Wielkopolska: Maszynistę tanio wynajmę. Pilne!

    Wielkopolska: Maszynistę tanio wynajmę. Pilne!

    Robert Domżał

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Pod szyldem nowej spółki pojadą kolejarze z Przewozów Regionalnych

    Pod szyldem nowej spółki pojadą kolejarze z Przewozów Regionalnych ©Fot. PIOTR KRZYZANOWSKI/POLSKAPRESSE

    Pięć milionów złotych zainwestował samorząd województwa w spółkę Koleje Wielkopolskie, by podnieść standard przewozów i obniżyć cenę. Jak dotąd nie jest pewne, kiedy nowa spółka zacznie wozić pasażerów.
    Pod szyldem nowej spółki pojadą kolejarze z Przewozów Regionalnych

    Pod szyldem nowej spółki pojadą kolejarze z Przewozów Regionalnych ©Fot. PIOTR KRZYZANOWSKI/POLSKAPRESSE

    - Chcemy, by nastąpiło to 1 czerwca. Gdyby jednak na początku były potknięcia, prosimy o wyrozumiałość - mówi Jerzy Kriger, dyrektor departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim.

    Problemem nadal jest brak maszynistów i konduktorów.
    - Finalizujemy rozmowy z Przewozami Regionalnymi o wynajmie usługi w postaci użyczenia maszynistów i kierowników pociągów - twierdzi Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.

    Przedstawiciele spółki Przewozy Regionalne odpowiadają, że pracowników nie oddadzą, ale mogą świadczyć usługę konkurentowi. Oczywiście nie będą jej świadczyć charytatywnie, ale muszą na niej zarobić. Jeśli spółki dojdą do porozumienia, pasażerowie nie zauważą nawet zmiany. Drużyny konduktorskie nadal będą w barwach Przewozów Regionalnych.

    Inne będzie co najwyżej logo na bilecie, którego cena pozostanie bez zmian. Sami kolejarze godziny przepracowane dla KW będą rozpisywać jako nadgodziny. Dlatego nowy przewoźnik poniesie wyższy koszt, niż gdyby płacił własnym pracownikom. Maszyniści mają być wypożyczani przez pół roku. Od grudnia Koleje Wielkopolskie mają już dorobić się własnych pracowników.

    Nowy przewoźnik będzie woził pasażerów z Poznania do Rogoźna i Wągrowca, z Poznania doWolsztyna, a także z Leszna do Jarocina. Koleje Wielkopolskie chcą też kursować między Lesznem a Ostrowem oraz Lesznem a Zbąszynkiem.

    Według Jerzego Krigera, dyrektora departamentu transportu Urzędu Marszałkowskiego, nowa spółka chciała szkolić maszynistów. Ponieważ minister infrastruktury wydał niezbędne przepisy w marcu tego roku zamiast w grudniu roku ubiegłego, szkolenie jest na razie niemożliwe.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nieudolne koleje wielkopolskie

    pasandżer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    A czy np. WorkService czy inni pośrednicy pracy z pomocą nie chcą przyjść?
    Rozumiem, że maszyniści muszą mieć odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdów szynowych, ale np. taki konduktor, czy...rozwiń całość

    A czy np. WorkService czy inni pośrednicy pracy z pomocą nie chcą przyjść?
    Rozumiem, że maszyniści muszą mieć odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdów szynowych, ale np. taki konduktor, czy kierownik pociągu - wystarczy chyba kilkutygodniowe przeszkolenie.
    W ten sposób Koleje Wielkopolskie jeszcze przed startem okazują swoją nieudolność i nieumiejętność pozyskania pracowników.

    Swoją drogą - jako pasażer - wolałbym, żeby konduktorzy, czy obsługa pociągu nie pochodziła z PKP, tylko by były to osoby pozbawione bagażu socjalnej państwowej firmy, gdzie pasażer = intruz!zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo