Menu Region

Sprawdzian trzecioklasistów [TEST 2012, ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Sprawdzian trzecioklasistów [TEST 2012, ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Głos Wielkopolski

Katarzyna Sklepik

38Komentarzy Prześlij Drukuj
Test trzecioklasisty 2012. Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych przystąpili do Ogólnopolskiego Badania Kompetencji Trzecioklasisty. Uczniowie sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności z języka polskiego i matematyki. Na rozwiązanie każdego z testów mieli po 40 minut.
1/17
Sprawdzian trzecioklasistów [TEST 2012, ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych przystąpili do Ogólnopolskiego Badania Kompetencji Trzecioklasisty.

(© archiwum)

  • MATEMATYKA ZESTAW I - strona 4
  • MATEMATYKA ZESTAW II - strona 1
  • MATEMATYKA ZESTAW II - strona 2
  • MATEMATYKA ZESTAW II - strona 3
  • MATEMATYKA ZESTAW II - strona 4
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW I - strona 1
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW I - strona 2
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW I - strona 3
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW I - strona 4
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW II - strona 1
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW II - strona 2
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW II - strona 3
  • JĘZYK POLSKI ZESTAW II - strona 4
Centralna Komisja Egzaminacyjna, przeprowadziła 22 maja test trzecioklasisty 2012., powszechne dobrowolne badanie wiadomości i umiejętności uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej. Ma ono dostarczyć szkołom narzędzie do rzetelnego badania umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących klasę trzecią. Ma to pozwolić - w 2015 roku - na zestawienie wyników
sprawdzianu szóstoklasistów (będą to ci sami uczniowie) i obliczyć tak zwaną Edukacyjną Wartość Dodaną szkoły.


ZOBACZ ZADANIA MATEMATYKA - ZESTAW I:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4


PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW I

Zadanie 1
a) 186 > 178
b) 141 < 142 < 145
c) 245 > 242 > 240

Zadanie 2
a) ?
b) <
c) ?

Zadanie 3
a) 36

Zadanie 4
d) 60

Zadanie 5
b) 5,20 zł

Zadanie 6
b) 8

Zadanie 7
d) 22

Zadanie 8
b) 15

Zadanie 9
b) o 10

Zadanie 10
33333 x 11 = 366663

Zadanie 11
Piotr - skok w dal
Adam - bieg na 1 kilometr
Michał - Janiak
Jurek - Baranowski

ZOBACZ ZADANIA MATEMATYKA - ZESTAW II:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4


PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW II

Zadanie 1
a) 184 > 176
b) 163 < 164 < 167
c) 287 > 264 > 260

Zadanie 2
a) <
b) ?
c) ?

Zadanie 3
c) 25

Zadanie 4
b) 48

Zadanie 5
d) 5,40

Zadanie 6
c) do 12

Zadanie 7
c) 16

Zadanie 8
d) 15

Zadanie 9
b) o 8

Zadanie 10
22222 x 11 = 244442

Zadanie 11
Antek - bieg na 100 metrów
Leszek - skok wzwyż
Wacek -Jóźwicki
Franek - Ostrowski

ZOBACZ ZADANIA JĘZYK POLSKI - ZESTAW I:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4


PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW I

Zadanie 1
b) Z palców, ramienia i przedramienia.

Zadanie 2
d) Rodzaj snu, w który zapadają niektóre zwierzęta.

Zadanie 3
d) Specjalna budowa tylnych kończyn.

Zadanie 4
b) Nie, ponieważ bardzo dobrze słyszą.

Zadanie 5
c) O długości życia nietoperzy.

Zadanie 6
Chodzi o hibernację. Nietoperze na zimę zapadają w sen (rodzaj odrętwienia, bo zmieniają temperaturę ciała). Muszą spać, bo nie będą miały pożywienia. Żywią się owadami, a te na zimę chowają się do swoich kryjówek.

Zadanie 7
a) Szukanie informacji ułatwia podział tekstu i to, że każda jego część ma oddzielny tytuł.
b) Informacje z tekstu można zapisać w punktach.

Zadanie 8
KSIĄŻKA - gruba, z obrazkami, przeczytana, ciekawa
NIEBO - błękitne, pogodne, bezchmurne, zachmurzone
ŚPIEWAĆ - w chórze, głośno, ładnie, solo
PISAĆ - wyraźnie, bez błędów, list do koleżanki, kredą na tablicy

Zadanie 9
a) ŚNIEG PADAŁ całą noc.
b) NIE WARTO kłamać, BO WTEDY mamie jest przykro.
c) PO POWROCIE ZE SZKOŁY dzieci POSTANOWIŁY pobawić się NA PODWÓRKU.
d) PODCZAS BURZY grzmiało I WIAŁ silny wiatr.
e) MÓJ ULUBIONY deser TO truskawki, PONIEWAŻ są bardzo smaczne.
f) KIEDY WRACALIŚMY do domu zobaczyliśmy, ŻE sklep jest już zamknięty.


ZOBACZ ZADANIA JĘZYK POLSKI - ZESTAW II:
Strona 1
Strona 2
Strona 3
Strona 4


PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - ZESTAW II

Zadanie 1
c) Specjalna budowa tylnych kończyn.

Zadanie 2
a) Z palców, ramienia i przedramienia.

Zadanie 3
c) Rodzaj snu, w który zapadają niektóre zwierzęta.

Zadanie 4
d) O długości życia nietoperzy.

Zadanie 5
b) Nie, ponieważ bardzo dobrze słyszą.

Zadanie 6
Chodzi o hibernację. Nietoperze na zimę zapadają w sen (rodzaj odrętwienia, bo zmieniają temperaturę ciała). Muszą spać, bo nie będą miały pożywienia. Żywią się owadami, a te na zimę chowają się do swoich kryjówek.

Zadanie 7
a) Szukanie informacji ułatwia podział tekstu i to, że każda jego część ma oddzielny tytuł.
b) Informacje z tekstu można zapisać w punktach.

Zadanie 8
NIEBO - błękitne, pogodne, bezchmurne, zachmurzone
KSIĄŻKA - gruba, z obrazkami, przeczytana, ciekawa
PISAĆ - wyraźnie, bez błędów, list do koleżanki, kredą na tablicy
ŚPIEWAĆ - w chórze, głośno, ładnie, solo

Zadanie 9
a) NIE WARTO kłamać, BO WTEDY mamie jest przykro.
b) ŚNIEG PADAŁ całą noc.
c) PODCZAS BURZY grzmiało I WIAŁ silny wiatr.
d) PO POWROCIE ZE SZKOŁY dzieci POSTANOWIŁY pobawić się NA PODWÓRKU.
e) KIEDY WRACALIŚMY do domu zobaczyliśmy, ŻE sklep jest już zamknięty.
f) MÓJ ULUBIONY deser TO truskawki, PONIEWAŻ są bardzo smaczne.

Po ubiegłorocznym sprawdzianie okazało się, że uczniowie trzecich klas szkół podstawowych potrafią czytać i wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Słabo natomiast radzą sobie z wnioskowaniem na podstawie danych zawartych w tekście, nie wiedzą jak korzystać z informacji.

- W klasach nauczania zintegrowanego tworzymy podwaliny pod całą, kilkunastoletnią edukację. W tym czasie uczniowie muszą między innymi nauczyć się czytać ze zrozumieniem, pisać i liczyć - mówi Mirosława Grzemba-Wojciechowska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Poznaniu. - Warto zatem weryfikować w jakim zakresie dzieci opanowały umiejętności na tym etapie rozwoju.

Taki test, zdaniem dyrektorów szkół, pozwoli na podsumowanie pierwszego etapu edukacji, a co najważniejsze ułatwi przygotowanie dalszej drogi kształcenia, którą zweryfikuje sprawdzian, do którego przystępują szóstoklasiści na zakończenie szkoły podstawowej.

- Bywa, niestety tak, że testy kompetencji po trzeciej klasie wypadają lepiej, niż te po szóstej - przyznaje Mirosława Grzemba-Wojciechowska. - To jest przyczynek do zastanowienia się, co dzieje się w kolejnych latach nauki: jakie błędy uczniowie popełniają, dlaczego nie wykorzystują wszystkich swoich umiejętności i brakuje im motywacji, do dalszego rozwoju.
Pedagodzy wskazują także na pozadydaktyczne powody słabych wyników w nauce. Ich zdaniem, rodzice - z jednej strony - stresują uczniów koniecznością uzyskania jak najlepszych ocen, a z drugiej strony nie pilnują ich systematycznej nauki, zrzucając całą odpowiedzialność na szkołę.

Trzecioklasiści zmierzyli się z dwoma testami, w którym rozwiązywali po 10 zadań. Zostaną one ułożone na podstawie tekstu do czytania ze zrozumieniem. Większość z nich wymagać będzie zaznaczenia jednej poprawnej odpowiedzi, ale w przypadku kilku zadań otwartych trzeba się będzie wykazać umiejętnością stworzenia dłuższej formy i zredagowania własnej wypowiedzi. Arkusze skonstruowano tak, by zbadać, jak dzieci czytają, piszą, rozumieją, korzystają z informacji oraz wykorzystują wiedzę w praktyce. Po zakończeniu i sprawdzeniu próby do szkół trafią specjalne raporty, ze szczegółowym omówieniem wyników każdego z uczniów. Dostaną je zarówno nauczyciele, jak i rodzice dziewięciolatków.

TU ZNAJDZIESZ WIĘCEJ:
EDUKACJA W GŁOSIE WIELKOPOLSKIM





Reklama
38

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

jjj

+118 / -98

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

jk (gość)  •

j

odpowiedzi (0)

skomentuj

3 klasa

+123 / -81

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

nauczycielka kl 2 (gość)  •

za rok moje dzieci beda pisac ten test nie wydaje mi żeby dzieci uczyly sie takich zadan 22222 razy 11przecirz o nie dla nich

odpowiedzi (0)

skomentuj

WEUF HALF

+113 / -96

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

yeqVFoL4QA (gość)  •

UF;EPGWHFMTAVENLGH nvGOA

odpowiedzi (0)

skomentuj

htjtyhrgffshjt

+153 / -104

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

fhfhdddfvbdghm (gość)  •

hndgdfbfgndssbngf

odpowiedzi (0)

skomentuj

Te testy to jakaś kpina

+171 / -122

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

mama (gość)  •

Dobrze wiem co moje dziecko potrafi lekcje często przerabiamy z wyprzedzeniem ale te testy to materiał z zakresu całość programu jaki dzieci mają przerobić i nauczyć się w ciągu całego roku szkolnego. Proszę się zastanowić i pomyśleć jakim cudem dzieci w 3 klasie mogą rozwiązać zadanie z mnożenia liczb kilkucyfrowych i pomnożone przez liczbę dwucyfrową , to chba jakaś bzdura.Kto nadzorował układanie zadań dla dzieci????kto to sprawdził czy dzieci już ten zakres materiału opanowały?

skomentuj

do pani mamy

+91 / -96

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

nauczycielka kl 2 (gość)  •

skadzam sie z panią

odpowiedzi (0)

skomentuj

fajnie

+240 / -207

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kokio (gość)  •

udało mi sie dobrze napisać

odpowiedzi (0)

skomentuj

test

+301 / -237

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

czarna porzeczka (gość)  •

Ja połowy zadań nie rozumiałam list skończyłam w połowie (za mało czasu) nie zdążyłam się pod pisać ,bo nauczycielka zabrała w test i oznajmiła ,że koniec czasu

odpowiedzi (0)

skomentuj

test

+315 / -268

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

olinka (gość)  •

Jestem nauczycielem za granicą. Moi uczniowie z trzeciej klasy pisali test marcowy (poszedł im bardzo dobrze, nawet stwierdzili, że był łatwy). Za dwa dni będą pisać ten test i jak sami mówią, chcą wiedzieć, czy mogą rywalizować z dziećmi uczącymi się w Polsce. Traktujemy to jak zabawę i trochę sprawdzenie naszych wysiłków włożonych w naukę języka polskiego. Cztery godziny tygodniowo to bardzo mało, a do zrobienia jest tak dużo:). Życzę wszystkim nauczycielom takich młodych ludzi, jakich ja mam. Jestem z nich ogromnie dumna:).

odpowiedzi (0)

skomentuj

Test 3-klasisty

+275 / -236

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Absolwent matematyki (gość)  •

Żenada i sztuka dla sztuki. Sam miałem problem z rozwiązaniem kilku zadań. Poziom wybiegający poza klasę III. Tyle zadań (o takim stopniu trudności) w tak krótkim czasie dla dzieci w 3 klasie? Ale tak już jest, gdy najpierw się robi, a potem myśli. Też jestem za tym, aby opublikować nazwiska autorów testów. Nic więcej nie dodam, bo i tak nasze komentarze są jak wiatr w polu. Kogo to interesuje.

odpowiedzi (0)

skomentuj

Strona internetowa

+311 / -245

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Lesław (gość)  •

Układ strony byłby przyjazny, gdyby nie kretyńskie wyskakujące reklamy, które na małym ekranie mojego netbooka skutecznie zasłaniają cały ekran i przeszkadzają w czytaniu artykułów. Zróbcie coś z tym.

skomentuj

gość

+114 / -106

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

adi (gość)  •

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuddddaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SERIO

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 3 4 »
Reklama
Reklama