Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Przebudują Jana Pawła II i utrudnią drogę na tramwaj [ZDJĘCIA]

Marcin Idczak
Po biurach i firmach zostały już tylko sterty gruzów. Trwają przygotowania do poszerzenia ul. Jana Pawła II. Niestety to oznacza wydłużenie czasu poświęconego na tramwajowe przesiadki
Po biurach i firmach zostały już tylko sterty gruzów. Trwają przygotowania do poszerzenia ul. Jana Pawła II. Niestety to oznacza wydłużenie czasu poświęconego na tramwajowe przesiadki Marcin Idczak
Wyburzane są budynki położone wzdłuż ul. Jana Pawła II, pomiędzy Rondem Rataje a tramwajową trasą Kórnicką.

– Droga zostanie poszerzona w związku z budową centrum handlowego Posnania, tak by zapewnić jak największą przepustowość – tłumaczy Małgorzata Kolczyńska, reprezentująca firmę Apsys, czyli inwestora. – Na wspomnianym odcinku zwiększy się natężenie ruchu i stąd konieczność zmian – dodaje.

Jednak jak wynika z map, po zakończeniu przebudowy ulica Jana Pawła II tuż przy trasie tramwajowej będzie miała cztery pasy ruchu w jedną stronę. Prostopadle do niej powstanie kolejna ulica mająca łącznie cztery. Osoby, które będą chciały się przesiąść z tramwajów jadących w stronę os. Lecha na te kursujące do rond Rataje oraz Starołęka i zmuszone zostaną do przejścia łącznie ośmiu pasów jezdni.

– Nie rozumiem tego. Miasto wydaje dziesiątki milionów złotych na systemy inteligentnego sterowania ruchem, tak by skrócić czas przejazdu komunikacją miejską o minutę lub dwie, a tutaj zgadza się na znaczne wydłużenie czasu przesiadek – stwierdza Michał Beim z Instytutu Sobieskiego zajmujący się komunikacją miejską w Polsce i Niemczech.

Wyjaśnia, że czas przejazdów liczy się od drzwi do drzwi, co oznacza, że od wyjścia z domu do dotarcia do celu. – Niestety na tym nowym skrzyżowaniu pasażerowie będą czekać na zielone światła i patrzeć jak odjeżdżają ich tramwaje – wyjaśnia Michał Beim.

Według niego może to spowodować, że mniej osób z Rataj będzie korzystało z komunikacji miejskiej i przesiądzie się do samochodów. – Nie wiem dlaczego nowe władze Poznania nie chciały tego zmienić. Teraz jest już z pewnością za późno na przeprojektowanie planów – podsumowuje. Wyjaśnia, że nawet zmiana cykli sygnalizacji nie pomoże. – I albo będzie się stać, albo ryzykując życie przebiegać przez jezdnie – dodaje Michał Beim.

Nie wiadomo jeszcze kiedy rozpocznie się przebudowa ronda Rataje i jak będzie ono wyglądało. Nie ma już natomiast budynków, które znajdowały się najbliżej ulicy pomiędzy nim, a Kórnicką. Zostały wyburzone i trwa usuwanie gruzu. Ostał się sklep ogrodniczy.

– Zabrano nam 3,5 metra terenu, ale będziemy dalej działać – wyjaśnia Piotr Kuźniak, kierownik placówki. Dodaje, że wciąż u wojewody toczy się postępowanie w sprawie wjazdu na teren sklepu. Zgodnie z planami powinien on być w nowym miejscu od strony przyszłej ul. Pleszewskiej. Właściciele ogrodniczego chcą go od Jana Pawła II.

Wszystkie prace mają zakończyć się w przyszłym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski