18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian trzecioklasistów [TEST 2012, ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Katarzyna Sklepik
Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych przystąpili do Ogólnopolskiego Badania Kompetencji Trzecioklasisty.
Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych przystąpili do Ogólnopolskiego Badania Kompetencji Trzecioklasisty. archiwum
Test trzecioklasisty 2012. Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych przystąpili do Ogólnopolskiego Badania Kompetencji Trzecioklasisty. Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności z języka polskiego i matematyki. Na rozwiązanie każdego z testów mieli po 40 minut.

Centralna Komisja Egzaminacyjna, przeprowadziła 22 maja test trzecioklasisty 2012., powszechne dobrowolne badanie wiadomości i umiejętności uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej. Ma ono dostarczyć szkołom narzędzie do rzetelnego badania umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących klasę trzecią. Ma to pozwolić - w 2015 roku - na zestawienie wyników
sprawdzianu szóstoklasistów (będą to ci sami uczniowie) i obliczyć tak zwaną Edukacyjną Wartość Dodaną szkoły.

ZOBACZ ZADANIA MATEMATYKA - ZESTAW I:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4

PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW I

Zadanie 1
a) 186 > 178
b) 141 < 142 < 145
c) 245 > 242 > 240

Zadanie 2
a) ?
b) <
c) ?

Zadanie 3
a) 36

Zadanie 4
d) 60

Zadanie 5
b) 5,20 zł

Zadanie 6
b) 8

Zadanie 7
d) 22

Zadanie 8
b) 15

Zadanie 9
b) o 10

Zadanie 10
33333 x 11 = 366663

Zadanie 11
Piotr - skok w dal
Adam - bieg na 1 kilometr
Michał - Janiak
Jurek - Baranowski

ZOBACZ ZADANIA MATEMATYKA - ZESTAW II:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4

PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW II

Zadanie 1
a) 184 > 176
b) 163 < 164 < 167
c) 287 > 264 > 260

Zadanie 2
a) <
b) ?
c) ?

Zadanie 3
c) 25

Zadanie 4
b) 48

Zadanie 5
d) 5,40

Zadanie 6
c) do 12

Zadanie 7
c) 16

Zadanie 8
d) 15

Zadanie 9
b) o 8

Zadanie 10
22222 x 11 = 244442

Zadanie 11
Antek - bieg na 100 metrów
Leszek - skok wzwyż
Wacek -Jóźwicki
Franek - Ostrowski

ZOBACZ ZADANIA JĘZYK POLSKI - ZESTAW I:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4

PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW I

Zadanie 1
b) Z palców, ramienia i przedramienia.

Zadanie 2
d) Rodzaj snu, w który zapadają niektóre zwierzęta.

Zadanie 3
d) Specjalna budowa tylnych kończyn.

Zadanie 4
b) Nie, ponieważ bardzo dobrze słyszą.

Zadanie 5
c) O długości życia nietoperzy.

Zadanie 6
Chodzi o hibernację. Nietoperze na zimę zapadają w sen (rodzaj odrętwienia, bo zmieniają temperaturę ciała). Muszą spać, bo nie będą miały pożywienia. Żywią się owadami, a te na zimę chowają się do swoich kryjówek.

Zadanie 7
a) Szukanie informacji ułatwia podział tekstu i to, że każda jego część ma oddzielny tytuł.
b) Informacje z tekstu można zapisać w punktach.

Zadanie 8
KSIĄŻKA - gruba, z obrazkami, przeczytana, ciekawa
NIEBO - błękitne, pogodne, bezchmurne, zachmurzone
ŚPIEWAĆ - w chórze, głośno, ładnie, solo
PISAĆ - wyraźnie, bez błędów, list do koleżanki, kredą na tablicy

Zadanie 9
a) ŚNIEG PADAŁ całą noc.
b) NIE WARTO kłamać, BO WTEDY mamie jest przykro.
c) PO POWROCIE ZE SZKOŁY dzieci POSTANOWIŁY pobawić się NA PODWÓRKU.
d) PODCZAS BURZY grzmiało I WIAŁ silny wiatr.
e) MÓJ ULUBIONY deser TO truskawki, PONIEWAŻ są bardzo smaczne.
f) KIEDY WRACALIŚMY do domu zobaczyliśmy, ŻE sklep jest już zamknięty.

ZOBACZ ZADANIA JĘZYK POLSKI - ZESTAW II:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4

PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW II

Zadanie 1
c) Specjalna budowa tylnych kończyn.

Zadanie 2
a) Z palców, ramienia i przedramienia.

Zadanie 3
c) Rodzaj snu, w który zapadają niektóre zwierzęta.

Zadanie 4
d) O długości życia nietoperzy.

Zadanie 5
b) Nie, ponieważ bardzo dobrze słyszą.

Zadanie 6
Chodzi o hibernację. Nietoperze na zimę zapadają w sen (rodzaj odrętwienia, bo zmieniają temperaturę ciała). Muszą spać, bo nie będą miały pożywienia. Żywią się owadami, a te na zimę chowają się do swoich kryjówek.

Zadanie 7
a) Szukanie informacji ułatwia podział tekstu i to, że każda jego część ma oddzielny tytuł.
b) Informacje z tekstu można zapisać w punktach.

Zadanie 8
NIEBO - błękitne, pogodne, bezchmurne, zachmurzone
KSIĄŻKA - gruba, z obrazkami, przeczytana, ciekawa
PISAĆ - wyraźnie, bez błędów, list do koleżanki, kredą na tablicy
ŚPIEWAĆ - w chórze, głośno, ładnie, solo

Zadanie 9
a) NIE WARTO kłamać, BO WTEDY mamie jest przykro.
b) ŚNIEG PADAŁ całą noc.
c) PODCZAS BURZY grzmiało I WIAŁ silny wiatr.
d) PO POWROCIE ZE SZKOŁY dzieci POSTANOWIŁY pobawić się NA PODWÓRKU.
e) KIEDY WRACALIŚMY do domu zobaczyliśmy, ŻE sklep jest już zamknięty.
f) MÓJ ULUBIONY deser TO truskawki, PONIEWAŻ są bardzo smaczne.

Po ubiegłorocznym sprawdzianie okazało się, że uczniowie trzecich klas szkół podstawowych potrafią czytać i wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Słabo natomiast radzą sobie z wnioskowaniem na podstawie danych zawartych w tekście, nie wiedzą jak korzystać z informacji.

- W klasach nauczania zintegrowanego tworzymy podwaliny pod całą, kilkunastoletnią edukację. W tym czasie uczniowie muszą między innymi nauczyć się czytać ze zrozumieniem, pisać i liczyć - mówi Mirosława Grzemba-Wojciechowska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Poznaniu. - Warto zatem weryfikować w jakim zakresie dzieci opanowały umiejętności na tym etapie rozwoju.

Taki test, zdaniem dyrektorów szkół, pozwoli na podsumowanie pierwszego etapu edukacji, a co najważniejsze ułatwi przygotowanie dalszej drogi kształcenia, którą zweryfikuje sprawdzian, do którego przystępują szóstoklasiści na zakończenie szkoły podstawowej.

- Bywa, niestety tak, że testy kompetencji po trzeciej klasie wypadają lepiej, niż te po szóstej - przyznaje Mirosława Grzemba-Wojciechowska. - To jest przyczynek do zastanowienia się, co dzieje się w kolejnych latach nauki: jakie błędy uczniowie popełniają, dlaczego nie wykorzystują wszystkich swoich umiejętności i brakuje im motywacji, do dalszego rozwoju.
Pedagodzy wskazują także na pozadydaktyczne powody słabych wyników w nauce. Ich zdaniem, rodzice - z jednej strony - stresują uczniów koniecznością uzyskania jak najlepszych ocen, a z drugiej strony nie pilnują ich systematycznej nauki, zrzucając całą odpowiedzialność na szkołę.

Trzecioklasiści zmierzyli się z dwoma testami, w którym rozwiązywali po 10 zadań. Zostaną one ułożone na podstawie tekstu do czytania ze zrozumieniem. Większość z nich wymagać będzie zaznaczenia jednej poprawnej odpowiedzi, ale w przypadku kilku zadań otwartych trzeba się będzie wykazać umiejętnością stworzenia dłuższej formy i zredagowania własnej wypowiedzi. Arkusze skonstruowano tak, by zbadać, jak dzieci czytają, piszą, rozumieją, korzystają z informacji oraz wykorzystują wiedzę w praktyce. Po zakończeniu i sprawdzeniu próby do szkół trafią specjalne raporty, ze szczegółowym omówieniem wyników każdego z uczniów. Dostaną je zarówno nauczyciele, jak i rodzice dziewięciolatków.

TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ:
EDUKACJA W GŁOSIE WIELKOPOLSKIM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski