W dobie testów, gdzie zamiast wiedzy uczniów najważniejsze są wyniki, gubimy sens kształcenia. Zamiast przekazywać dzieciom wiedzę potrzebną do poznawania świata i umiejętności, które im w tym pomogą, uczymy je kombinowania. I to w najgorszym gatunku.
Jak wytłumaczyć dzieciom, że fałszując testy, nauczyciel chciał zrobić dobrze? Co chciał ukryć, to że Jaś się nie nauczył? A może - co gorsza - że on, dorosły już Jan nie daje rady i nie potrafi uczyć "po nowemu". Czas przekazać pałeczkę młodszym nauczycielom, dla których słabszy wynik testu nie będzie wyrokiem, tylko motywacją do pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?