Wojewoda, choć chwilę wcześniej odznaczył Mariusza Praska, dyrektora poznańskiego WORD-u, za zasługi dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, musiał mu tym razem delikatnie, ale stanowczo pogrozić.
- Ulica Winogrady to tylko przykład. Proszę o zwrócenie uwagi przez wszystkich dyrektorów WORD-ów w Wielkopolce na takie sytuacje. Wiecie przecież wcześniej gdzie i kiedy rozpoczną się remontowy. Trasy egzaminacyjne powinny być zmienione, by dodatkowo nie utrudniały ruchu- mówił P. Florek.
Mariusz Prasek zauważył, że problemem są elki - samochody nauki jazdy, a nie egzaminacyjne, których jest niewiele. Różnica będzie bardziej widoczna po dziesiątym listopada, kiedy egzaminy odbywać się będą na renault clio.
Problem w tym, że elki jeżdżą za samochodami egzaminacyjnymi, by kursanci poznawali możliwe trasy egzaminów.
- Wystosujemy na piśmie zalecenie do egzaminatorów. Są oni jednak suwerenni i sami wybierają trasy - tłumaczył się M. Prasek. Przyznał jednak, że siłą rzeczy wówczas szkółki także będą omijać Winogrady.
Szkoda, że trzeba było aż interwencji wojewody w tak prostej sprawie. Jeszcze na długo przed rozpoczęciem remontu z apelem o ograniczenie ruchu elek na Winogradach podczas spotkania w Zarządzie Dróg Miejskich zwróciła się Halina Owsianna, przewodnicząca tamtejszej Rady Osiedla. Poparł ją Józef Klimczewski, naczelnik Sekcji Ruchu Drogowego KMP w Poznaniu, zdziwiony , że na spotkaniu o remoncie i organizacji ruchu nie ma nikogo z WORD-u.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?