Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian 2015: Test z języka angielskiego - sprawdź, czy zdasz

KS, AB
1 kwietnia, szóstoklasiści - po raz pierwszy - przystąpią do egzaminu z języka obcego
1 kwietnia, szóstoklasiści - po raz pierwszy - przystąpią do egzaminu z języka obcego Paweł Miecznik
1 kwietnia, szóstoklasiści - po raz pierwszy - przystąpią do egzaminu z języka obcego. Większość uczniów zdawać będzie test z języka angielskiego. Rozwiąż zadania i sprawdź, czy są trudne.

ROZUMIENIE ZE SŁUCHU

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 1.
Usłyszysz dwukrotnie trzy dialogi (1.–3.). Do każdego z nich dopasuj miejsce, w którym się on odbywa (A–D). Wpisz rozwiązania w kratki. Uwaga! Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.

Transkrypcja

  1. Mężczyzna: Sue, did you take a sandwich with you?
    Dziewczynka: No, I didn’t. Don’t worry. The journey takes just two hours. I’ll have dinner when I get there.
    Mężczyzna: I’ll get you something to drink. There’s a shop over there, opposite the station.
    Dziewczynka: No, thank you. I’ll buy some juice on the train.
    Mężczyzna: OK. Call us in the evening, Sue.
    Dziewczynka: I will, Dad. Bye!
  2. Mężczyzna: Would you like some juice, Julie?
    Dziewczynka: No, thanks. I’ll have tea.
    Mężczyzna: What are you eating?
    Dziewczynka: Toast and jam.
    Mężczyzna: Do you want a cheese sandwich for school?
    Dziewczynka: Yes, please.
  3. Dziewczynka: Good morning. Can I have a kilo of oranges, please?
    Mężczyzna: Here you are. Anything else?
    Dziewczynka: Yes, one litre of apple juice, please.
    Mężczyzna: Is that all?
    Dziewczynka: Yes. How much is it?
    Mężczyzna: That’ll be four pounds fifty.

Zadanie 2.
Usłyszysz dwukrotnie dialog. Na podstawie informacji w nim zawartych dopasuj do każdej rzeczy (1.–4.) miejsce, w którym ona się znajduje (A–E). Wpisz odpowiednią literę w kratkę pod każdą rzeczą. Uwaga! Jedno miejsce na obrazku pozostanie niewykorzystane.


Transkrypcja
Dziewczynka: Adam, it’s going to rain. Let’s pick up all the things from the garden.
Chłopiec: Alright.
Dziewczynka: Look, your book is under the tree. You should take it home.
Chłopiec: Sure. I don’t remember where I put my jumper. Can you see it anywhere? I think I left it on the table but it isn’t there now.
Dziewczynka: Can’t you see? It’s under the table. And what about my camera? You were using it.
Chłopiec: I put it on the chair.
Dziewczynka: OK. I’ve got it. And where is your ball, Adam? It was under the chair but I can’t see it now.
Chłopiec: Look, it is near the door. I’ll get it.
Dziewczynka: Hurry up. It’s raining already.

Zadanie 3.
Usłyszysz dwukrotnie trzy teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.–3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Wstaw znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

1. Co Anna widzi na ekranie komputera?

2. Który chłopiec wykonał wszystkie polecenia lekarza?

3. Co Mark robił rano?

Transkrypcja

  1. Mężczyzna: Anna, are you on the computer? Are you still doing your Maths homework?
    Dziewczynka: No, Dad. I have finished that. My friend has sent me some photos from his sailing holiday and I am looking at them.
    Mężczyzna: Can’t you do that later? How about going for a walk, Anna? The weather is lovely.
    Dziewczynka: OK. I’ll be ready in fifteen minutes.
  2. Lekarz: Sit on the chair, Paul. At the window, there’s more light. Open your mouth. I’ll take a look at your throat.
  3. Dziewczynka: Mark, will you make the salad for dinner?
    Chłopiec: Not me, Lucy. I did the shopping this morning and you didn’t do anything.
    Dziewczynka: Now, that’s not true, Mark. I cleaned the bathroom.
    Chłopiec: So, why don’t we make the salad together then?
    Dziewczynka: OK.

ZNAJOMOŚĆ FUNKCJI JĘZYKOWYCH

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 4.
Dla każdej z opisanych sytuacji (1.–5.) wybierz właściwą reakcję (A–F). Wpisz odpowiednią literę w kratkę obok każdej sytuacji. Uwaga! Jedna reakcja nie pasuje do żadnej sytuacji.

1. Kolega pyta, czy lubisz rozmawiać przez telefon. Co mu odpowiesz?
2. Zadzwonił kolega, ale Ty nie możesz rozmawiać. Co powiesz?
3. Chciałbyś zadzwonić z telefonu kolegi. Jak o to poprosisz?
4. Dostałeś od mamy telefon w prezencie. Co powiesz?
5. Kolega mówi, że zepsuł mu się telefon. Co powiesz?

A. Oh, poor you. But you can use my phone if you want.
B. Can I use your phone, Bill? I’ve left mine at home.
C. What a fantastic phone! The best in my class!
D. Hi Mike! I must tell you something important!
E. Of course. I can talk on the phone for hours.
F. Sorry, I’m busy. I’ll call you back later.

ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 5.
W zadaniach 1.–3. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią ilustracji. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

1. The man getting off the train is wearing
A. a sweater.
B. shorts.
C. a shirt.

2. The little boy
A. is reading a train timetable.
B. is eating an ice cream.
C. is buying a ticket.

3. The suitcase is
A. next to the table.
B. under the table.
C. on the table.

Zadanie 6.
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które poprawnie uzupełniają luki 1.–3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki. Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.

A. do
B. take
C. money
D. make
E. look
F. time

QUESTIONNAIRE
How much 1. _____ do you spend using the Internet? About 2 hours.
Do you 2. _____ your homework on the computer? Yes, I do.
Do you 3. _____ photos using your mobile? Sometimes.

ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI

Zadanie 7.
Przeczytaj teksty A–E. Uzupełnij tabelę, wpisując w każdą kratkę (1.–4.) odpowiednią literę. Uwaga! Jeden tekst zostanie niewykorzystany.

Z którego tekstu Robert dowiedział się o tym?
Mama pyta: Do you know who won a new bike?
Robert odpowiada: Yes, I do.
Mama pyta: Do you know who won a new bike?
Robert odpowiada: Yes, I do.
Mama pyta: Do you know what time the race starts?
Robert odpowiada: Yes, I do.
Mama pyta: Do you know what you must take for the bike trip?
Robert odpowiada: Yes, I do.
Mama pyta: Do you know where we can buy a new bike?
Robert odpowiada: Yes, I do.

Zadanie 8.
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawną odpowiedź. Wpisz znak X w kratkę obok odpowiedzi A, B albo C.

TIM’S DIARY
Friday

We are going camping tomorrow. My dad is taking his trumpet. Again! He plays in the orchestra and he has to practise every day. He loves it but I hate its sound. He can also play the piano and the guitar but he doesn’t like them very much. He thinks they are boring.
Saturday
We planned to get up at seven but nobody heard the alarm clock. We got up at eight and arrived at the campsite at nine. The weather was just perfect – warm and sunny, with no wind or clouds in the sky.
Sunday
I wanted to go fishing with dad but he was busy cooking lunch. So my mum and I went for a walk in the woods. We were chatting, laughing and having fun. Soon we discovered that we were lost! Suddenly, we heard dad’s trumpet. What a wonderful sound!

1. What instrument does Tim’s father like best?
2. What time did they get up on Saturday?
3. What was the weather like on Saturday?
4. What did Tim do on Sunday?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski