Ile MPK zapłaci za dwudniowe szkolenie, jeszcze nie wiadomo. Termin składania ofert w przetargu na zorganizowanie treningu minął co prawda w miniony czwartek, jednak przewoźnik o wynikach konkursu nie poinformował jeszcze zainteresowanych firm.
- Jeśli już dzisiaj podałabym konkretną kwotę, firmy poznałyby zwycięzcę. Dzisiaj roześlemy do zainteresowanych protokoły przetargowe i wtedy będziemy mogli mówić o konkretach - wskazuje Anna Domecka z MPK, odpowiedzialna za szkolenie.
Podobne treningi stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Jednak co innego, kiedy organizowane są przez prywatnych pracodawców, a co innego, gdy przez miejską spółkę finansowaną przez kupujących bilety pasażerów i budżet miasta. - Koszt tego typu szkolenia dla dziesięciu osób wynosi średnio około 5-7 tysięcy złotych - twierdzi Renata Kaczyńska - Maciejowska, dyrektor zarządzający firmy PROSPERA Consulting. - Do tego należy doliczyć jeszcze koszt zakwaterowania i posiłków.
W Wojnowie, gdzie MPK postanowiło zorganizować trening dla menedżerów spółki, samo wynajęcie sali szkoleniowej kosztuje 600 złotych ( za jeden dzień). Podczas zajęć przewidziano także przerwy kawowe i obiad każdego dnia.
- Obiad dwudaniowy kosztuje 90 złotych od osoby, a z deserem lub przystawką 100 złotych - informuje Bożena Nawara, specjalista do spraw marketingu pałacu. - Przerwa kawowa, czyli ciepły napój i jakieś ciastka, to koszt 18 złotych od każdej osoby biorącej udział w szkoleniu - dodaje. Przedstawiciele MPK tłumaczą, że wybór padł na pałac w Wojnowie ze względów strategicznych. Jest to najbliżej położony ośrodek szkoleniowy tego typu.
- Zorganizowanie takiego treningu w miejscu pracy byłoby pozbawione sensu. Pracownik byłby bowiem wtedy jedną nogą na szkoleniu, drugą w pracy. Takie zajęcia byłyby znacznie mniej efektywne. A pałac w Wojnowie jest miejscem spokojnym i położonym blisko Poznania - wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy poznańskiego MPK.
Gajdzińska uważa, że organizowanie podobnych szkoleń jest sensowne. W tych mają wziąć udział członkowie zarządu MPK, pracownicy biura promocji spółki czy działu nadzoru ruchu.
- Są to osoby, które najczęściej mają kontakt z mediami - twierdzi. - Poza tym, uczestnicy szkolenia będą także trenować wystąpienia przed dużymi grupami ludzi czy rozmowy z trudnym klientem - dodaje.
Często w mediach pojawia się na przykład prezes MPK, Wojciech Tulibacki. Wydaje się jednak, że doskonale radzi sobie przed kamerą.
- Nikt nie jest idealny. Trzeba stale się uczyć - mówi. - To szkolenie ma duże znaczenie dla firmy takiej jak nasza. Uczestnicy będą doskonalić umiejętności przekazywania rzetelnych i jasnych informacji naszym klientom - dodaje prezes. W zeszłym roku podobne szkolenie przeszli poznańscy urzędnicy.
- Udział w nim wzięło 49 osób: dyrektorów i zastępców wydziałów Urzędu Miasta oraz jednostek miejskich - mówi Rafał Łopka z biura prasowego Urzędu Miasta. Koszt dwudniowego szkolenia wynosił 391,43 zł za osobę.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?