Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ladymakeup to Monika Busz z Leszna. Chce zarabiać na youtube

Karolina Koziolek
Ladymakeup - ten popularny kanał na Youtube prowadzi Monika Busz z Leszna.
Ladymakeup - ten popularny kanał na Youtube prowadzi Monika Busz z Leszna.
Ponoć każdy nawet niszowy temat może znaleźć swoich widzów na portalach wideo m. in. na takim jakim jest youtube. Instruktaże szydełkowania, kolejne odcinki tłumaczące znaczenie trudnych słów w sukience z dekoltem do pasa, nauka matematyki, gotowania, makijażu... Coraz więcej osób w Polsce zakłada swoje kanały na youtube i zamieszcza tam filmy z najróżniejszych dziedzin, prowadzą blogi wideo, prezentują swoje pasje w internecie. Po co to robią? Żeby zyskać popularność i zarobić.

Monika Busz z Leszna ma swój kanał jako "ladymakeup" od listopada 2009 r. Skończyła prawo na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza, zajmowała się wyceną nieruchomości, ale okazało się, że jej życie skręca w innym kierunku.

- Interesowała mnie moda, stylizacje i wizaż. Mój narzeczony stwierdził wówczas, że szkoda marnować czas przed lustrem, dlaczego nie założyć swojego kanału w internecie i zacząć na tym zarabiać - opowiada Monika Busz.

Zaczęła robić tzw. wideotutoriale, czyli filmy o tym jak krok po kroku zrobić makijaż. - Wieczorowy, ślubny, wiosenny, letni, makijaż na Euro 2012. Tematy są najróżniejsze - mówi Monika Busz.

Jak sama mówi wzorowała się na guru wizażu z USA, których kanały na youtube subskrybuje (regularnie ogląda) miliony osób. Leszczynianka regularnych widzów ma na razie 8,5 tys., ale ta liczba ciągle rośnie. Filmy na swoim kanale zamieszcza raz w tygodniu. Łącznie mają już ponad milion wyświetleń. Nowy film zamieszczany jest zawsze w piątek lub sobotę, trwa około 5 minut i nagranie go to jeden dzień pracy. - Podczas nagranie najważniejsze dla mnie to nawiązać więź z widzami - mówi Monika Busz. Z wieloma z nich ma stały kontakt.

Czy można się z tego utrzymać? W USA bardzo wiele osób utrzymuje się tylko z youtuba, w Polsce to na razie rozwijająca się dziedzina. Twórcy kanałów, którzy stają się partnerami youtuba dostają ponad połowę z wpływów z reklam, które zamieszczane są na ich kanałach. Ile konkretnie? - Jak na razie udało mi się odłożyć na dobrą wycieczkę zagraniczną - mówi Monika Busz.

Bardziej zaawansowani w swoich poczynaniach są twórcy kanału kotlet.tv. Dwójka młodych osób zaczęła zamieszczać swoje filmy pod hasłem "gotowanie na ekranie" najpierw dla zabawy. Teraz zatrudniają dwie osoby, a ich kanał ma prawie 11 tys.
subskrybentów i 9 mln wyświetleń.

- Po dwóch latach prowadzenia kanału odeszli z poprzedniej pracy i znaleźli dodatkowych sponsorów m. in. na produkty, których używają do gotowania - mówi Marta Jóźwiak z Google Poland. - Obserwujemy wzrost liczby kanałów profesjonalnych. Youtube przestał być wyłącznie serwisem śmiesznych filmików - dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski