Data dodania: 2012-02-04 08:00:04 ▪ Ostatnia aktualizacja: 2012-02-04 21:30:41
Ponad 600 wniosków do Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu wysłali mieszkańcy okolic strefy przemysłowej przy ul. Warszawskiej w Poznaniu. Ich pisma dotyczą planowanej rozbudowy fabryki VW. W grudniu 2011 r. w tej sprawie odbyły się konsultacje społeczne, na poniedziałek zaplanowane jest spotkanie z władzami VW. To podczas niego mają zapaść decyzje dotyczące ul. Smołdzinowskiej. Mieszkańcy chcą również zapytać o wycinkę lasu, a także wielkość nowej hali.
pracownik (gość), 06.02.12, 08:54:14
Nie zapominajmy, że fabryka w Antoninku, zakład w Swarzędzu oraz Odlewnia na Wildzie daje miejsce pracy ponad 6000 osób i to wcale nie jest tak, jak pisał ktoś wyżej, że większość z tych osób to pracownicy agencji pracy tymczasowej. Większość to osoby ze stałymi umowami, które poza atrakcyjnym wynagrodzeniem, licznymi dodatkami do pensji mają wiele innych profitów wynikających z pracy w tej fabryce. Jak będziemy oprotestowywać każde plany rozbudowy fabryki, to za chwilę zawiną się i przeniosą fabrykę do Chin, czy Indii, gdzie zostaną powitani z otwartymi ramionami. Nowa fabryka to kolejne miejsca pracy i utrzymanie tych ponad 6000- jak dla mnie to wystarczający argument ZA!!!
odpowiedzi (0)
Tak: 2
Nie: 0
obserwator (gość), 05.02.12, 18:45:16
Przed kilku laty Volkswagen nie grał fair z okolicznymi mieszkańcami. Co innego członkowie zarządu mówili na spotkaniach , a nawet w mediach, a co innego potem robili.Nie widzieli w mieszkańcach Zielińca partnerów, tylko oponentów. Nie chcieli wyremontować żadnej drogi, chodnika czy założyć oświetlenia._od tego jest miasto, my jesteśmy od produkcji samochodów. Kiedy wskazywano im innych inwestorów, którzy w Poznaniu zrobili coś dla lokalnej społeczności, pokrętnie tłumaczyli, że widocznie tamten inwestor może sobie na to pozwolić. Ciekawy jestem czy w poniedziałek usłyszymy podobną gadkę czy może lepiej zapakowaną i dobrze przygotowaną PRowską papkę? Chcę wierzyć, że taktyka VW się zmieniła i koncern zechce z nami podjąć dobrosąsiedzki, uczciwy dialog.
Tak: 0
Nie: 1
pracownicy (gość), 06.02.12, 18:57:00
...dlatego mam nadzieję, że był Pan na tym dzisiejszym spotkaniu jako mieszkaniec Zielińca. Osobiście wierzę, że firma podejmie dialog. Ale racja w tym jest, że to miasto powinno się przede wszystkim zatroszczyć o infrastrukturę. VW robi wystarczająco dużo dla lokalnej społeczności: choćby to, że zapewnia pracę ogromnej rzeszy mieszkańców Poznania i okolic! To naprawdę ma znaczenie! Wyobraźmy sobie, że tej firmy nie ma w Poznaniu.... miasto po 2 latach stałoby się już totalną dziurą! Ja wiem, że pewnie mieszkańcy Zielińca chcieliby zaraz wszystkiego, ale prawda jest taka, że to władze lokalne powinny to dla Zielińca zorganizować i zrobić wszystko, co się da, aby VW mógł rozbudować fabrykę! Dla władz miasta VW powinien być absolutnym priorytetem, więc to miasto powinno przede wszystkim zabiegać o porozumienie z Zielińcem.
odpowiedzi (0)
Tak: 1
Nie: 0
ewka (gość), 05.02.12, 18:25:09
Piszecie Państwo nieprawdę twierdząc, że nie potwierdzili faktu grobów żydowskich świadkowie. Otóż potwierdzili, z tego dwóch żyjących i jeden, który już zmarł. Ich zeznania zostały spisane w poznańskim oddziale IPN i są tam do wglądu. Potwierdza się też fakt istnienia obozu pracy przymusowej dla Żydów, który ciągnął się od dworca PKP w Swarzędzu aż do Antoninka. To więźniowie z tego obozu pracowali przy budowie nasypu kolejowego, który biegnie przez Zieliniec i przy sadzeniu okolicznych lasów. Fakt ten jest odnotowany na tablice pamiątkowej, która od kilkudziesięciu lat wisi na budynku swarzędzkiego dworca.(obecnie tablicę zdjęto na czas remontu, ale powróci na swoje miejsce po zakończeniu prac). Panowie, trochę więcej rzetelności dziennikarskiej! Pisząc takie słowa jak w tym artykule, trzeba najpierw rzetelnie sprawdzić fakty.Jednym ze świadków, których zeznania są w IPNie jest mój dziadek, który w ramach rodzinnej lekcji historii często nam, wnukom o tym wspominał. Na tych terenach się urodził, tutaj spędził wojnę i do dzisiaj jest związany z Zielińcem.
odpowiedzi (0)
Tak: 2
Nie: 1
ewka (gość), 05.02.12, 18:24:50
Piszecie Państwo nieprawdę twierdząc, że nie potwierdzili faktu grobów żydowskich świadkowie. Otóż potwierdzili, z tego dwóch żyjących i jeden, który już zmarł. Ich zeznania zostały spisane w poznańskim oddziale IPN i są tam do wglądu. Potwierdza się też fakt istnienia obozu pracy przymusowej dla Żydów, który ciągnął się od dworca PKP w Swarzędzu aż do Antoninka. To więźniowie z tego obozu pracowali przy budowie nasypu kolejowego, który biegnie przez Zieliniec i przy sadzeniu okolicznych lasów. Fakt ten jest odnotowany na tablice pamiątkowej, która od kilkudziesięciu lat wisi na budynku swarzędzkiego dworca.(obecnie tablicę zdjęto na czas remontu, ale powróci na swoje miejsce po zakończeniu prac). Panowie, trochę więcej rzetelności dziennikarskiej! Pisząc takie słowa jak w tym artykule, trzeba najpierw rzetelnie sprawdzić fakty.Jednym ze świadków, których zeznania są w IPNie jest mój dziadek, który w ramach rodzinnej lekcji historii często nam, wnukom o tym wspominał. Na tych terenach się urodził, tutaj spędził wojnę i do dzisiaj jest związany z Zielińcem.
odpowiedzi (0)
Tak: 2
Nie: 1
ewka (gość), 05.02.12, 18:24:48
Piszecie Państwo nieprawdę twierdząc, że nie potwierdzili faktu grobów żydowskich świadkowie. Otóż potwierdzili, z tego dwóch żyjących i jeden, który już zmarł. Ich zeznania zostały spisane w poznańskim oddziale IPN i są tam do wglądu. Potwierdza się też fakt istnienia obozu pracy przymusowej dla Żydów, który ciągnął się od dworca PKP w Swarzędzu aż do Antoninka. To więźniowie z tego obozu pracowali przy budowie nasypu kolejowego, który biegnie przez Zieliniec i przy sadzeniu okolicznych lasów. Fakt ten jest odnotowany na tablice pamiątkowej, która od kilkudziesięciu lat wisi na budynku swarzędzkiego dworca.(obecnie tablicę zdjęto na czas remontu, ale powróci na swoje miejsce po zakończeniu prac). Panowie, trochę więcej rzetelności dziennikarskiej! Pisząc takie słowa jak w tym artykule, trzeba najpierw rzetelnie sprawdzić fakty.Jednym ze świadków, których zeznania są w IPNie jest mój dziadek, który w ramach rodzinnej lekcji historii często nam, wnukom o tym wspominał. Na tych terenach się urodził, tutaj spędził wojnę i do dzisiaj jest związany z Zielińcem.
odpowiedzi (0)
Tak: 0
Nie: 1
Czytelnik (gość), 05.02.12, 17:11:36
Kiedy niby były przeprowadzone te konsultacje społeczne???
Tak: 1
Nie: 0
pracownik (gość), 05.02.12, 18:11:43
Nie że były. Dopiero będą! Pierwsze jutro.
Spotkanie w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego “strefy przemysłowej przy ulicy Warszawskiej w Poznaniu” odbędzie się 6 lutego 2012 (poniedziałek) o godzinie 17:00 w Hotelu Zieliniec [ ul. Sarnia 23].
odpowiedzi (0)
skomentujCzytelnik (gość), 06.02.12, 12:28:22
Konsultacje społeczne przeprowadza miasto. I tego nie zrobiło, kiedy próbowano bez wiedzy mieszkańców szybko i po cichu zadecydować o ich losach. (W artykule jest napisane, że już się odbyły takie konsultacje). A dziś jest spotkanie mieszkańców z VW. Wreszcie VW usłyszał wystarczająco wiele razy, że powinien rozmawiać i robi spotkanie. Ciekawe, że próbuje ciągle wichrzyć i kombinować, zamiast przeprowadzić szczery, otwarty dialog, czego by chciał, czego chcieliby mieszkańcy i naprawdę spróbować się porozumieć.
odpowiedzi (0)
skomentujpracownik (gość), 06.02.12, 18:46:31
I jak? Był pan na tym spotkaniu, jako mieszkaniec Zielińca? Ja wierzę, że firma będzie prowadziła dialog (tezę o wichrzeniu i kombinowaniu zostawię bez komentarza).
Proszę mieć również na uwadze, że rozbudowa fabryki jest warunkiem jej działania w Poznaniu i zapewnienia miejsc pracy dla blisko 7 tys. mieszkańców Poznania i okolic.
odpowiedzi (0)
skomentujJo (gość), 05.02.12, 14:40:16
Tylko gdzie pracować. Każdy mówi, miech powstanie fabryka byle nie koło mojego domu. Najlepiej na księżycu
Tak: 0
Nie: 1
we (gość), 05.02.12, 17:03:38
Jak trudno zrozumieć tych ludzi?! A chciałbyś wybudować się w pięknym lesie, a nagle obudzić się koło fabryki, gdzie Twoje nieruchomości tracą prawie połowę wartości! Majątek życia w wielu wypadkach. Ludzie! Bądźcie trochę bardziej otwarci i myślcie o wszystkich aspektach takiej rozbudowy. Fabryki buduje się na nieużytkach albo w polach, a nie w lasach!
odpowiedzi (0)
skomentujdd (gość), 05.02.12, 06:52:42
jeśli budujesz dom koło fabryki musisz się liczyć z niedogodnościami.
Tak: 1
Nie: 1
mem (gość), 05.02.12, 17:01:30
Najpierw się dowiedz ile ta fabryka jest w Poznaniu, a ile lat ma to osiedle. Może sam sobie zbudowałeś dom koło fabryki na własne życzenie, ale ludzie w Zielińcu budowali się w lesie!
odpowiedzi (0)
skomentujdd (gość), 05.02.12, 21:16:40
Wielkopolskie Zakłady Naprawy Samochodów istniały już w latach pięćdziesiątych. Zieliniec został przyłączony do Poznania w latach czterdziestych i niewiele było tam wtedy budynków mieszkalnych. Fabrykę rozbudowano po 1972 r. Tarpanami wybraliśmy się na wyprawę do Indii w 1978 r. Mogę tak dalej, sądzisz ze Ty masz monopol na wiedzę? Jesteś rozżalony,bo spada wartość nieruchomości i pogorszy Ci się jakość życia. A czy broniłeś mieszkańców Komornik, gdy nad głowami przeciągnięto im linię wysokiego napięcia? Albo mieszkańców Czapur ?
odpowiedzi (0)
Tak: 2
Nie: 0
mem (gość), 06.02.12, 12:21:37
Myślisz, że Ty masz monopol na wiedzę?... Wielkopolskie Zakłady Naprawy Samochodów to nie VW - rzecz pierwsza. A i wielkość zakładów, które odkupił później VW od Tarpana była o wiele, wiele mniejsza. I jeśli taki koncern decyduje się kupić fabrykę (małą), która jest zaraz przy lesie, to trzeba wziąć pod uwagę ograniczoną możliwość rozbudowy w dalszej przyszłości. Są jakieś limity. Niech się VW rozbudowuje, ale niech to będzie rozwiązanie z korzyścią dla wszystkich. I potwierdziłeś tylko, że Zieliniec należy do Poznania dłużej niż VW (który jest tu trochę ponad 15 lat).
I owszem, bronię mieszkańców, którzy zamieszkują Kobylepole i Naramowice - inne dzielnice Poznania.
odpowiedzi (0)
skomentujt5 (gość), 08.02.12, 18:36:12
vw kupil fabryke po tarpanie i uratowal pracujacych tam ludzi przed bezrobociem ,nie rozbudowal fabryki poza teren przejety po tarpanie,pozniejszy zakup ziemi gdzie obecnie znajduja sie parkingi dla pracownikow,mial by dopiero powiekszyc teren fabryki
odpowiedzi (0)
skomentujWLKP (gość), 04.02.12, 18:41:14
VW niech buduje fabrykę poza miastem a nie w centrum osiedla!
Tak: 2
Nie: 3
qwerty (gość), 04.02.12, 20:15:12
Fabryka jest zlokalizowana poza miastem... KAzdy z Poznaniakow znam przynajmniej 1 osobe ktora pracuje w VW. To nie tylko VW ale zapewne kilkudzisieciu kooperantow i kilkanascie jesli nie kilkadzisiat tysięcy ludzi. Szanujmy to!
My Poznaniacy - popieram Was jako stowarzyszenie.
odpowiedzi (0)
Tak: 1
Nie: 0
pracownik (gość), 04.02.12, 17:36:39
"Mieszkańcy muszą sobie uzmysłowić, że jeżeli fabryka samochodów zwiększy swoją produkcję, to przejazd przez ul. Smołdzinowską będzie praktycznie niemożliwy"
A ja powiem coś takiego: władze miasta muszą sobie uzmysłowić, że jeżeli VW nie będzie mógł się rozbudować, to fabryka się stąd po prostu zwinie, a blisko 7 tys. osób pozostanie bez pracy!!!!
Władze miasta powinny stanąć na uszach i popierać tę firmę w rozbudowie. To nie tylko perspektywa pracy dla już obecnie zatrudnionych, ale przede wszystkim nowe miejsca pracy. Szansa dla miasta i dla mieszkańców na wiele wiele lat. Apeluję do władz miasta o wsparcie VW w planach rozbudowy.
A dla Zielińca na pewno znajdzie się dobre rozwiązanie. Są inne drogi, które można wyremontować. Można też zastosować inne rozwiązania, przejazdy, tunele. Opcji jest mnóstwo. Przecież ta rozbudowa nie spowoduje gorszego dojazdu, bo ze względu na lokalizację to osiedle i tak jest gorzej skomunikowane.
Tak: 5
Nie: 1
mem (gość), 05.02.12, 16:59:54
Naprawdę wierzysz, że opłaca im się w tej chwili zamknąć i przenieść fabrykę gdzieś indziej?! Trzeba mieć otwarty umysł. Rozbudowa - tak, ale z głową. Nie można dać VW wszystkiego, czego sobie tylko zażyczy. Trzeba wszystko robić z głową i znajdywać najlepsze dla wszystkich rozwiązania.
odpowiedzi (0)
skomentujpracownik (gość), 05.02.12, 18:08:40
Przeniesienie fabryki oczywiście by się nie opłacało w tej chwili, ale pewne jest jedno: nie jest to żaden problem dla takiego giganta! 3 miesiące i fabryka byłaby rozebrana do ostatniej śrubki. A warunkiem dalszego działania VW w Poznaniu jest właśnie rozbudowa dla produkcji następcy modelu Caddy.
Generalnie myślę, że firma dogada się z mieszkańcami i zaproponuje jakieś dobre rozwiązanie. Mi chodzi o to, że to właśnie miasto powinno traktować tę fabrykę jako jeden ze swoich celów strategicznych - dlatego w tym przypadku miasto powinno włączyć się do rozmów z mieszkańcami Zielińca i zapewnić realizację takiego rozwiązania, które jednocześnie pozwoli na rozbudowę fabryki i na alternatywny dojazd do osiedla.
odpowiedzi (0)
skomentujKontakt: infolinia 800-171- 801, 61 8606026, 61 8606029, 61 8606030, 61 8606032 od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16
email:prenumerata@glos.com
Biuro Reklamy Filia Poznań
ul. Grunwaldzka 19
60-782 Poznań
tel. 61 869-4196, 61 869-4267
fax. 61-869-4190
Reklama
Reklama
Gdzie w Poznaniu najlepiej spędzić upały?
Przejął Lecha w czasie trwania rundy wiosennej i wydawało się, że jedyną szansą na zakwalifikowanie się do Ligi Europejskiej jest Puchar Polski. Tymczasem trener Mariusz Rumak w ostatniej kolejce wciąż walczył o mistrzostwo Polski. "Na Rumaku do Europy"- skandowali jeszcze na placu Wolności kibice Kolejorza. Jaki jest szkoleniowiec poznańskiej drużyny? »
Copyright © Polskapresse Sp. z o.o.
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.
Polskapresse sp. z.o.o informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie GłosWielkopolski.pl podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.
Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.