Rozbudowa Ławicy nie skomplikuje lotów

    Rozbudowa Ławicy nie skomplikuje lotów

    Bartosz Trzebiatowski

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Rozbudowa Ławicy nie skomplikuje lotów

    ©Paweł Miecznik

    Niebawem powinno się rozpocząć wznoszenie fundamentów pod dźwig, który stanie na placu budowy nowego terminala pasażerskiego w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica. Na szczęście (przynajmniej na razie), nawet tak duże inwestycje na lotnisku nie spowodują utrudnień dla pasażerów. Jest to o tyle istotne, że już trwa sezon lotów czarterowych.
    Rozbudowa Ławicy nie skomplikuje lotów

    ©Paweł Miecznik

    - Ekipy firmy Hochtief, które będą wznosić nowy terminal, już przejęły plac budowy - mówi Hanna Surma, rzecznik Ławicy. - Na razie wykonawca przygotowuje sobie zaplecze, a teren inwestycji zostanie odgrodzony od części lotniczej i nie będzie stanowił części zastrzeżonej portu - dodaje.

    Nowy terminal jest jednym z trzech dużych przedsięwzięć na Ławicy, pozostałe to: płyta postojowa dla samolotów oraz równoległa do pasa startowego droga do kołowania. Te inwestycje rozpoczną się późną wiosną lub latem.

    Zobacz film: Ławica będzie większa na Euro 2012

    Budowa terminala w żaden sposób nie wpłynie na pogorszenie standardu obsługi pasażerów. Choć już trwa sezon czarterowy, za nieco ponad miesiąc rozpocznie się szczyt wakacyjnych wylotów z Ławicy.

    Z roku na rok poznańskie lotnisko uatrakcyjnia swoją siatkę połączeń o nowe propozycje czarterowe. Podobnie jest w nadchodzącym sezonie letnim - obok sprawdzonych i cieszących się niesłabnącą popularnością kierunków, takich jak Hurghada, Sharm El Sheik, Antalya, Monastyr czy Heraklion, pojawiły się nowości. Wakacyjne hity to słoneczne Faro w Portugali oraz egzotyczny Agadir w Maroku. Ponadto, są też trzy kurorty hiszpańskie i raj dla nurków - Marsa Alam w Egipcie.
    Z Ławicy już można polecieć w czterech kierunkach czarterowych: na Wyspy Kanaryjskie, do Tunezji i Turcji oraz do Egiptu (Sharm El Sheikh i Hurghada).

    Wakacyjne kierunki z Poznania. Z Ławicy można na urlop polecieć w 28 miejsc:
    - Chorwacja (Dubrownik),
    - Grecja (Chania, Heraklion, Zakhyntos, Saloniki, Rodos, Korfu i Kos),
    - Cypr (Pafos),
    - Egipt (Sharm El Sheikh, Hurghada, Marsa Alam),
    - Portugalia (Faro),
    - Hiszpania (Gran Canaria/Las Palmas, Palma de Mallorca, Barcelona/Girona, Malaga, Teneryfa i Fuerteventura),
    - Maroko (Agadir),
    - Bułgaria (Burgas i Varna),
    - Tunezja (Enfidha i Monastyr),
    - Turcja (Antalya, Bodrum, Dalaman, Izmir).

    Czytaj także: Poznań: Jest zgoda na rozbudowę lotniska Ławica

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rozbudowa-jak najbardziej ale

    Stały pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

    Dobrze byłoby, póki co, popracowac nad organizacja pracy słuzb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dzis rano otwarta byla tylko jedna bramka bezpieczenstwa dla pasazerów do Londynu przy ogromnej...rozwiń całość

    Dobrze byłoby, póki co, popracowac nad organizacja pracy słuzb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Dzis rano otwarta byla tylko jedna bramka bezpieczenstwa dla pasazerów do Londynu przy ogromnej kolejce osób, podczas gdy obok funkcjonariusze nudzili sie przy pustej bramce zarezerwowanej dla pasażerów odlatujacych do Warszawy. Nigdzie na lotniskach europejskich nie wystepuje podział bramek bezpieczeństwa na loty do poszczególnych lotnisk,przeciez wymogi bezpieczeństwa sa takie same dla wszystkich pasażerow bez wzgledu na jakie lotnisko sie udają. Taka sytuacja jest niezrozumiała i wydaje sie byc nieracjonalna. Proponuję zmiany i pozdrawiam.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobre wieści

    pasandżer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

    Owszem, uatrakcyjnia, ale coraz większa przepaść dzieli poznańską Ławicę od wrocławskich Strachowic czy gdańskiego Rębiechowa, nie mówię tu o katowickich Pyrzowicach czy krakowskich Balicach....rozwiń całość

    Owszem, uatrakcyjnia, ale coraz większa przepaść dzieli poznańską Ławicę od wrocławskich Strachowic czy gdańskiego Rębiechowa, nie mówię tu o katowickich Pyrzowicach czy krakowskich Balicach.

    Powoli Ławica spada z I ligi do II ligi lotnisk regionalnych, gdzie będziemy liderem w towarzystwie lotnisk z Bydgoszczy, Łodzi czy Rzeszowa.

    Tak więc decyzja o nowych inwestycjach, a przede wszystkim o budowie drogi kołowania (większa ilość samolotów) oraz płyty postojowej (możliwość zbazowania nowych samolotów, w szczególności low coastów) cieszy i pozwala mieć nadzieję, że za 2-3 lata dogonimy wrocławskie lotnisko.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo