Z danych AWSA wynika, że każdego dnia do punktu poboru opłat w Lądku dociera średnio 2 - 2,5 tysiąca pojazdów mniej niż korzysta z autostrady między Wrześnią a Słupcą. Większość z nich to jadące w kierunku Konina pojazdy do 3,5 tony, które zjeżdżają na drogę krajową nr 92, aby ominąć bramkę w Lądku.
- Na razie jest zamówiony projekt, ale decyzje o przebudowie węzła w Słupcy jeszcze nie zapadły - mówi Zofia Kwiatkowska, rzecznik Autostrady Wielkopolskiej.
W Słupcy miałby powstać węzeł typu "trąbka", przystosowany do poboru opłat w systemie zamkniętym. W tym miejscu miałby zostać wybudowany dodatkowy wiadukt i łącznice. Bramki umieszczone będą tam na drogach dojazdowych, a nie w ciągu autostrady. Dokładnie taki sam system pojawi się na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko oraz na państwowej autostradzie Konin - Stryków, gdzie przetarg na budowę bramek jest już na finiszu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?