Które łódzkie rozwiązania wdroży Pan w Poznaniu?
Wojciech Makowski: Będę zabiegał o ustawienie licznika rowerów. Pozwala on ustalić, ilu rowerzystów jeździ daną drogą.
Zobacz też: Oficer rowerowy w Poznaniu: Wiemy, kto nim został!
Jaki jest Pana stosunek do jazdy rowerem po chodniku?
Wojciech Makowski: Rower jest pojazdem. Jego miejsce jest na jezdni. Chodzi o to, by rowerzysta był na niej bezpieczny.
Przyczynił się Pan do podpisania przez Łódź Karty Brukselskiej. Zakłada ona, że cykliści będą stanowić 15 procent ruchu na drogach. Czy to realne?
Wojciech Makowski: W Niemczech klimat jest podobny do tego w Polsce, a rowerzystów na drogach jest dużo więcej. W Danii dni deszczowych jest więcej niż u nas i więcej rowerzystów.
Ile kilometrów przejechał Pan na swoim rowerze w roku?
Wojciech Makowski: Na obecnie używanym przez 3 lata przejechałem 6 tysięcy kilometrów.
To niedużo. Jak chce więc Pan zwiększyć liczbę rowerzystów?
Wojciech Makowski: Będą kursy doskonalenia jazdy na rowerze dla dorosłych.
Jakie miasta mogą być rowerowym wzorem?
Wojciech Makowski: Pod względem systemu Gandawa, gdzie rowery wypożycza się na dłużej niż kilka godzin, i Sewilla, gdzie w 4 lata wytyczono 100 km dróg, i oczywiście Kopenhaga.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?