Organizowany przez Society of Automotive Engineers konkurs skierowany jest do studentów uczelni technicznych z całego świata. Zespoły konstruują zdalnie sterowany bezgłowy samolot, którego zadaniem jest udźwignięcie jak największej masy.
CZYTAJ TEŻ:
Studenci Politechniki na podium w Dallas
Model Micro musi zmieścić się w kufrze i być gotowy do lotu po trzech minutach. Waży zaledwie kilkaset gramów, a dźwiga ciężary o kilkukrotnie wyższej wadze. Natomiast samolot w kategorii Regular ma rozpiętość skrzydeł ok. 3 metrów, długości ok. 2 metrów, waży ok. 4-5 kg, a w powietrze unosi ok. 15 kg. Ich projektowanie trwa ok. 2 miesięcy i tyle samo ich budowanie.
Zadanie projektowe obejmuje cały proces produkcyjny samolotu, od opracowania koncepcji aerodynamicznej, symulacje komputerowe i obliczenia, konstrukcję i pilotaż. Uczestnicy muszą zdobyć też sponsorów i wypromować efekty swojej pracy. Aerodesign to prestiżowe wydarzenie, nad którym patronat obejmuje firma Lockheed-Martin, producent samolotów F16, a także NASA. Inżynierowie z tych organizacji zasiadają w jury. W poznańska drużyna ma siedmiu członków i opiekuna z ramienia uczelni.
- Drużyny muszą zbudować jak najlżejsze samoloty, które podniosą jak największy ciężar - mówi Bartosz Szymkowiak, członek drużyny. - W ubiegłym roku wygraliśmy w kategorii Micro, natomiast w kategorii Regular, niestety nie udało się, bowiem samolot uległ zniszczeniu. W tym roku poprawiliśmy wszystkie błędy, model został wzmocniony i mamy nadzieje, że też osiągniemy sukces.
Zawody trwają 3 dni. Pierwszego odbywają się prezentacje techniczne, a kolejne dwa to loty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?