18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ostatnie lata to kilometry równego asfaltu położonego w Wielkopolsce [ZDJĘCIA]

Mateusz Pilarczyk, współpraca: Szymon Pewiński
Ostatnie lata to kilometry równego asfaltu położonego w Wielkopolsce
Ostatnie lata to kilometry równego asfaltu położonego w Wielkopolsce
Samochodowy Atlas Wielkopolski - już dziś w "Głosie". Kolejna składka z mapami, które w całości utworzą kompletny atlas drogowy województwa. W tym tygodniu składki, które są prezentem dla czytelników dodamy jeszcze do wtorkowego, środowego i czwartkowego wydania "Głosu". Razem z najaktualniejszymi mapami w skali 1:150 000 kontynuujemy opis wielkopolskich inwestycji drogowych. Dziś między innymi o drogach wojewódzkich numer 184 i 307.

Budowali przez Euro a mieszkańcy czerpią korzyści
Ulica Bukowska w Poznaniu i jej przedłużenie poza granice miasta były jedną z ważniejszych inwestycji drogowych przed Euro 2012. Liczył się bowiem szybki i bezproblemowy dojazd do lotniska Ławica.

WIĘCEJ O DROGACH W WIELKOPOLSCE PRZECZYTASZ TUTAJ:
Altas Wielkopolski

W pierwszej kolejności drogę w szeroką kilkupasmówkę zmieniono w Poznaniu. Później zajęto się trasą od granic miasta do Zakrzewa. Droga wojewódzka numer 307 prowadząca w stronę Buku zupełnie się zmieniła na odcinku do węzła, który połączył trasę z zachodnią obwodnicą stolicy Wielkopolski, czyli częścią drogi S11.

- Dąbrowa zmieniła się nie do poznania. Powiem otwarcie, dużo zyskaliśmy - przyznaje Krzysztof Dorna, sołtys Dąbrowy, wsi położonej przy zmodernizowanej drodze.

- Kiedyś miejscowość mogła wyglądać na zaściankową. Teraz jak wjedzie się na wiadukt, to widać całkiem nową Dąbrowę z wieloma firmami i Eureka Technology Parkiem, do którego przyjeżdża mnóstwo osób - wymienia zmiany sołtys.

Usługi samochodowe za pół ceny? To możliwe!

Rejon ten zyskał też na atrakcyjności pod względem budowy osiedli mieszkaniowych. Łatwy dojazd do Poznania, droga S11, która łączy się z autostradę A2 - to główne atuty tej lokalizacji, które pojawiły się po zakończeniu wszystkich inwestycji drogowych. Teraz w rolniczej niegdyś wsi zostało tylko kilka gospodarstw. Kwestią czasu jest, kiedy zostanie wchłonięta przez Poznań.
Wszystko to udało się zrobić w ekspresowym tempie. Prace zaczęły się 9 lipca 2010 roku a skończyły 5 grudnia 2011 roku. Droga kosztowała prawie 60 mln zł.

Buk też zyskał na remontach dróg wojewódzkich17 mln zł wydano natomiast na przebudowę ulic św. Rocha i Wielkowiejskiej w Buku. Są one częścią drogi wojewódzkiej 306. Drogę remontowano od lipca 2010 roku do lata ubiegłego roku.

- Nie ma takich dziur jak były. Droga jest zdecydowanie lepszej jakości, co można porównać zjeżdżając w inne trasy. Miasto zyskało, bo dostało nowe chodniki - opowiada o pozytywnych skutkach inwestycji Adam Kocik, radny miejski Buku.

Z kolei w tym roku poprawiono stan nawierzchni na drodze krajowej 15 na południe od Wrześni. W lipcu zerwano stary asfalt na 3-kilometrowym odcinku między Osowem a Obłaczkowem.

Szamotuły doczekały się dobrej drogi do PoznaniaDrogę z Szamotuł do Poznania pokonują codziennie tysiące osób. Trasa przez lata nie była remontowana. Po kolejnych zimach łatano tylko największe dziury. W 2005 roku nadeszły zmiany. Przebudowano 9-kilometrowy odcinek z Szamotuł do Pamiątkowa. Poszerzone zostały pasy ruchu w obie strony. Wybudowano nowe chodniki i ścieżki rowerowe, zainstalowano również oświetlenie w miejscowościach. Powstały też bezkolizyjne skręty.

Problemem pozostała dalsza część trasy do Przeźmierowa, czyli w sumie prawie 18 km. Jej stan dawał się kierowcom we znaki, ponieważ po częściowej przebudowie mieli porównanie jak droga może wyglądać.

- Teraz wreszcie trasa na całej długości ma ten sam standard. Jedzie się o wiele lepiej. Nie trzeba omijać dziur i uważać na zniszczone pobocze - mówi o swoich wrażeniach Krystian Napieraj z Szamotuł, który często jeździ tą drogą.

WIĘCEJ O DROGACH W WIELKOPOLSCE ZNAJDZIESZ TUTAJ:
Atlas Wielkopolski

Całkowity remont trasy trwał od maja 2011 roku prawie do ostatnich tygodni. Teraz droga jest już zmodernizowana co kosztowało prawie 46,5 mln zł. Za tę kwotę nie tylko położono nową nawierzchnię. Na skrzyżowaniach zamontowano sygnalizację świetlną, w

Baranowie powstało rondo, a przy wjazdach do miejscowości zbudowano wysepki spowalniające samochody.

Obwodnica nareszcie w budowie a nie tylko planachMieszkańcy miasta oraz przejeżdżający przez nie kierowcy czekają na obwodnicę Opalenicy od kilkunastu lat, jeśli nie dłużej. Pierwotne plany, które liczą kilkadziesiąt lat, zakładały, że obwodnica zostanie wybudowana na północ od miasta. Koncepcja jednak się zmieniła, dlatego droga ominie Opalenicę od południa.

Usługi samochodowe za pół ceny? To możliwe!

Prace przy inwestycji rozpoczęły się w ostatnich dniach sierpnia. Mają zakończyć się do 30 września przyszłego roku. Koszt budowy to niemal 43,5 mln złotych, a planowane oddanie do użytku tej 5,5-kilometrowej drogi ma nastąpić w listopadzie 2013 roku. Jak zapewniają przedstawiciele wykonawcy - firmy Mostostal Warszawa, na razie wszystko idzie zgodnie z planem.

- Właściwie wszyscy, z którymi na ten temat rozmawiam, wypowiadają tylko słowo "nareszcie" - mówi Anna Dąbrowska, jedna z mieszkanek.

- Mieszkam przy najbardziej ruchliwej ulicy w mieście i tylko przez ostatnie kilka lat ruch ciężarówek i samochodów osobowych wzrósł tak mocno, że nie idzie już tego wytrzymać. Bardzo się cieszę, że budowa się zaczęła. I powiem szczerze, nawet jeśli potrwa trochę dłużej niż zaplanowano, to czekaliśmy tyle lat, że te kilka miesięcy na pewno wytrzymamy - dodaje.

Jak będzie wyglądała obwodnica? Rozpocznie się rondem, które zostanie wybudowane przy wjeździe do miasta od strony Poznania. Następnie, stroną południową, ominie miasto i przetnie drogę powiatową łączącą Opalenicę z Grodziskiem Wielkopolskim, gdzie również powstanie rondo. Rond będzie wiele, bo również na zakończeniu obwodnicy wjedziemy na rondo w okolicach stacji paliw przy wyjeździe na Nowy Tomyśl.

Ważną częścią inwestycji będzie również wiadukt, którym droga będzie biegła nad torami kolejowymi.

- Dobrze, że wreszcie ruszyli z budową, ale mam też duże oczekiwania wobec tej inwestycji - mówi jeden z przejeżdżających przez miasto kierowców.

- Liczę na to, że przede wszystkim będzie bezpieczniej. Na pewno mieszkańcy też odetchną, bo takie ilości ciężarówek i samochodów osobowych nie będą już wjeżdżać do miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski