Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

NIK wskazuje uchybienia w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Poznaniu

Robert Domżał
Błędne i nieterminowe informowanie niepełnosprawnych oraz przekazywanie im nieaktualnych wzorów formularzy - oto część uchybień, jakie NIK dostrzegła w pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Poznaniu.

Jak wynika z raportu NIK, PCPR działa dobrze, ale pojawiają się uchybienia. Są to opóźnienia w rozpatrywaniu wniosków o pomoc na zakup sprzętu i likwidację barier architektonicznych. Trwały one od pięciu do 132 dni.

Zdaniem Elżbiety Bijaczewskiej, dyrektor PCPR, kontrole pomagają ulepszać pracę, ale "terminy zawarte w rozporządzeniu są terminami instrukcyjnymi. Z uwagi na wielość wniosków i termin uzyskiwania informacji o wysokości środków na dany rok nie zawsze można dotrzymać terminów. Wnioskodawcy są informowani o możliwości rozpatrzenia wniosków po uzyskaniu przez PCPR pieniędzy.

NIK wskazuje, że wnioski opiniowane były 68 dni po tym, jak PFRON poinformował o tym, ile przekaże pieniędzy. Zastrzeżenia dotyczą też wzoru wniosku o dofinansowanie likwidacji barier. Do 8 stycznia PCPR udostępniało nieaktualny formularz. Uniemożliwiało to zawarcie wymaganych informacji. Niepełnosprawni, których wnioski o dofinansowanie zostały załatwione odmownie, byli informowani, że nowe wnioski mogą składać od stycznia kolejnego roku. Według prawa można to zrobić w każdym czasie.

Dyrektor PCPR mówi, że wskazane uchybienia będą usunięte.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski