Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Część obwodnicy Komornik jest gotowa. TIR-y już jeżdżą

Robert Domżał
Ciągniki siodłowe już  jeżdżą oddanym do ruchu fragmentem obwodnicy Komornik
Ciągniki siodłowe już jeżdżą oddanym do ruchu fragmentem obwodnicy Komornik Grzegorz Dembiński
Do końca lipca ma być gotowa obwodnica podpoznańskich Komornik. Dojedzie się nią z węzła autostrady A2 w Komornikach przez strefę gospodarczą aż do Głuchowa. Na przełomie kwietnia i maja częścią nowej drogi, która jest już gotowa pojadą autobusy. Będą dowoziły pracowników do bazy logistycznej Volkswagena.

Część obwodnicy jest już gotowa. Od początku roku jeżdżą nią ciężarówki. Nowy odcinek sprawi, że na takich komornickich ulicach jak Pocztowa oraz Polna natężenie ruchu nie wzrośnie, a nawet powinno się zmniejszyć. Nowa trasa poprowadzona została niemal równolegle do autostrady A2. Pozwolą ominąć okolice komornickiego gimnazjum i kościoła. Ciężarówki jadące do Głuchowa nie będą przejeżdżały też kilkukilometrowego odcinka ul. Poznańskiej, która jest fragmentem drogi Poznań - Wrocław. A, że jest tam kilka sygnalizacji świetlnych o poranku i po południu zawsze ustawia się tam długi sznur pojazdów. W piątki jest tak nawet po godz. 17. - Mamy nadzieję, że po dokończeniu obwodnicy odciąży ona ulicę Pocztową, która jest bardzo kręta, ale kiedy powstawała nikt nie przypuszczał, że w Komornikach będzie tak wielkie natężenie ruchu - mówi Andrzej Cierzyński, komendant Straży Miejskiej w Komornikach.

Budowa części obwodnicy zakończyła się pod koniec ubiegłego roku.

- Przy tej okazji na skrzyżowaniu ulic ks. Wawrzyniaka i ks. Malinowskiego powstało rondo, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jadących obwodnicą i starą drogą z Komornik na Plewiska - mówi Jan Broda, wójt gminy Komorniki. By skorzystać z nowej drogi ciężarówki wyjeżdżające z A2 po przejechaniu niewielkiego odcinka ul. Poznańskiej skręcają w prawo w ul. Daimlera, by dalej kierować się ulicami: Wiśniową, ks. Wawrzyniaka, ks. Malinowskiego, Kolumba i Tęczową. Obwodnica jest tym bardziej potrzebna, że baza logistyczna firmy Volkswagen, do której między innymi będzie można dojechać, jeszcze w pełni nie działa.

Budowa drogi finansowana jest z budżetu gminy Komorniki. O możliwość wykonania ostatniego odcinka obwodnicy ubiega się dwanaście firm. Inwestor, czyli gmina Komorniki oszacowała koszt tej drogi na 1,3 mln zł. Jak mówi Jan Broda, wójt gminy najkorzystniejsza oferta jest o około 30 proc. niższa od kosztorysu, jaki sporządzono na potrzeby dokumentacji przetargowej.

Obecnie w gminie Komorniki działa ponad tysiąc podmiotów gospodarczych. Firm tak dużych jak Volkswagen jest kilkanaście. Hala wzniesiona przez VW ma 30 tys. mkw. powierzchni, a budynek biurowy powierzchnię ok. 2 tys. mkw. Obiekt jest pod tym względem jednym z większych w Wielkopolsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski