Co nas czeka w kolejnych etapach? Kontrapasy (czyli pasy, po których rowerzyści mogą jeździć pod prąd) pojawią się na ulicach: Działyńskich, Kantaka, Kościuszki, Młyńskiej, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Strefa Tempo 30 lekarstwem dla centrum
Poznań: Mniej tramwajów i autobusów od poniedziałku
Jeżyce: Od piątku skrzyżowania są równorzędne
Przebudowana zostanie także sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach ulic: Kościuszki z Libelta, Kościuszki z Fredry, 27 Grudnia z 3 Maja, placu Wolności z Ratajczaka, Alej Marcinkowskiego z placem Wolności.
Przebudowane zostaną także pasy ruchu, kosztem miejscem postojowych.
- Pojawią się kolejne stojaki rowerowe w centrum oraz ustawione zostaną ławki, służące odpoczynkowi, spotkaniom sąsiedzkim, jak również krótkim odpoczynkom "w drodze" - opowiada Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
Celem wprowadzenia "strefy 30" jest uspokojenie ruchu w centrum miasta. W obszarze między ulicami Solną, Alejami Marcinkowskiego, Święty Marcin i aleją Niepodległości samochody będą mogły jeździć z prędkością maksymalnie 30 kilometrów na godzinę. Wszystkie zmiany mają zmusić kierowców do przestrzegania przepisów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?