Postępy prac mogą codziennie obserwować pasażerowie, którzy jeżdżą do pętli tramwajowej na Franowie. Dla tych, którzy rzadko odwiedzają te strony, przygotowaliśmy zdjęcia nowej zajezdni i pętli.
W przyszłości w zajezdni na Franowie stać będą tramwaje z Budziszyńskiej, Gajowej oraz Madalińskiego. W sumie będzie to garaż dla 150 tramwajów.
Gajowa i Budziszyńska już opustoszały. Ta pierwsza została sprzedana, druga podzieli los Gajowej w najbliższym czasie. W przyszłości MPK planuje sprzedać również teren na Wildzie, na którym dzisiaj znajduje się zajezdnia Madalińskiego. Zadowoleni będą z tego mieszkańcy, którym doskwiera hałas wjeżdżających tramwajów.
Nowoczesny, całkowicie zautomatyzowany obiekt (komputer będzie zarządzał pracą zajezdni, decydował, gdzie który tramwaj ma zostać ostawiony) będzie gotowy w przyszłym roku. Ma to być najnowocześniejsza zajezdnia w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie. Budowa pochłonie niemal 300 mln zł. Jest szansa, że połowa tej kwoty będzie pochodziła z budżetu Unii Europejskiej.
Początkowo na budowę zajezdni przyznano nam 50 mln zł. W zeszłym tygodniu Franowo znalazło się na liście projektów, które mogą liczyć na jeszcze większe dofinansowanie.
To właśnie w związku z budową zajezdni zdecydowano, że trasa na Franowo będzie przebiegała w tunelu. Dzięki temu tramwaje zjeżdżające do zajezdni i wyjeżdżające rano do centrum miasta mają nie hałasować.
Oprócz Franowa nadal działać będą zajezdnie przy ulicy Głogowskiej oraz Fortecznej.
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?