Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdy reklamujemy wadliwą usługę [WZORY PISM]

Milena Kochanowska
Reklamujemy wadliwą usługę zawsze na piśmie
Reklamujemy wadliwą usługę zawsze na piśmie 123 RF
Umowy na większość usług powinny być zawierane na piśmie. Im więcej szczegółowych ustaleń w nich zawrzemy, tym lepiej. To warto przeczytać!

1 Umowę o usługę najbezpieczniej zawrzeć na piśmie, żeby mieć dowód. Z ustaleń ustnych łatwiej się wycofać i dużo trudniej udowodnić, że w ogóle miały one miejsce.

2 W umowie powinny się znaleźć m.in.: data zawarcia umowy, dokładne dane stron umowy, dokładny opis dzieła (usługi), zakres współpracy, termin wykonania usługi, informacja o tym kto dostarcza potrzebne materiały, koszt usługi (lub przewidywany koszt z zastrzeżeniem, o ile może się on ewentualnie zwiększyć), podpisy stron.

Pobierz: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy

Pobierz: Reklamacja usługi

3 Umowy o dzieło. Umowy, które zawieramy w celu realizacji wszelkich usług są umowami o dzieło. Istotne jest osiągnięcie rezultatu: ufarbowanie włosów zgodnie z ustaleniami, wyczyszczenie płaszcza, naprawa sprzęgła, remont mieszkania, wybudowanie domu itp.

4 Tylko rękojmia. Obecnie wszystkie usługi możemy reklamować na podstawie rękojmi.

5 Usługodawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od zakończenia usługi.

6 Gdy poprawienie usługi nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, wada istnieje nadal i jest ona istotna, możemy odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy.

7 Obowiązek usługodawcy. Przedsiębiorca, od którego zażądamy poprawy usługi lub obniżenia ceny za nią, powinien ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 14 dni. Gdy tego nie zrobi, oznacza to, że reklamację uznał za uzasadnioną.

8 Wykonawca ponosi koszty załatwienia reklamacji (do wysokości wartości usługi).

9 Usługi możemy także kupować na odległość (np. przez internet, pocztę elektroniczną, telefon, sms). Reklamujemy je na tych samych zasadach.

10 Kto nam pomoże? Możemy zwrócić się do Federacji Konsumentów lub do rzeczników konsumentów: po poradę prawną, żeby skorzystać z usług rzeczoznawcy, z prośbą o wzory pism, po poradę co może ułatwić wyegzekwowanie roszczeń, także w postępowaniu mediacyjnym. Nie trzeba bowiem od razu iść do sądu powszechnego, można spróbować skorzystać z polubownego sądu konsumenckiego.

11 Wzory reklamacyjne dotyczące usług znajdziemy np. na stronie internetowej konsumenci.org/pomoc-konsumencka,wzory-pism-dla-umow-po-25-12-2014,2,34.html lub www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php.

12 Usługi turystyczne. Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej stwierdzimy, że umowa wykonywana jest wadliwie, natychmiast zawiadommy o tym wykonawcę usługi oraz organizatora. Jeżeli „usterki” nie zostaną usunięte, po zakończeniu imprezy (nie później niż w ciągu 30 dni) składamy do organizatora pisemną reklamację, w której wskazujemy wady wycieczki, załączamy dowody potwierdzające przedstawiane przez nas zarzuty (np. zdjęcia) i określamy wysokość odszkodowania od biura podróży. Organizator musi ustosunkować się do naszej reklamacji na piśmie także w ciągu 30 dni. Jeżeli nie zrobi tego w tym czasie, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski