Po testach w III klasach: ich efektywność poznamy za trzy...

    Po testach w III klasach: ich efektywność poznamy za trzy lata

    Katarzyna Sklepik

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Uczniowie klas trzecich rozwiązywali dwa testy

    Uczniowie klas trzecich rozwiązywali dwa testy ©Zbigniew Burkietowicz

    Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych czytają ze zrozumieniem i liczą zadania z matematyki. Potrafią także wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Niestety, nie najlepiej radzą sobie z wnioskowaniem na podstawie danych zawartych w tekście, nie wiedzą także, jak korzystać z informacji.
    Uczniowie klas trzecich rozwiązywali dwa testy

    Uczniowie klas trzecich rozwiązywali dwa testy ©Zbigniew Burkietowicz

    ZOBACZ JAK WYGLĄDAŁY TESTY I ODPOWIEDZI

    Takie wnioski wyciągnięto z ubiegłorocznego sprawdzianu kompetencji trzecioklasisty.
    Wczoraj Centralna Komisja Egzaminacyjna sprawdzała, czy umiejętności trzecioklasistów - kończących tzw. blok nauczania zintegrowanego - poprawiły się w stosunku do ich rówieśników z ubiegłego roku.

    Ten pierwszy "poważny egzamin", do którego przystąpiły dzieci, był dobrowolny. Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów polegało na wypełnieniu przez uczniów dwóch testów, z których jeden sprawdza wiadomości i umiejętności z języka polskiego, a drugi z matematyki. Czas przeznaczony na wypełnienie jednego testu to 45 minut. Między nimi uczniowie mieli 15 minut przerwy.

    - Zadania z matematyki były bardzo proste, tylko nie jestem pewnien, czy mam dobrze zadanie o oszczędzaniu wody - mówi Kamil Jasiński, trzecioklasista z Poznania. Zadowolony jest też z testu z języka polskiego. - Bajka o zającu i żółwiu była fajna, ale zadanie dziesiąte było dziwne.

    Zbigniew Burkietowicz, dyrektor Sportowej Szkoły Podstawowej nr 13 w Poznaniu, uważa, że poziom wiedzy uczniów należy regularnie sprawdzać.
    - To pozwoli wyłapać ewentualne spadki formy z przedmiotów humanistycznych i ścisłych - mówi Zbigniew Burkietowicz, który już od sześciu lat - co roku - sprawdza postępy w nauce trzecioklasistów.

    Badanie po trzeciej klasie ma dać narzędzie do sprawdzenia umiejętności językowych i matematycznych uczniów. I co najważniejsze, pozwolić - w 2014 roku - na zestawienie wyników sprawdzianu szóstoklasistów (będą to ci sami uczniowie) i obliczyć tak zwaną Edukacyjną Wartość Dodaną szkoły.

    - To pozwoli sprawdzić, czy program nauczania odpowiada umiejętnościom uczniów, czy jest dobrze realizowany przez szkołę i czy uczniowie się rozwijają - dodaje dyrektor.

    Najnowsze informacje z Wielkopolski wprost na Twoją skrzynkę - zapisz się do newslettera

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo