Poznań: Kolorowi studenci opanowali Stary Rynek. Będzie...

    Poznań: Kolorowi studenci opanowali Stary Rynek. Będzie powtórka?

    Anna Jarmuż

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Poznańscy studenci stworzyli na rynku napis "I love Poznań", który ma promować miasto
    1/2
    przejdź do galerii

    Poznańscy studenci stworzyli na rynku napis "I love Poznań", który ma promować miasto


    ©Fot. Grzegorz Dembiński

    Cho na rynek, tej - pod takim hasłem poznańscy studenci spotkali się w piątek na Starym Rynku. Do wzięcia udziału we wspólnej inicjatywie organizatorzy zachęcali na Facebooku. Podobne akcje mają być powtarzane, gdyż służą promocji miasta.
    Głównym celem spotkania było stworzenie napisu: "I love Poznań", który utworzą sami studenci. Każdy z żaków przyszedł na rynek w uczelnianych barwach. Mimo że akcję zaplanowano na pierwszego kwietnia, nie została uznana za primaaprilisowy żart.

    - To spotkanie to bardzo dobry pomysł. Fajnie, że dzieje się w mieście coś ciekawego. Uznałem, że trzeba z tego skorzystać - mówi Maciej Krawczyk, student Uniwersytetu Medycznego.


    Organizatorzy akcji chcieli zapewnić studentom dobrą zabawę.
    - Idea zrodziła się tydzień temu. Pomyśleliśmy, ze zbliża się pierwszy kwietnia i warto coś z tej okazji zorganizować, aby dać ludziom prawdziwego wiosennego kopa - mówi Marcelina Bińczyk, studentka Politechniki Poznańskiej i jedna z organizatorek.

    Inicjatorzy akcji mieli także w planach długoterminowe cele. - Chcieliśmy zintegrować studentów, a także zadbać o dobrą promocję miasta. Pragnęliśmy, by akcja od razu była kojarzona z miastem, dlatego jej nazwa - "Cho na rynek, tej"- nawiązuje do poznańskiej gwary - dodaje Daria Mrozik, organizatorka, studiująca w Wyższej Szkole Bankowej.

    Organizatorzy - jak twierdzą - chcieli także zapewnić studentom przedsmak juwenaliów. A te potrwają w tym roku od 26 do 29 maja.

    Przychylnym okiem na studencką inicjatywę spoglądają władze miasta.- Jestem zwolennikiem akcji, którymi kieruje jakaś konkretna idea. Myślę, że jeżeli wykorzysta się potencjał takich pomysłów i odpowiednio je nagłośni, mogą zapewnić dobrą promocję miastu - mówi Damian Zalewski z Biura Promocji Miasta.


    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo