Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, podstawowy poziom [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]

KAEF, KS, AB
Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, podstawowy poziom [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]
Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, podstawowy poziom [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE] Pawel Relikowski / Polska Press Grupa
Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, podstawowy poziom - ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE, MOŻLIWE ROZWIĄZANIA. To wszystko szykujemy z myślą o uczniach, którzy zdają dzisiaj egzamin gimnazjalny 2015 z języka angielskiego. Co było na poziomie podstawowym?

Zobacz również: Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, poziom podstawowy [ODPOWIEDZI, ARKUSZE CKE]

Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, niemiecki i inne języki. Jest się czego bać?

Źródło: x-link

Egzamin gimnazjalny 2015 zbliża się do końca. Dzisiaj uczniowie ostatnich klas zdają jeszcze testy z języków nowożytnych. Wśród najpopularniejszych oczywiście język angielski oraz niemiecki.

Testy przygotowane zostały na dwóch poziomach: podstawowym i rozszerzonym.

***
Egzamin gimnazjalny 2015. Angielski, podstawowy poziom - ODPOWIEDZI

TRANSKRYPCJA NAGRAŃ DO ZADANIA 1.
Tekst 1.
Girl: I don’t know what to wear to Tina’s party. What do you think of this dress?
Boy: A dress? But it’s a barbecue!
Girl: You’re right. I won’t feel comfortable in a dress.
Boy: Why don’t you wear this T-shirt and jeans?
Girl: I’m afraid the T-shirt needs washing. But look at this blouse. I think it goes well with the jeans.
Boy: Good idea!
Girl: That’s decided then.
Tekst 2.
Girl: What are you doing this weekend?
Boy: I have to go to my uncle’s farm with my dad. It’s boring, just animals and a forest.
Girl: Sheep and horses instead of console games? A good change for you!
Boy: I’m afraid there are no horses there.
Girl: That’s a pity. My grandfather keeps a few on his farm and I love them.
Boy: You’re lucky. My uncle only has pigs and sheep.
Tekst 3.
Boy: Peter, it’s me. I’ve got the tickets for this new thriller. The film starts at half past six, so let’s meet in front of the shopping centre at a quarter to six. We’ll have time to look at some games. Don’t be late. Bye!
Tekst 4.
Girl: Mark, we’ve been here for nearly an hour!
Boy: I know but I really need a new racket and a pair of tennis shoes. You know I’m taking part in a school championship.
Girl: I’m tired, I’ll wait for you in the café.
Boy: Fine. I think I’ll take this racket but I still need some new shoes. I’ll join you in a few minutes. Then we can go to the tennis court. I’ll give my new racket a try.
Tekst 5.
Girl: David, who is coming on Saturday?
Boy: Well, there’s a problem. I asked my classmates to come but most of them will be away on holiday.
Girl: And your friends from the football club? Can they celebrate with us?
Boy: No, they are playing a match then.
Girl: Don’t worry. It’ll be a small event. John and I are coming. I’m sure we’ll have fun.

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C.

1.5. The boy and girl are talking about
A. people invited to a party.
B. organising a sports event.
C. their summer holiday plans.

ODPOWIEDŹ
1. A
2. B
3. A
4. C
5. A

TRANSKRYPCJA NAGRAŃ DO ZADANIA 2.
Boy: Hello Alice! So you are back from your holidays! Did you have a good time?
Girl: Yes, it was fantastic! We went to the seaside. But my brother Matt wasn’t so happy at first.
Boy: Why not?
Girl: My parents didn’t let him take his laptop so he couldn’t surf the Internet.
Boy: Poor Matt. So what did he do?
Girl: He swam a lot and he even learned to windsurf. He’s quite good at it now.
Boy: What about you, Alice?
Girl: I wanted to test my new camera. Actually, I spent most of my time on the beach photographing ships and surfers. If you want, you can see the photos on the Internet.
Boy: I will. And Philip? Did he sunbathe a lot?
Girl: Oh, no! He hates that! Instead, he saw all the famous monuments in the area. He visited the places with my mum.
Boy: And how about Patricia? I saw her in the picture she sent me yesterday. She looks so brown!
Girl: Yes, she only wanted to lie in the sun. She relaxed a lot.
Boy: Sounds like you’ve all had a great holiday!

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę dwóch osób na temat wakacji. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej osoby (2.1.–2.4.) czynność wykonywaną przez tę osobę na wakacjach (A–E).
Uwaga! Jedna czynność została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej z osób.

ODPOWIEDŹ
1. D
2. A
3. C
4. B

TRANSKRYPCJA NAGRAŃ DO ZADANIA 3.
Woman: Do you have a talent for magic? Would you like to take part in our new talent show on Channel Four called Wannabe Wizard? We’re looking for young people who are good at performing tricks. During the show TV viewers will choose the best young magician of the month. If you are interested, film yourselves doing a few different tricks. Make sure that each trick is no longer than 90 seconds. And remember: do not add any sound effects or music. Please send us your video material by the 31st of May together with your name and address. We’ll invite some of you to perform your tricks in our studio. But before that, you’ll have to write an e-mail to us and explain the method used in your tricks.

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie ogłoszenie na temat programu telewizyjnego. Zdecyduj, które ze zdań 3.1.–3.3. są zgodne z treścią nagrania (P – Prawda), a które nie (F – Fałsz). Zakreśl literę P albo F.

3.1. The winner of the show will be chosen by a jury of professional magicians. P/F
3.2. The video material should not include music. P/F
3.3. The speaker explains to the listeners one of the methods used in her tricks. P/F

ODPOWIEDŹ
3.1 Fałsz
3.2 Prawda
3.3 Fałsz

TRANSKRYPCJA NAGRAŃ DO ZADANIA 4.
Wypowiedź 1.
I can’t believe I’ve passed the exam!
Wypowiedź 2.
Good luck with the test!
Wypowiedź 3.
This concert is so boring.
Wypowiedź 4.
Where did you get the CD?

Zadanie 4.
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi (4.1.–4.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. Really? I’m enjoying it a lot.
B. They had a sale in the town centre.
C. I can’t agree. It wasn’t good at all!
D. I am so happy for you!
E. Thanks, I think I’ll need it.

ODPOWIEDŹ
4.1. D
4.2. E
4.3. A
4.4. B

Zadanie 5.
Uzupełnij poniższe minidialogi (5.1.–5.3.), wybierając spośród podanych odpowiedzi brakującą wypowiedź jednej z osób. Zakreśl literę A, B albo C.

5.1.
X: Could you wake me up tomorrow?
Y: _________________________
A. How much time?
B. Is it time now?
C. At what time?
5.2.
X: _________________________
Y: You’re welcome.
A. You could help me.
B. Thank you for helping me.
C. I thanked him for his help.
5.3.
X: ________________________
Y: Sure. Here you are.
A. How do you make this cake?
B. Do you want some cake?
C. Could I have some more cake, please?

ODPOWIEDŹ
5.1. C
5.2. B
5.3. C

Zadanie 6.
Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B albo C.

6.1. Podoba ci się koszulka w sklepie. Jak zapytasz o jej cenę?
A. How many would you like?
B. How can I pay for it?
C. How much is it?

6.2. Koleżanka z Anglii ma przyjechać do Ciebie na wakacje. Jak wyrazisz radość z tego
powodu?
A. Have a nice stay!
B. Good luck!
C. How wonderful!

6.3. Szukasz księgarni w nieznanej okolicy. Jak poprosisz o pomoc?
A. Can you tell me the way to a bookshop?
B. Are you looking for a bookshop?
C. Can you show me round the bookshop?

ODPOWIEDŹ
6.1. C
6.2. C
6.3. A

Zadanie 7.
Przeczytaj ogłoszenia 7.1.–7.4. Do każdego z nich dobierz odpowiednie zdanie (A–E). Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego ogłoszenia.

This text
А. informs you where a pet was found.
В. is a warning against some danger.
C. tells you where you can buy a pet.
D. is for somebody who found a missing pet.
E. invites you to visit a new place.

ODPOWIEDŹ
7.1. E
7.2. A
7.3. C
7.4. B

Zadanie 8.
Przeczytaj teksty. W zadaniach 8.1.–8.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B albo C.


8.1. Helen wrote the message to
A. make a promise to Jane.
B. thank Jane for coming.
C. ask Jane to do something.

8.2. Which is true about Roberto?
A. His English is excellent.
B. He’s older than Tom.
C. He’s planning to visit England.

8.3. Lisa’s email is about
A. her journey to a place.
B. her holiday at the seaside.
C. the new friends she met on holiday.

8.4. What was the problem during the visit?
A. Aunt Lucy didn’t like the present.
B. The girl wasn’t wearing the right clothes.
C. The food wasn’t very tasty.

ODPOWIEDŹ
8.1 C
8.2 C
8.3 A
8.4 B

Zadanie 9.
Przeczytaj opisy trzech miejsc, które warto zwiedzić (A–C) oraz zdania ich dotyczące (9.1.–9.4.). Do każdego zdania dopasuj właściwe miejsce. Uwaga! Jedno miejsce pasuje do dwóch zdań.

PLACES TO VISIT
A. If you want to travel back in time, come to the Viking Museum. Get on a small, modern train which will take you back to the 10th and 11th centuries. You’ll visit Viking huts with wax figures of Vikings inside. You will hear the Vikings’ conversations, smell the dishes they ate and see them doing the housework.

B. Visit our unique exhibition and find many models of modern cars and trains. At the weekend you can see old ships and planes illustrating the history of journeys from the 17th century up to now. Last year we won a competition for the most interesting interactive exhibition.

C. We know what life was like in the past, but have you ever tried to imagine what it will be like in a hundred years’ time? Come to our exhibition and see fascinating visions of future cars and planes. You can also visit “intelligent houses” and take part in a science-fiction competition and win a collection of computer games.

In this place visitors
9.1. can listen to a language used in the past.
9.2. use a means of transport to travel around.
9.3. have a chance to get a prize.
9.4. will see how people travelled in the past.

ODPOWIEDŹ
9.1 A
9.2 A
9.3 C
9.4 B

Zadanie 10.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 10.1.–10.3. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

A. brought
B. found
C. noisy
D. silent
E. taught
F. wrong

LOST PARROT
Two weeks ago the police 10.1. ____ an African grey parrot sitting on a roof near Tokyo. After a night at the police station, the parrot was taken to a veterinary hospital. There the bird said to one of the vets, “I’m Mr. Yosuke Nakamura.” The parrot also knew his full home address.
The police checked the address, and went to see the Nakamura family. Mr. Yosuke Nakamura said, “I 10.2. ____ the bird my name and address about two years ago.”
The funny thing is that at the police station the parrot didn’t say a word, he was completely 10.3. ____, and began talking only when he was at the vet’s.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski