W sumie producent dostarczył do Poznania już siedem pojazdów. Zanim MPK je przejmie, muszą przejść 30-dniowy test na ulicach. Jeden z nich egzamin już zakończył. Pozytywnie.
- Zdarzały się drobne awarie, ale nie wymagały zjazdu do zajezdni - wyjaśnia Jan Firlik, dyrektor przewozów tramwajowych w MPK. - Zakończyliśmy więc jego odbiór techniczny.
CZYTAJ TAKŻE:
Jazda Tramino [FILM]
Niegroźna awaria Tramino
Pięć Tramino więcej
Pracownicy MPK podczas odbiorów są bardzo skrupulatni. Wszystko dokładnie sprawdzają.
- Cieszy nas to, bo gwarantuje przyszłą bezawaryjną eksploatację tramwajów - mówi Mateusz Figaszewski z firmy Solaris Bus&Coach, która produkuje tramwaje.
Z nowych tramwajów zadowoleni są także pasażerowie oraz motorniczowie. Ci ostatni zyskali klimatyzowane kabiny, z lodówką, regulowanymi podnóżkami oraz monitoringiem, który ułatwia prowadzenie pojazdu. Podnosi też bezpieczeństwo osób wsiadających i wysiadających z tramwaju na przystankach.
Nowe tramwaje jeżdżą na różnych liniach. Można nimi podróżować na Miłostowo, Winogrady, Piątkowo czy Dębiec. Jeżdżą między innymi na "szóstce", "dziesiątce" czy "czternastce".
Do końca marca 2012 roku do Poznania trafi 40 Tramino. Dwa miesiące później pasażerów zacznie wozić pięć kolejnych tramwajów.
- Obecnie harmonogram jest realizowany bez poślizgów - zapewnia dyrektor Firlik.
Poprawiła się także sytuacja pasażerów jeżdżących przez Jeżyce. MPK kieruje tam Moderusy Beta (tramwaje z częścią niskopodłogową). W sumie w taborze MPK Moderusy Beta są już cztery.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?