Każdy poznaniak, który ma psa, powinien do końca kwietnia zapłacić 55 zł. Do końca zeszłego tygodnia zrobiło to zaledwie 2,5 tysiąca osób.
- W tym tygodniu liczba wpłat wzrosła, ale nie lawinowo - opowiada Beata Suleja z wydziału finansowego poznańskiego magistratu.
I ostrzega, że urzędnicy nie będą wysyłać żadnych wezwań do zapłaty do osób, które nie wpłacą pieniędzy na konto magistratu.
- Od razu zostanie wszczęta procedura windykacyjna - mówi Beata Suleja.
Aby uniknąć kłopotów, jeszcze w piątek i sobotę można zapłacić za czworonoga. Jak? Możliwości jest kilka. Pierwsza, to wybrać się do oddziału Banku ING, który znajduje się w budynku urzędu na placu Kolegiackim 17 (tu nie jest pobierana prowizja). Będzie czynny dzisiaj w godzinach od 7.30 do 15.30.
Jeszcze do soboty można zapłacić 55 zł za posiadanie czworonoga
Można też zapłacić w innym banku, na poczcie czy przelewem internetowym. Wtedy pieniądze wpłacamy na konto wydziału finansowego (Urząd Miasta, Wydział Finansowy, ulica Libelta 16/20, 61-706 Poznań, nr 77 1050 1520 1000 0023 4950 2886). Na dowodzie wpłaty należy wpisać imię i nazwisko oraz adres posiadacza psa, a także numer czipa czworonoga.
Osoby, które z opłaty są zwolnione, powinny dostarczyć odpowiednie zaświadczenia.
Wykaz zwolnionych osób oraz dokumentów:
Osoby, które nabyły uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z tytułu opłaty od posiadania psów mają obowiązek ten fakt udokumentować składając do wglądu odpowiednie dokumenty ( podane niżej, lub nadsyłając uwierzytelnione ich kserokopie ) w Urzędzie Miasta Poznania , Wydział Finansowy, pok. 130, ul. Libelta 16/20, w godzinach urzędowania.
1. Osoby zaliczone do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych:
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności,
- dowód osobisty właściciela psa,
- kopię wniosku właściciela psa o wykonaniu elektronicznego oznakowania psa.
2. Osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania psa asystującego :
- certyfikat potwierdzający status psa asystującego, wydany przez podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, znajdujący się w rejestrze podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów,
- dowód osobisty właściciela psa,
- kopię wniosku właściciela psa o wykonaniu elektronicznego oznakowania psa.
3. Osoby w wieku powyżej 65 lat prowadzące s a m o d z i e l n i e gospodarstwo domowe:
- wypełnione przez właściciela psa oświadczenie o samodzielnym prowadzeniu gospodarstwa domowego ( druk do pobrania przy ul. Libelta 16/20, pok. 130 lub napisane odręcznie)
- dowód osobisty właściciela psa,
- kopię wniosku właściciela psa o wykonaniu elektronicznego oznakowania psa.
4. Podatnicy podatku rolnego od gospodarstw rolnych:
- decyzję w sprawie podatku rolnego lub łącznego zobowiązania podatkowego opłacanego przez właściciela psa,
- dowód osobisty właściciela psa,
- kopię wniosku właściciela psa o wykonaniu elektronicznego oznakowania psa.
5. Właściciele psów poddanych zabiegowi sterylizacji lub kastracji:
- zaświadczenie od weterynarza o przeprowadzonym zabiegu lub książeczkę zdrowia psa z wpisem o zabiegu,
- dowód osobisty właściciela psa,
- kopię wniosku właściciela psa o wykonaniu elektronicznego oznakowania psa.
6. Właściciele psów nabytych w poznańskim Schronisku dla Zwierząt przy ul. Bukowskiej 266:
- umowa adopcyjna lub zobowiązanie do opieki nad psem wziętym ze schroniska, podpisane przez właściciela psa,
- dowód osobisty właściciela psa,
- kopię wniosku właściciela psa o wykonaniu elektronicznego oznakowania psa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?