Jak wynika z badania, jakie TNS Polska przeprowadziło na zlecenie KRD, rachunki telefoniczne płaci 95% Polaków, z czego 69% przed terminem płatności, a 21% w dniu, w którym pieniądze powinny trafić na konto operatora. Reszta przyznaje, że spóźnia się z opłatami. Do niepłacenia nie przyznaje się nikt. Tymczasem zadłużenie z tego tytułu z roku na rok rośnie.
Według deklaracji zebranych przez TNS Polska, średnia wysokość abonamentu telefonicznego to 98 zł. Ale wysokość co dziesiątego rachunku przekracza 193 zł. Z kolei co piąty Polak co miesiąc wydaje do 40 zł na telefon.
Do KRD zostało już przekazanych 500.377 informacji o niezapłaconych rachunkach telefonicznych. Jeszcze w 2014 r. kwota ta wynosiła 711 mln zł.
Najbardziej oporni w regulowaniu rachunków telefonicznych są mężczyźni przed 35. rokiem życia – stanowią prawie 30% dłużników. Ich średni dług wynosi ponad 2,2 tys. zł. Najmniej liczna grupa to osoby po 65. roku życia – niecałe 5,5%.
Podpis na umowie często wpędza w kłopoty osoby starsze, które zazwyczaj podpisują umowy dla swoich bliskich, np. wnuków. Jeżeli członek rodziny, w imieniu którego taki uczynny dziadek wziął na siebie zobowiązanie abonamentowe, przestanie płacić rachunki, dłużnikiem zostaje osoba, której podpis widnieje na umowie.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?