ZESTAW P1 JĘZYK POLSKI
ZADANIE 1
Żółw zgodził się rywalizować z zającem, bo
C. czuł, że jest sprytniejszy
ZADANIE 2
Zając został pokonany, ponieważ
C. żółw był bardziej pomysłowy
ZADANIE 3
Zając był pewny, że pokona żółwia, ponieważ
D. zające biegają dużo szybciej niż żółwie.
ZADANIE 4
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
Moim zdaniem żółwiowi było przykro, że zając chce go pokonać w wyścigach. Postanowił być sprytniejszy. Wymyślił sposób, żeby być na mecie przed zającem, który szybciej biega.
ZADANIE 5
Które przysłowie pasuje do bajki "Zając i żółw"? Zaznacz właściwą odpowiedź.
A. Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada
ZADANIE 6
Wczoraj w zoo, obok klatki lwa zgubiłam parasol. Był czerwony z czarną rączką. Proszę oddać go. Podaję swój adres: ulica Poznańska 7/5. Telefon: 61 811 22 333 Dla znalazcy przewidziana nagroda. Dziękuję za pomoc w odzyskaniu parasola. Anna Kowalska.
ZADANIE 7
a) Mieć głowę na karku
A. być zaradnym, pomysłowym
b) Nie mieć zielonego pojęcia o czymś
C. nic nie wiedzieć o czymś
ZADANIE 8
RZECZOWNIKI: morze, kaktus, tęcza, pingwin
PRZYMIOTNIKI: kolorowa, smutna, miły
CZASOWNIKI: wącha, szedł, tańczyć
ZADANIE 9
PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI:
a) Janek zbudował piękny zamek z piasku.
b) Nie możemy wejść do sali, bo ktoś uszkodził zamek w drzwiach.
ZADANIE 10
PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI:
a) Wczoraj czytałam interesującą książkę.
b) Kiedy pływałem łódką po jeziorze, nagle na niebie pojawiła się ogromna chmura.
c) Zdenerwowaną Kasię niespodziewanie spotkała miła niespodzianka.
ZADANIE 11
a) szybko - prędko
b) miły - sympatyczny
c) stukać - pukać
d) kolorowy - barwny
e) smaczna - pyszna
f) awantura - kłótnia
g) wielki - ogromny, olbrzymi
h) mądry - roztropny
i) mokry - zmoczony, przemoczony
j)smutny - przygnębiony
ZESTAW P2 - JĘZYK POLSKI
ZADANIE 1
PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI:
a) Wczoraj czytałam interesującą książkę.
b) Kiedy pływałem łódką po jeziorze, nagle na niebie pojawiła się ogromna chmura.
c) Zdenerwowaną Kasię niespodziewanie spotkała miła niespodzianka.
ZADANIE 2
a) Mieć głowę na karku
A. być zaradnym, pomysłowym
b) Nie mieć zielonego pojęcia o czymś
C. nic nie wiedzieć o czymś
ZADANIE 3
RZECZOWNIKI: morze, kaktus, tęcza, pingwin
PRZYMIOTNIKI: kolorowa, smutna, miły
CZASOWNIKI: wącha, szedł, tańczyć
ZADANIE 4
Żółw zgodził się rywalizować z zającem, bo
C. czuł, że jest sprytniejszy
ZADANIE 5
Zając został pokonany, ponieważ
C. żółw był bardziej pomysłowy
ZADANIE 6
Zając był pewny, że pokona żółwia, ponieważ
D. zające biegają dużo szybciej niż żółwie.
ZADANIE 7
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
Moim zdaniem żółwiowi było przykro, że zając chce go pokonać w wyścigach. Postanowił być sprytniejszy. Wymyślił sposób, żeby być na mecie przed zającem, który szybciej biega.
ZADANIE 8
Które przysłowie pasuje do bajki "Zając i żółw"? Zaznacz właściwą odpowiedź.
A. Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada
ZADANIE 9
Wczoraj w zoo, obok klatki lwa zgubiłam parasol. Był czerwony z czarną rączką. Proszę oddać go. Podaję swój adres: ulica Poznańska 7/5. Telefon: 61 811 22 333 Dla znalazcy przewidziana nagroda. Dziękuję za pomoc w odzyskaniu parasola. Anna Kowalska.
ZADANIE 10
PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI:
a) Janek zbudował piękny zamek z piasku.
b) Nie możemy wejść do sali, bo ktoś uszkodził zamek w drzwiach.
ZADANIE 11
a) szybko - prędko
b) miły - sympatyczny
c) stukać - pukać
d) kolorowy - barwny
e) smaczna - pyszna
f) awantura - kłótnia
g) wielki - ogromny, olbrzymi
h) mądry - roztropny
i) mokry - zmoczony, przemoczony
j)smutny - przygnębiony
MATEMATYKA - ZESTAW M1
ZADANIE 1
99 + 86 = 185
107 - 99 = 8
31 x 8 = 248
88 : 22 = 4
ZADANIE 2
Ewa i Piotrek zbierali w parku kasztany. Ewa zebrała ich 30, a Piotrek o 6 mniej. Ile kasztanów zebrał Piotrek?
A. 24
ZADANIE 3
Prostokątna działka ma 40 metrów długości i 25 metrów szerokości. Ile metrów siatki potrzeba do ogrodzenia tej działki?
D. 130
ZADANIE 4
W kinie są dwie sale. W pierwszej są 122 miejsca, a w drugiej jest o 35 miejsc więcej. Ile łącznie miejsc jest w kinie?
C. 279
ZADANIE 5
Maciek zaczął odrabiać lekcje o 14.25, a skończył o 15.17. Ile czasu mu to zajęło?
B. 52 minuty
ZADANIE 6
Na drzewie siedziało 30 wróbli. Nagle większość z nich, oprócz sześciu, odleciała. Ile wróbli zostało na tym drzewie?
C. 6
ZADANIE 7
Adam narysował szlaczek złożony z kółek, trójkątów i kwadratów. Kółek narysował 50. Trójkątów było o 7 więcej, a kwadratów o 14 mniej niż kółek. Ile kwadratów narysował Adam?
D. 36
ZADANIE 8
Jaki jest obwód prostokąta o bokach 4 cm i 7 cm?
B. 22 cm
ZADANIE 9
a) 120 litrów
b) 50 litrów
c) 12 minut
d) 240 groszy = 2 złote i 40 groszy
e) 100 groszy = 1 złoty
f) 240 groszy - 100 groszy = 140 groszy = 1 złoty 40 groszy
MATEMATYKA - ZESTAW M2
ZADANIE 1
99 + 78 = 177
105 - 99 = 6
41 x 8 = 328
84 : 14 = 6
ZADANIE 2
Ewa i Piotrek zbierali w parku kasztany. Ewa zebrała ich 40, a Piotrek o 5 mniej. Ile kasztanów zebrał Piotrek?
D. 35
ZADANIE 3
Prostokątna działka ma 45 metrów długości i 40 metrów szerokości. Ile metrów siatki potrzeba do ogrodzenia tej działki?
C. 170
ZADANIE 4
W kinie są dwie sale. W pierwszej są 132 miejsca, a w drugiej jest o 35 miejsc więcej. Ile łącznie miejsc jest w kinie?
B. 299
ZADANIE 5
a) 130 litrów
b) 50 litrów
c) 13 minut
d) 260 groszy = 2 złote i 60 groszy
e) 100 groszy = 1 złoty
f) 260 groszy - 100 groszy = 160 groszy = 1 złoty 60 groszy
ZADANIE 6
Maciek zaczął odrabiać lekcje o 12.25, a skończył o 13.16. Ile czasu mu to zajęło?
A. 51 minut
ZADANIE 7
Na drzewie siedziało 30 wróbli. Nagle większość z nich, oprócz pięciu, odleciała. Ile wróbli zostało na tym drzewie?
B. 5
ZADANIE 8
Adam narysował szlaczek złożony z kółek, trójkątów i kwadratów. Kółek narysował 60. Trójkątów było o 9 więcej, a kwadratów o 12 mniej niż kółek. Ile kwadratów narysował Adam?
C. 48
ZADANIE 9
Jaki jest obwód prostokąta o bokach 4 cm i 9 cm?
D. 26 cm
Dzisiaj uczniowie trzecich klas szkół podstawowych przystąpili do "Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów". Jest ono powszechne i dobrowolne, a przeprowadziła je Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Badanie ma dostarczyć szkołom narzędzie do rzetelnego badania umiejętności językowych i matematycznych uczniów kończących blok nauczania zintegrowanego. Ma także pozwolić - w 2014 roku - na zestawienie wyników sprawdzianu szóstoklasistów (będą to ci sami uczniowie) i obliczyć Edukacyjną Wartość Dodaną Szkoły. Wskaże ona, czy uczniowie rozwijali się i czy realizowany w szkole program był dostosowany do umiejętności i wymagań uczniów.
- W klasach nauczania zintegrowanego tworzymy podwaliny pod kilkunastoletnią edukację. W tym czasie uczniowie muszą m.in. nauczyć się czytać ze zrozumieniem, pisać i liczyć - mówi Mirosława Grzemba-Wojciechowska, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Poznaniu. - Warto weryfikować, w jakim zakresie dzieci opanowały umiejętności na tym etapie rozwoju.
Trzecioklasiści ze szkół podstawowych potrafią czytać i wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce. Słabo radzą sobie z wnioskowaniem na podstawie danych zawartych w tekście, nie wiedzą, jak korzystać z informacji.
Czytaj także: Próbny egzamin gimnazjalny. Arkusz i odpowiedzi
Czytaj także: Edukacja: Trzecioklasiści rozwiązali test
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?