1 Kupując bilet w kasie lub u kierowcy upewnijmy się, że sprzedano nam właściwy – sprawdźmy, czy zgadza się kierunek, trasa i cena. Jeśli możemy skorzystać z ulgowego lub bezpłatnego przejazdu, musimy mieć przy sobie dokumenty to potwierdzające. Bilet zachowajmy przez całą podróż.
2 Jeżeli zrezygnujemy z podróży, bilet możemy zwrócić przed odjazdem autobusu. Od zapłaconej kwoty zostanie nam potrącona opłata manipulacyjna.
3 W przypadku awarii autobusu, pieniądze za bilety kupione u kierowcy zwróci nam on, a za bilety kupione w kasie zwrócą kasy w ciągu 24 godzin. Podobnie dzieje się w razie odwołania lub przedwczesnego odjazdu autobusu. Po tym terminie zwrot dostaniemy, jeśli zgłosimy pisemną reklamację.
4 U większości przewoźników nie zapłacimy za bagaż nieprzekraczający wymiarów 50 x 50 x 40 cm oraz za ten podręczny trzymany na kolanach, pod lub nad siedzeniem (na półce), za przedmioty podłużne nie przekraczające 12 x 12 x 150 cm, przedmioty płaskie do 90 x 75 x 10 cm. Uczniowie i studenci szkół muzycznych i plastycznych na podstawie legitymacji szkolnej lub studenckiej nie płacą za przewożone instrumenty muzyczne i sztalugi. Za bagaż przewożony w luku bagażowym niezależnie od jego wymiarów musimy zapłacić zgodnie z taryfą.
5 Bezpłatnie w autobusach możemy jechać z małymi zwierzętami, o ile trzymamy je na rękach. Te, które mogą być uciążliwe dla podróżnych (np. z powodu hałasu, zapachu, itp.) muszą być przewożone np. w koszu, skrzynce lub klatce. Psu kupujemy bilet zgodny z taryfą, musi mieć założony kaganiec, być trzymany na smyczy i mieć aktualne świadectwa szczepień.
6 Jeśli zostawimy rzecz w autobusie PKS, możemy dowiadywać się o nią A u dyspozytora w Poznaniu – tel. 61 66 42 502 A dyżurnego ruchu – tel. 61 66 42 503 A kierownika dworca w Poznaniu – tel. 61 66 42 551 A w Śremie – tel. 61 28 48 488 A w Nowym Tomyślu – tel. 61 44 22 075 A lub w Szamotułach – tel. 61 29 20 195.
7 W przypadku odwołania lub opóźnienia podróży o więcej niż 120 minut możemy żądać zwrotu pieniędzy albo kontynuować podróż lub zmienić trasę. Jeżeli nie ma takich możliwości, możemy żądać, oprócz zwrotu ceny biletu, odszkodowania w wysokości 50 proc. tej ceny. Przewoźnik powinien nam ją wypłacić w ciągu miesiąca od złożenia wniosku. W przypadku awarii musi zapewnić nam kontynuowanie podróży innym pojazdem lub transport do miejsca, z którego możliwe będzie kontynuowanie jazdy. Jeżeli zostanie odwołana podróż dłuższa niż trzy godziny lub jej rozpoczęcie będzie opóźnione powyżej 90 min, powinniśmy dostać nieodpłatnie posiłek lub napoje.
8 Skargę do przewoźnika składamy w ciągu 3 miesięcy. W ciągu miesiąca od jej wpłynięcia powinien nas zawiadomić, czy została uznana, oddalona lub jest nadal rozpatrywana. Na ostatec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?