Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Po testach w III klasach: ich efektywność poznamy za trzy lata

Katarzyna Sklepik
Uczniowie klas trzecich rozwiązywali dwa testy
Uczniowie klas trzecich rozwiązywali dwa testy Zbigniew Burkietowicz
Uczniowie trzecich klas szkół podstawowych czytają ze zrozumieniem i liczą zadania z matematyki. Potrafią także wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Niestety, nie najlepiej radzą sobie z wnioskowaniem na podstawie danych zawartych w tekście, nie wiedzą także, jak korzystać z informacji.

ZOBACZ JAK WYGLĄDAŁY TESTY I ODPOWIEDZI

Takie wnioski wyciągnięto z ubiegłorocznego sprawdzianu kompetencji trzecioklasisty.
Wczoraj Centralna Komisja Egzaminacyjna sprawdzała, czy umiejętności trzecioklasistów - kończących tzw. blok nauczania zintegrowanego - poprawiły się w stosunku do ich rówieśników z ubiegłego roku.

Ten pierwszy "poważny egzamin", do którego przystąpiły dzieci, był dobrowolny. Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów polegało na wypełnieniu przez uczniów dwóch testów, z których jeden sprawdza wiadomości i umiejętności z języka polskiego, a drugi z matematyki. Czas przeznaczony na wypełnienie jednego testu to 45 minut. Między nimi uczniowie mieli 15 minut przerwy.

- Zadania z matematyki były bardzo proste, tylko nie jestem pewnien, czy mam dobrze zadanie o oszczędzaniu wody - mówi Kamil Jasiński, trzecioklasista z Poznania. Zadowolony jest też z testu z języka polskiego. - Bajka o zającu i żółwiu była fajna, ale zadanie dziesiąte było dziwne.

Zbigniew Burkietowicz, dyrektor Sportowej Szkoły Podstawowej nr 13 w Poznaniu, uważa, że poziom wiedzy uczniów należy regularnie sprawdzać.
- To pozwoli wyłapać ewentualne spadki formy z przedmiotów humanistycznych i ścisłych - mówi Zbigniew Burkietowicz, który już od sześciu lat - co roku - sprawdza postępy w nauce trzecioklasistów.

Badanie po trzeciej klasie ma dać narzędzie do sprawdzenia umiejętności językowych i matematycznych uczniów. I co najważniejsze, pozwolić - w 2014 roku - na zestawienie wyników sprawdzianu szóstoklasistów (będą to ci sami uczniowie) i obliczyć tak zwaną Edukacyjną Wartość Dodaną szkoły.

- To pozwoli sprawdzić, czy program nauczania odpowiada umiejętnościom uczniów, czy jest dobrze realizowany przez szkołę i czy uczniowie się rozwijają - dodaje dyrektor.

Najnowsze informacje z Wielkopolski wprost na Twoją skrzynkę - zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski