
- Chcemy zmienić sposób myślenia młodych ludzi. To nieprawda, że po kierunku humanistycznym nie można znaleźć pracy. Studenci muszą jednak nie tylko mieć wiedzę, ale także umiejętności - podkreśla prof. Krzysztof Trybuś, dyrektor Instytutu Filologii Polskiej na UAM.
Uczelnie biorą także pod uwagę oczekiwania samych studentów. Okazuje się, że większość z nich chce mieć mniej zajęć teoretycznych na rzecz warsztatów praktycznych.
- Bierzemy pod uwagę te potrzeby. Dlatego chcemy zapewnić studentom ciekawy program praktyk i staży - zapewnia Tomasz Kozłowski, zastępca kierownika Katedry Pedagogiki i Socjologii WSNHiD. - W przypadku pedagogiki odbywać się one mogą w fundacjach, ośrodkach pomocy społecznej czy instytucjach publicznych i samorządowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?