Jak fanów aut zagonić do tramwaju?

    Jak fanów aut zagonić do tramwaju?

    Bogna Kisiel

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Jak fanów aut zagonić do tramwaju?
    Stop podwyżkom cen biletów! - akcja "Głosu" pod tym hasłem została zakończona. Przekazaliśmy przewodniczącemu Rady Miasta około tysiąca protestów. Liczymy, że radni wsłuchają się w głosy mieszkańców i rozważą wszystkie argumenty. Dyskusja powinna dotyczyć nie tylko cen biletów, ale wszystkich aspektów komunikacji publicznej. Najwyższy czas na zdiagnozowanie obecnej sytuacji. Musimy też odpowiedzieć sobie na pytanie: Dokąd zmierzamy?
    Jak fanów aut zagonić do tramwaju?
    Dopiero po wytyczeniu celów, można rozmawiać o sposobach ich realizacji. Komunikacja publiczna powinna być powszechna i dostępna. Im będzie ona droższa, tym mniej osób z niej skorzysta. I tu dochodzimy do sedna problemu.

    Odnoszę wrażenie, że miastu zależy jedynie na tym, by kasa się zgadzała. Nie ważne, ilu pasażerów przewozi MPK. Jeśli rosną koszty, muszą płacić więcej. A liczba pasażerów spada o czym świadczy liczba sprzedanych biletów.

    W 2008 r. kupiliśmy ich 43,7 mln. Przez ostatnie cztery lata nie udało się pobić tego "rekordu". W odpowiedzi zaraz słyszę, że poznaniacy są fanami jazdy własnym autem.

    I nie zmieni się to szybko, jeśli będziemy ich naganiać do tramwajów i autobusów podwyżkami cen biletów. Jednym z podstawowych zadań ZTM powinno być systematyczne zwiększanie liczby pasażerów, a nie wyciąganie z ich kieszeni, jak najwięcej pieniędzy. I nie jest to niewykonalne. Tym bardziej, że usługi świadczone przez MPK naprawdę są na wysokim poziomie (nie łączyć tego z kłopotami wynikającymi z inwestycji).

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bogna...

      nie drygaj (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

      nie służy Ci jesienna depresja , bo znowu trujesz.
      Komplikacje przed EURO i obecnie skutecznie oduczyła młodych pracujących z korzystania z komunikacji.Jako mieszkaniec Kopernika to...rozwiń całość

      nie służy Ci jesienna depresja , bo znowu trujesz.
      Komplikacje przed EURO i obecnie skutecznie oduczyła młodych pracujących z korzystania z komunikacji.Jako mieszkaniec Kopernika to widzę.Likwidacja A i sprawnej komunikacji zrobiła swoje.Teraz z tego co jest, korzysta młodzież i emeryci. A oni płacą ulgowo albo wcale. A ci co pracują kupują rzęcha i są niezależni, widać to po zwiększonej ilości parkujących jak się da i gdzie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

      Zagonić to można co najwyżej bydło do obory.

      Czym innym jest ZACHĘCENIE do korzystania z komunikacji miejskiej (np. DARMOWYMI parkingami buforowymi lub GRATISOWYMI biletami jednodniowymi dla osób...rozwiń całość

      Zagonić to można co najwyżej bydło do obory.

      Czym innym jest ZACHĘCENIE do korzystania z komunikacji miejskiej (np. DARMOWYMI parkingami buforowymi lub GRATISOWYMI biletami jednodniowymi dla osób pozostawiających tamże swoje pojazdy) a czym innym argumenty siłowe, których zwolennikom "zaganiania" z pewnością nie brak (jak na przykład nieograniczone rozszerzanie Strefy Płatnego Postoju).

      Możliwe, iż poziom usług MPK jest wysoki, tak jak głęboka przenikliwość oraz racjonalne planowanie poprzez podmioty zwane ZTM oraz ZDM. Ale mam dziwne wrażenie, że to nie o Poznaniu mowa...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Zagonić to można co najwyżej bydło do obory.

      Czym innym jest ZACHĘCENIE do korzystania z komunikacji miejskiej (np. DARMOWYMI parkingami buforowymi lub GRATISOWYMI biletami jednodniowymi dla osób...rozwiń całość

      Zagonić to można co najwyżej bydło do obory.

      Czym innym jest ZACHĘCENIE do korzystania z komunikacji miejskiej (np. DARMOWYMI parkingami buforowymi lub GRATISOWYMI biletami jednodniowymi dla osób pozostawiających tamże swoje pojazdy) a czym innym argumenty siłowe, których zwolennikom "zaganiania" z pewnością nie brak (jak na przykład nieograniczone rozszerzanie Strefy Płatnego Postoju).

      Możliwe, iż poziom usług MPK jest wysoki, tak jak głęboka przenikliwość oraz racjonalne planowanie poprzez podmioty zwane ZTM oraz ZDM. Ale mam dziwne wrażenie, że to nie o Poznaniu mowa...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo