Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2015 szóstoklasisty. Język angielski [ODPOWIEDZI, PYTANIA, ARKUSZ]

KS
Sprawdzian 2015 szóstoklasisty. Język angielski [ODPOWIEDZI, PYTANIA, ARKUSZ]
Sprawdzian 2015 szóstoklasisty. Język angielski [ODPOWIEDZI, PYTANIA, ARKUSZ] Grzegorz Dembiński
Uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych zdawali dzisiaj sprawdzian 2015 szóstoklasisty. Język angielski - jak sami twierdzą - trudny nie był. Zobaczcie arkusz egzaminacyjny, sprawdźcie pytania i odpowiedzi.

SPRAWDŹ KONIECZNIE:

Sprawdzian 2015 szóstoklasisty. Język angielski [ODPOWIEDZI, PYTANIA, ARKUSZ]

Transkrypcja do ZADANIA 1.
Tekst 1.
Chłopiec: Listen, Meg, it was a wonderful idea! This CD you gave me for my birthday is great! Thank you so much.
Dziewczynka: Oh, I’m glad you like it.

Tekst 2.
Dziewczynka: I’m Monica. I have a younger sister, Claudia. She’s in class 5A. She’s a very good student. I’ve got a brother, too. He studies in London.

Tekst 3.
Chłopiec: Mum, what are you doing after work today?
Kobieta: I’m going shopping.
Chłopiec: I can go with you. And later we could go for a walk and have some ice-cream together.
Kobieta: OK. Great idea!

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania (1.1.–1.3.) są prawdziwe (TAK), czy fałszywe (NIE).

1.1. Chłopiec dziękuje za prezent. TAK
1.2. Dziewczynka opowiada o swojej szkole. NIE
1.3. Syn proponuje mamie wspólne spędzenie czasu. TAK

Transkrypcja do ZADANIA 2.
Dialog 1.
Kobieta: Mark, why aren’t you writing? What’s the problem?
Chłopiec: I’ve got a headache and I feel sick.
Kobieta: Hm, I’ll call your mum and ask her to come and take you home. Pack up your
books now.
Chłopiec: What about the test?
Kobieta: Don’t worry. You can write it next week.

Dialog 2.
Kobieta: What’s the matter, John?
Chłopiec: I’ve got a temperature and I feel awful.
Kobieta: Sit here, please. Now open your mouth. [Pause] Hm. It’s only a cold but you
must stay at home this week.
Chłopiec: But my class is going to the cinema tomorrow. Can I go with them?
Kobieta: Certainly not. Hot tea, a good book and one week in bed. And now I need to
talk to your Mum.

Dialog 3.
Kobieta: Can I help you?
Chłopiec: Well, my brother’s ill and I need a book for him. He loves detective stories.
Do you have The Adventures of Sherlock Holmes?
Kobieta: I’m afraid somebody borrowed it but you can have the film on DVD.
Chłopiec: Good idea! When should I bring it back?

ZADANIE 2.
Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (2.1.–2.3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym dialog się odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

ODPOWIEDŹ:
2.1 B
2.2 D
2.3 A

TRANSKRYPCJA DO ZADANIA 3
Nauczyciel: We’re leaving in 10 minutes. The boys are already on the bus but some girls are late.
Nauczycielka: Don’t worry! We still have some time. Look! There’s Kate, running with a big backpack on.
Nauczyciel: Oh my goodness. What’s she got in there? And who’s that girl talking on the phone? Is it Alice?
Nauczycielka: No, Alice is over there. She’s riding her bike.
Nauczyciel: Oh yes, I see. And what about Susan?
Nauczycielka: She’s in the car, talking to her mum. They arrived long ago. But look at Martha! Why is she walking her dog? She’ll be late!
Nauczyciel: Don’t worry. She’s not coming with us. She has a piano exam today.
Nauczycielka: Oh, I didn’t know that.

ZADANIE 3.
Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdego imienia (3.1.–3.4.) właściwą postać (A–E) przedstawioną na obrazku. Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego imienia. Uwaga! Jedna postać na obrazku, oznaczona literą, jest przedstawiona dodatkowo i nie pasuje do żadnego imienia.

ODPOWIEDŹ
3.1. Kate D
3.2. Alice C
3.3. Susan E
3.4. Martha A

TRANSKRYPCJA DO ZADANIA 4.
Tekst 1.
Kobieta: What did you eat at school?
Chłopiec: I bought something in the school cafeteria.
Kobieta: I hope it wasn’t chocolate again.
Chłopiec: Today I bought a banana and an orange. I ate the banana but gave the orange to Susan.

Tekst 2.
Kobieta: Class, can I have your attention please? Tomorrow you won’t have Maths at eight o’clock because your teacher is ill. You’ll only have English at nine o’clock. Later, at 10 o’clock we’re going to the theatre. Please, remember to wear something smart.

Tekst 3.
Dziewczynka: This is a photo of our new house. I’m very happy because the house has a big garden and I can play with my dog there. My room is upstairs. It’s got a balcony, so in summer I can sit there and read.

Tekst 4.
Chłopiec: Hi, Maggie! Tom here. When are you coming back home?
Dziewczynka: In half an hour. Why are you asking?
Chłopiec: I’ve got a surprise for you. We’re going to have a pet.
Dziewczynka: Great! Is it a dog?
Chłopiec: No, sorry, I know you love dogs but it’s a little cat. I found it near my school and took it home. It’s so sweet.
Dziewczynka: But I’m worried that Mum won’t agree. She even said “no” to a hamster.

Tekst 5.
Kobieta: Ann, dinner is ready. Please put the plates on the table and then sit down.

ZADANIE 4.
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 4.1.–4.5. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.


ODPOWIEDŹ
4.1 A
4.2 B
4.3 B
4.4 C
4.5 B

ZADANIE 5.
Uzupełnij każdą rozmowę brakującą wypowiedzią. Wpisz w każdą kratkę literę A, B albo C.

5.1
A. Excuse me, how can I get
to the museum?
B. Excuse me, what time does the museum open?
C. Excuse me, what museum is it?

5.2
A. See you soon.
B. Here you are.
C. Thank you.

5.3
A. No, I don’t play football.
B. No, it’s not my football.
C. No, I prefer football.

ODPOWIEDŹ
5.1 A
5.2 B
5.3 C

ZADANIE 6.

Dla każdej z opisanych sytuacji (6.1.–6.5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdego opisu sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

6.1. Koleżanka pyta Cię, czy masz rower. Co jej odpowiesz?
6.2. Kolega pyta Cię o wiek Twojej starszej siostry. Co mu odpowiesz?
6.3. Dostałeś/Dostałaś rower od wujka. Jak wyrazisz swoje zadowolenie?
6.4. Koleżanka chce się dowiedzieć, co robisz dziś po lekcjach. Co jej odpowiesz?
6.5. Kolega pyta Cię, o której godzinie ma czekać przed szkołą. Co mu odpowiesz?

A. I’m going to ride a bike with my sister, as always.
B. How wonderful! I’m so happy!
C. No, my sister gets up at seven.
D. At three. Don’t be late.
E. Yes, but it’s very old.
F. She’s seventeen.

ODPOWIEDŹ
6.1 E
6.2 F
6.3 B
6.4 A
6.5 D

ZADANIE 7.
W zdaniach 7.1.–7.3. wybierz właściwe uzupełnienie, zgodne z ilustracją. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

7.1. Dad is
A. playing with his son.
B. eating an apple.
C. watching TV.

7.2. Mum is wearing
A. a black hat.
B. white shoes.
C. a long coat.

7.3. There is ____ on the table.
A. a photo
B. a lamp
C. a flower

ODPOWIEDŹ
7.1 A
7.2 C
7.3 B

ZADANIE 8.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 8.1.–8.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

A. cold
B. making
C. skating
D. ski
E. snow
F. tired

ODPOWIEDŹ
8.1 E
8.2 A
8.3 C

ZADANIE 9.
Zdecyduj, o czym jest każdy tekst (9.1.–9.3.). Dopasuj do każdego tekstu właściwy temat (A–D). Uwaga! Jeden temat nie pasuje do żadnego tekstu.

A. a cinema
B. a concert
C. a match
D. a shop

9.1.
It was a wonderful day. A lot of people came. Our team played very well. We won. John Brown was the best footballer. He scored two goals. The winners got cinema tickets as a prize.

9.2.
The tickets weren’t expensive. We had very good seats. Our school band was fantastic. Monica sang a beautiful song. Adam and Rob played their guitars. Our teacher made a film of the event.

9.3.
I like going there. It’s a small place but there are many interesting things on the shelves. You can buy posters, T-shirts and footballs. Some of them have autographs of famous players. They are not very expensive. And yesterday I bought a CD with music for aerobics there.

ODPOWIEDŹ
9.1 C
9.2 B
9.3 D

ZADANIE 10.
Przeczytaj teksty (A–E). Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (10.1.–10.4.) odpowiednią literę, którą oznaczony jest tekst. Uwaga! Jeden tekst pozostanie niewykorzystany.



ODPOWIEDŹ
10.1 C
10.2 A
10.3 E
10.4 D

ZADANIE 11
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź na pytania 11.1.–11.4. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.
ANN’S DIARY
Thursday
We’re having guests this weekend. Today Dad did the shopping, my brother helped Mum in the kitchen and I cleaned the house.

Friday
Uncle Mark arrived at nine. He’s a journalist and I like listening to his funny stories. He brought us some presents: chocolates for Mum, a computer game for my brother and a handbag for me. Uncle Anthony and Aunt Mary are coming tomorrow. Uncle Anthony is a bit boring. He’s a mechanic and he only talks about cars. Uncle Frank and his wife aren’t coming. They’re doctors and they’re very busy.

Saturday
In the morning Dad went to the train station to meet Uncle Anthony and Aunt Mary and my brother and I went swimming. After dinner our whole family went to the theatre. We spent a very nice evening there.


ODPOWIEDŹ
11.1 A
11.2 C
11.3 B
11.4 A

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski