Komorniki: Dojazd do pracy i szkoły będzie tańszy,...

    Komorniki: Dojazd do pracy i szkoły będzie tańszy, pasażerowie szybciej kupią też bilet

    Robert Domżał

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Należące do komornickiej spółki ZUK autobusy MAN i mercedes wożą pasażerów od 1995 roku

    Należące do komornickiej spółki ZUK autobusy MAN i mercedes wożą pasażerów od 1995 roku ©Grzegorz Dembiński

    Od 1 maja mieszkańcy gminy Komorniki będą podróżować do Poznania i po mieście, posługując się jednym biletem. Podpoznańska miejscowość zaakceptowała propozycję przedstawioną przez miasto.
    Należące do komornickiej spółki ZUK autobusy MAN i mercedes wożą pasażerów od 1995 roku

    Należące do komornickiej spółki ZUK autobusy MAN i mercedes wożą pasażerów od 1995 roku ©Grzegorz Dembiński

    Na początek porozumienie dotyczyć będzie linii 651 z Łęczycy do Poznania i 117 z Komornik do Poznania. W przyszłym tygodniu okaże się, czy umowa w pierwszym etapie obejmie również linię 117 bis czyli z Lubonia do Komornik.

    Pasażerowie już zacierają ręce i liczą oszczędności. Mieszkaniec, który kupi poznańską komkartę na strefę A (miasto)i B (linię objętą porozumieniem) - zapłaci o 75 zł mniej niż dotąd płacił za dwa bilety miesięczne.
    Wcześniej musi oczywiście wyrobić sobie komkartę - odbiera się ją w punkcie sprzedaży biletów po dziesięciu dniach od złożenia wniosku . Punkty znajdują się między innymi na górczyńskim dworcu autobusowym (tel. 61 810 16 89), w Centralnym Punkcie Sprzedaży Biletów przy ul. Głogowskiej 133 (tel. 61 869 93 61 w. 298) oraz w przejściu pod rondem Kaponiera.

    Czytaj także: MPK ogłosiło konkurs na projekt mundurów

    Dlaczego załadowanie kom-karty jest tańsze od kupienia dwóch biletów jednorazowych lub dwóch biletów miesięcznych?
    - Ponieważ nie trzeba ciągle ponosić kosztów kupowania, drukowania i składowania biletu z papieru. Karta elektroniczna może być użytkowana 10 lat. Ponadto daje możliwość analizowania potrzeb pasażerów, kontroli kosztów i lepszego planowania tras linii. Eliminuje też możliwość fałszowania biletów - wyjaśnia Rafał Kupś, p.o. dyrektora ZTM w Poznaniu.

    Komornicki Zakład Usług Komunalnych będzie nadal woził pasażerów i to bez konieczności startowania w przetargu. Dzięki temu osoby zatrudnione w ZUK nie muszą obawiać się o pracę.

    Jak twierdzi Jan Broda, wójt gminy Komorniki, cena jednego kilometra oferowana przez gminną spółkę jest o 3 złote niższa od ceny usługi świadczonej przez MPK Poznań.

    Pozostałe linie autobusowe kursujące między gminą Komorniki a Poznaniem objęte zostaną porozumieniem, gdy na poznańskim Junikowie powstanie dworzec autobusowy. Wtedy autobusy ZUK dowozić będą do pętli tramwajowej mieszkańców gminy, osoby wysiadające z pociągu na Junikowie oraz mieszkańców osiedla Kwiatowego. Samorządowcy z Komornik przekonują , że zależy im na jak najszybszym objęciu jednym biletem wszystkich mieszkańców gminy, by nie spotkać się z zarzutem nierównego traktowania. O przystąpieniu do porozumienia dyskutuje się też w Tarnowie Podgórnym, Rokietnicy i Suchym Lesie.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Magazyn

    Wideo